Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-10-2009 om 12:23
Ik heb de kostenbrieven van mijn lijfrentepolissen opgevraagd bij mijn verzekeraar. Wat blijkt: van de ruim 1000 euro premie die ik per jaar betaal, trekt de verzekeraar bijna 50% af als 'kosten'..... Lijkt me erg hoog.
Wat is reeel? Ik las dat de overheid een percentage van max. 25% in wil gaan voeren, gezien alle woekerpolissen en het DSB debakel. Waar kan ik terrecht voor goed onafhankelijk advies? Mijn tussenpersoon vertrouw ik niet, want die wordt door de verzekeraar betaald (uit die 50% kosten). Kan ik deze polis oversluiten of moet ik hem stopzetten en elders een betere aanschaffen?
groet Jopi
25-10-2009 om 15:07
Klinkt als een woekerpolis
Kijk even op radar.nl, zij hebben hier onlangs nog aandacht aan geschonken. Misschien kun je daar wat tips vinden.
26-10-2009 om 10:44
Nergens
jopi:
"Waar kan ik terrecht voor goed onafhankelijk advies?"
in theorie: Bij een advisuer die je per uur betaalt. Ik de praktijk: nergens. De beste oplossing is shoppen -veel verschillende verkopers bezoekers.
Waar heb je trouwens die lijfrentepolissen voor nodig?
26-10-2009 om 18:41
Hmf..
Heb me inmiddels al rot gesurfd, en verloren in een oerwoud aan woekerpolissites en consumentenclaims.
Tinus, ze dienen als pensioensregeling, ihkv zelfstandig ondernemer.
Ik heb inmiddels wel door dat dit me waanzinnig veel tijd gaat kosten om uit te zoeken, te procederen etc.... (
Als iemand me nog op weg kan helpen?
02-11-2009 om 11:37
Stichting woekerpolisverlies
google maar eens om hun site te vinden. Daar staan tips. Sluit je bij hen aan, en verstuur een stuitingsbrief (om te kunnen claimen later). Google ook verder op woekerpolis en financieel journaliste Erika Verdegaal (van de NRC). Volgens mij heeft zij ook tips.
O ja, en informeer eens naar banksparen bij je bank, fiscaal voordelig sparen voor je pensioen vooral voor zzp érs enzo (ze maken er geen reclame voor maar rekenen minder kosten)
En waarom spaar je niet "gewoon" voor je oude dag? Kost niks, geen inlegkosten, je hebt wat rente, en tot ongeveer €20.000 belastingvrij (€40.000 bij een stel), en daarna pas 1,3% belasting betalen, en tot 1 ton door de overheid gegarandeerd, vrij over te beschikken.
Pas als je dat bedrag hebt zou ik eens heel misschien gaan nadenken over ander oplossingen (want waarom zou je zmeteen 50 euro van je 100 euro inleg weggeven, dat is 50 % verlies, kun beter sparen met 1% rente). Echt hou het zo eenvoudig mogelijk!