Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Valse hamster?

Hallo,
wij hebben een russische dwerghamster. gekocht toen hij 6 weken was. druk en klein. nu is hij 4 weken verder.
in het begin ging het nog goed,maar hij wordt steeds valser.
hij knaagt aan de kooi, klimt omhoog en lijkt constant eruit te willen.
als je hem benadert, zelfs vanaf buiten dan blaast hij als een gek en bijt en valt aan.

wat kunnen we hieraan doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bijtende hamster

een hamsterbeet doet maar een klein beetje pijn dus ik zou die hamster gewoon maar laten bijten. Ik had regelmatig een hamster aan mijn vingernagel bungelen.

Verder, je moet ze als ze moe zijn echt met rust laten, genoeg mogelijkheden geven om een mooi huisje/nestje te bouwen zodat ze zich kunnen verstoppen. Dus alleen contact zoeken als het beestje uit zichzelf wakker is geworden.

Al mijn hamsters zijn ontzettend tam geworden, ze sprongen na een tijdje zelfs op mijn hand. Ik voerde ze ook graag een veel lekkere hapjes, ze houden bijvoorbeeld erg van danoontje en eigeel (gekookt ei) en allerlei groente.

annemir

annemir

31-10-2010 om 17:19 Topicstarter

Oke

oke volhouden dus...
nou manda, zoon van 9 vond het aardig pijn doen hoor. hij heeft mij nog niet gebeten,dus ik kan het nog niet zeggen.
hij heeft een warm nestje, met speciaal spul en onder een afdakje. ik denk dat de kids hem idd te vaak wakker maken.
daar stoppen we dus mee. we voeren hem al lekkere dingen, door de tralies of gewoon in de kooi.

Ik zal het zelf eens proberen vanavond.
dank jullie wel alvast

annemir

annemir

31-10-2010 om 20:20 Topicstarter

Nou

de eerste hamster die we hadden was superlief, deed niets. hij ging na een paar maanden dood. misschien was hij ouder dan de winkel gezegd had?

tweede hamster blies al toen we hem kochten, echt erg. hij was ook groter en de beten deden meer pijn.

en nu dus weer. om mij heen hoorde ik ook verhalen van hamsters die blazen en bijten.
ik vroeg mij dan ook af of dat normaal is en het dus eigenlijk geen beestje is voor kidneren?

Vic

Vic

31-10-2010 om 21:17

Onze hammie ook

Wij hebben sinds een paar maanden ook een dwerghamster. De eerste tijd ging het prima. Hij was snel tam en at uit je hand. Op een gegeven moment ging zijn hok stuk, het buizenstelsel brak af. Dat onderdeel hebben we besteld, duurde een paar weken, en sinds de tijdelijke 'verbouwing' van zijn hok is Hammie van slag. Als je zijn voerbakje pakt, vliegt hij je hand aan. Hij bijt weliswaar niet door, maar het is toch best wel pijnlijk als hij in je hand hangt. Bovendien schrik ik me iedere keer het ongans, en dan trek je je hand weg, waardoor het beest nog meer schrikt. Dochter is inmiddels dus wat minder dol op Hammie ;-( Ik heb wel het idee dat het inmiddels wat beter gaat, je moet hem wel heel voorzichtig benaderen. Dus eerst het hok open, en wachten tot hij tevoorschijn komt en een beetje rondkijkt.
Wij hebben voor een hamster gekozen omdat het hok wat hanteerbaarder is dan een konijnenhok. Bovendien moet je een konijn elke avond laten rondlopen en dat zie ik ook niet zitten. Hopelijk wordt Hammie grijs en bejaard, een jaar of 3, maar ik denk niet dat dochter daarna weer een hamster wil.

annemir

annemir

03-11-2010 om 20:07 Topicstarter

Oke

oke duidelijk. hier is het niet beter.
we laten hem met rust als hij slaapt. hij is overdag regelmatig wakker, vroeg in de avond ook. zoon kwam net naar het hok toe en hij begon al te blazen, hij had nog niets gedaan.
hij heeft hem eten gegeven en dat ging wel.

konijn zie ik niet zo zitten, we hebben niet zoveel ruimte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.