Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vallen crocs groot of klein?

Hoe is de maatvoering van Crocs? Mijn zoon heeft een grote maat 26 of juist een kleine 27 nodig. Wat kan ik dan beter doen mt 25-26 kopen of toch mt 27-28? Ik ga ze via de website bestellen, dus passen is er niet bij...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon geloof ik

ik zou voor 27-28 gaan.

Massi Nissa

Massi Nissa

28-04-2010 om 13:21

Hier net gekocht

Dochter heeft gisteren Crocs gekregen. Ze heeft nu schoenmaat 26. Ik liet haar eerst de 27-28 passen, maar die waren centimeters te groot. Ze heeft nu de 25-26, maar ik vermoed dat ze niet de hele zomer mee zullen gaan.
Als jouw zoon al bijna uit 26 is, zou ik toch voor de 27-28 gaan, want groot vallen ze zeker niet.
Groetjes
Massi (Bij de Scapino zijn ze nu 14,95, wist je dat?)

Anonix

Anonix

28-04-2010 om 13:30

Mijn zoon

Mijn zoon valt net tussen twee Crocsmaten in: de kleinere zijn te klein, de grotere maat is echt VEEL te groot. Er is dus niet voor elk kind 'n passende Croc te vinden. Ik zou ze altijd passen (en dan eventueel alsnog via de website bestellen). Let wel op: verschillende modellen hebben ook verschillende pasvormen.

angel3

angel3

28-04-2010 om 18:37

Heb ze net binnen

dochter heeft mt 29 en croc was 29-30. VEEEEEL te groot.....balen. Kan er niks meer mee dus. Iemand nog een croc gaby met bloemetjes maat 29/30?

Triple

Triple

28-04-2010 om 21:36 Topicstarter

Goeie tip

Goeie tip van die aanbieding bij Scapino. Ik ga meteen morgen kijken of ze er nog zijn. Kunnen we meteen passen! En Angel3 kan je dochter die Crocs volgend jaar dan niet gewoon aan?

Pluk53

Pluk53

29-04-2010 om 08:50

Zijn crocs wel geschikt voor kindervoeten

zie http://kinderschoenen.maatvoering.eusweb.nl/Samenvatting.htm
Ik zou denken dat door de grootte verschillen tussen twee opeenvolgende maten er maar weinig kinderen zijn die de goede maat/ondersteuning hebben van hun crocs.
Doet me een beetje denken aan "vroeger", toen sommige kinderen altijd in goedkope, vrolijk gekleurde regenlaarsjes liepen, want lekker goedkoop; heel slecht voor de voeten dus.

Massi Nissa

Massi Nissa

29-04-2010 om 09:44

Pluk

Dochter (3) heeft ze hier al voor de derde zomer. Toen ze ze eergisteren weer voor het eerst aanhad, verzuchtte ze: oooo, ze lopen zo lekker! Ik heb zelf nooit zelfs maar Crocs gepast, dus ik weet niet of het fijn schoeisel is, maar dochter zweert erbij. Overigens loopt ze het liefst op blote voeten (en daar heb ik geen bezwaar tegen, mits het niet op straat is).
Crocs zijn trouwens gemiddeld een stuk minder goedkoop dan schoenen van de Schoenenreus e.d. Wel is het lastig dat de maten zo uit elkaar liggen, daar heb je helemaal gelijk in!
Groetjes
Massi

Pluk

Ik geloof dat de theorie van de Goede Schoenen voor Steun aan de Kindervoet alweer achterhaald is. Slappe schoenen zijn ook goed.
Wat niet wegneemt dat er natuurlijk forse kwaliteitsverschillen zijn. Neem geen Baere Schuhe van Van Haren, mensen, de gaten vallen er na twee maanden al in.

Groeten,

Temet

Pluk53

Pluk53

29-04-2010 om 12:11

Gezond verstand

mag zijn dat er wat luchtiger gedaan wordt over de "Goede Schoenen voor Steun aan de Kindervoet" . Bedenk dan eens wat jezelf aantrekt als je gaat sporten, of voor een stevige wandeling. Kinderen zijn actief. Mij lijkt dat als je slipt en zwikt in je schoenen, dat dat niet optimaal is.

Massi Nissa

Massi Nissa

29-04-2010 om 12:18

Toch een probleempje

Dochter liep net op blote voeten in de tuin van oma en ineens viel me op dat haar linkerenkel iets naar binnen doorbuigt, waardoor ze net niet goed op haar voet staat. Meteen kinderfysiotherapeut gebeld, ze belt zo terug. Misschien mogen die Crocs dan straks niet meer!
Wel raar dat zoiets je ineens opvalt, terwijl ze het misschien al langer heeft. Ach ja, mijn moeder moest me er ook op wijzen dat ze twee tanden had met vijf maanden. Ik had niets gemerkt.
Groetjes
Massi

Triple

Triple

29-04-2010 om 21:09 Topicstarter

Pluk53

Ach, mijn kinderen krijgen ook wel 'degelijke' sandalen voor de zomer. Die crocs zijn juist zo handig voor in de tuin, als als ze lekker met water aan het kliederen zijn ofzo.

Ai!

Au, Lidwientje, dat doet pijn. Maar ik vind twee maanden ook wel erg snel, zeker omdat mijn zoon zijn schoenen in huis niet eens draagt, en ook niet eens een enorme wildebras is (maar goed, hij is vier, dus hij kruipt weleens ergens onderdoor en sleept met zijn neuzen over de grond en wat al niet).

Wat in mijn ervaring wel goede schoenen zijn: Clarks. Vriend heeft tweemaal toen hij voor het werk naar Engeland moest daar een goedkoop paar op de kop kunnen tikken, en die hielden zich op zich uitstekend, alleen van het tweede paar brak tot twee keer toe de bevestiging van het oogje waar het klittenband doorheen liep. Toen dat dus de tweede keer gebeurde dacht ik: ik blijf niet aan de gang, dan koop ik wel andere. Nou ja, daar vallen dus nu aan alle kanten de gaten in, dus morgen ga ik die Clarks toch maar weer naar de schoenmaker brengen.

Groeten,

Temet

Tango

Tango

30-04-2010 om 21:53

Crocs

Om even op de crocs terug te komen, volgens mij valt 27-28 gewoon als 28, zoals vaak ook het geval is bij kledingmaten (98-104 valt als 104). Tangozoon heeft ook schoenmaat 26-27 en onlangs kocht ik ook bovengenoemde crocsmaat. Te groot dus. Hij heeft nu tijdelijk nepcrocs van Van Haren, maat 25 (die vielen dus ook groot). Ik hoop dat hij de echte van de zomer ergens aan kan. Hij trekt ze nu af en toe al aan en vindt ze dus ook beduidend lekkerder zitten dan de neppers, maar hij verliest ze met lopen. Die van vorig jaar, maat 25-26 waren echt te klein, dus die kan hij niet meer aan.

Hetty,*

Hetty,*

30-04-2010 om 23:15

Lidwientje

Ships wat lees ik nu?! Ik dacht vorige week eindelijk eens degelijke (dure!) schoenen gekocht te hebben voor de 3 mannen: 2 paar Geox en 1 paar Quicks... Rib uit mijn lijf. Ik dacht dat Geox goed bekend stond, blijkbaar ben ik gevoelig voor reclame
Voor buiten spelen hebben ze trouwens Crocs. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze niet goed zouden zijn want ik heb ze zelf om in de tuin te werken en ze zitten heerlijk; goed voetbed.
Groetjes Hetty,*

Triple

Triple

01-05-2010 om 22:11 Topicstarter

Hetty,*

Ik lees hier op het forum ook vaak van die rampverhalen over Geox. Mijn zoons hebben echter al een paar keer Geox schoenen gehad en die gingen juist extreem lang mee! Maar ik had dan wel van die lederen schoenen met klittenbandsluiting, niet van die sneakerachtige schoenen. Ik ben dus juist erg tevreden!

Hetty,*

Hetty,*

01-05-2010 om 22:22

Triple

Nou we zullen zien dan... Het ene paar zijn echte sneakers, de ander zit er een beetje tussenin. Hopen dat het buiten spelen met crocs effect heeft op de levensduur want ik word niet vrolijk van 3x nieuwe schoenen En de sandalen zullen er ook redelijk rap aan komen gezien het weet van de laatste tijd.
Groetjes Hetty,*

madelief

madelief

06-05-2010 om 20:57

Quicks/geox

Die quicks die kopen we niet meer! Wat zijn ze leuk maar o zo snel kapot. Twee maanden.... en duur! Geox doen het soms veel langer. Mijn zoon heeft nu een paar zilveren waar hij al 9 maanden op loopt/rent/kruipt etc. Ze zijn niet zo mooi meer maar wel heel! Van de winter heeft hij ze zelfs gedragen. Oke, ook veel sneeuwlaarzen uiteraard deze winter!
Maar die quicks, nooit meer! Nu wilde hij perse een paar puma's, krijgt hij ze echt niet zelf aan! Die dingen blijven zo stug dat het nu maar zijn tennisschoenen zijn geworden, hoeven we maar een keer in de week het gevecht aan en loopt hij weer dagelijks op zijn oude Geox......

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.