Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

brilletje

brilletje

22-09-2009 om 15:02

Update nieuwe bril

Een tijd geleden heb ik gepost met een vraag over het verschil tussen opticiens omdat ik een nieuwe bril wilde. Ik vroeg me vooral af waarom Hans Anders het zoveel goedkoper kon doen en of die brillen ook goed waren. Dat was deze draad.
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&usrkey=92072377669689408470&archief=1&zoek=brilletje&thread=144952&forumsel=26&forum=26&post=2324859
Omdat er verschillende meningen waren dat Hans’ brillen ook goed zijn, immers ook aangemeten door mensen die weten wat ze doen, heb ik me er daar eentje laten aanmeten.
SPIJT!!!
Dat ding trekt aan m’n ogen, ik word er moe van, het is onplezierig en ik heb de neiging hem snel af te gooien. Bij mijn vorige bril was dat helemaal niet. Ook snap ik nu een vriendin die aan de multifocale bril wilde en na een week proberen het ding heeft teruggebracht omdat ze er niet aan kon wennen. Ze had ook problemen met traplopen, het gevoel dat ze misstapte of viel. Ik kon daar niets bij bedenken, aan mijn vorige bril heb ik geen seconde hoeven wennen. Maar nu, als ik de trap af ga zet ik hem gauw af! Inderdaad heel naar vertekend en onzeker.
Er is wel goed gemeten, want het brilrecept komt redelijk overeen met mijn vorige bril. Iets sterker, maar dat mag na een paar jaar.
Ik zie met bril meer dan zonder, zonder bril kan ik niet meer lezen of computeren, dus ik gebruik hem noodgedwongen wel. En als mensen nooit anders hebben gehad dan een Hans bril zijn ze daar vast tevreden mee, omdat ze niet weten hoe het anders kan. Maar voor mij is het het verschil tussen muziek uit een simpele autoradio of uit een kwaliteitsinstallatie. Als je niet anders kent dan doet een autoradio het prima, je hoort de muziek, de tekst, de instrumenten. Maar wat een verschil met muziek uit een goede installatie met kwaliteitsboxen! Aahh…een lust voor het oor. Aan mijn ogen is het het verschil van een ruw, hard, naar beeld en een rustig, helder en zacht beeld.
Wat mij betreft een miskoop. Ik merk dat ik eigenlijk nog liever een simpel hemabrilletje op heb, dat is niet multifocaal dus in die zin onhandiger, maar het kijkt rustiger en minder vermoeiend. Ik weet nu waar het prijsverschil tussen een Hans bril en een duurdere opticienbril op berust, voor mij geen Hans meer. Tweehonderd euro weggegooid geld.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

22-09-2009 om 15:10

Teruggaan

Waarom ga je niet terug naar Hans Anders en vertel je over je klachten? Misschien is de boel wel goed opgemeten, maar is deze bril niet wat hij volgens de metingen had moeten zijn? Er kan een fout gemaakt zijn.

Ik had een jaar of 15 geleden ook een bril nodig (inmiddels al zo'n 5 jaar niet meer, gelukkig) en in die tijd driemaal een nieuwe gekocht. De eerste keer bij een dure opticien. Helemaal tevreden. De tweede keer bij Hans Anders, omdat ik ook niet kon snappen waar dat grote prijsverschil vandaan kwam. Na aankoop: precies wat jij ook had, gewoon geen goede bril. Ik ben teruggegaan, er is opnieuw gemeten en ik heb een nieuwe gekregen: die was goed. Derde bril: weer bij Hans Anders, precies hetzelfde verhaal. Wéér eerst een verkeerde en daarna een goede.

Kortom, Hans Anders moet blijkbaar vaker schieten voordat het raak is, maar je kunt gewoon teruggaan met je klachten en dan krijg je wel een nieuwe.

Margje

Gewoon teruggaan 1 jaar garantie

Bij hans anders heb je op alle brillen 1 jaar garantie, zowel op de glazen alsook het montuur. Ik heb voor jongste al wel eens 3 keer een nieuwe bril gehad binnen de garantietermijn, en dat ging om het montuur (hoewel, de glazen waren ook nieuw, ander montuur) die 2 keer kapot was (gewoon doordat het een kind is...)
groeten albana

Hans anders, pearl, specsavers allemaal 1 pot nat

De brillen mensen die in die winkels werken zijn opticiens. Wil je een echte goede bril dan kun je beter naar een optometrist gaan. Die heeft gewoon meer opleiding en kennis. Die meten bijv. ook of je prisma's nodig hebt. Dat doet een opticien niet.
Ik geloof best dat mensen die een gewone standaard bril nodig hebben best af kunnen met bovenstaande winkels. Maar heb je wat bijzonders dan kun je beter gelijk naar een optometrist.

En wat hierboven staat over verkeerde glazen heb ik ook vaker gehoord. Toch gek eigenlijk dat dat zo ontzettend vaak voorkomt. Voor je het weet loop je 3 weken met verkeerde glazen. Zoiets moet niet kunnen vind ik.

Ik ben na 10 jaar hoofdpijn naar een optometrist gegaan voor een eventuele bril. Nu bijna 3 kwart jaar later is mijn hoofdpijn met 90% gedaald. Heerlijk gewoon... De bril die specsavers voor mij gemaakt heeft 4 jaar geleden heeft dat niet voor elkaar gekregen en is (stom van mij natuurlijk) na een paar weken in de kast beland. Zag er niet scherp door.

Annet

Annet

22-09-2009 om 20:10

Een dure opticien kan ook fouten maken

De bril van dochter leek al heel snel niet meer goed na levering. Dat vond ik vreemd dus wij naar de oogarts.
Die gaf bijna dezelfde min-afwijking aan als de opticien de laatste keer.
Wij terug naar de opticien. Opticien keek de glazen van haar bril na. Bleken de glazen niet volgens recept te zijn. Dit is keurig hersteld.
Maar het was een dure opticien. Ook die maken fouten.

reina

reina

22-09-2009 om 20:32

Dumbledore

Maar de ene opticien is de andere niet, zeker niet qua opleiding, bij een goede brillenwinkel werken mensen met een gedegen opleiding. Ik merk het verschil tussen een goede opticien en eentje met een korte interne opleiding bij een goedkope zaak wel degelijk.

Brianna F

Brianna F

22-09-2009 om 21:18

Het stomme is

Dat ik van mijn verzekering naar Pearle moet, wil ik wat vergoed krijgen.
Terwijl ik voordien met de andere verzekering geen verplichting had en dus bij een voor mij heel goede opticien zat.

reina

reina

23-09-2009 om 07:04

Brianna

Ja, dat ken ik, dat ze maar van 1 opticien vergoeden, bij ons was dat ooit Hans Anders, ik heb ervoor gekozen het altijd zelf te betalen, aangezien ik gewoon niet tevreden was over die zaak.

amk

amk

23-09-2009 om 09:22

Hier juist andersom

ik heb slechte ervaringen met brillen van de dure opticien en goede met HA.
De echte dure opticien want veel beter als HA heeft het bij de opa van mijn man gepresteerd de glazen te verwisselen en ondersteboven in het montuur te zetten.
Tja en dan de fout niet kunnen vinden. HA had het binnen een minuut door.

Het is en blijft mensenwerk.

Jacoline29

Jacoline29

23-09-2009 om 09:51

Hier ook goede ervaringen met HA,nooit problemen gehad,ik ben er tevreden over.Manlief heeft sinds gisteren een bril,moet wel even wennen(logisch hij liep achteraf al een paar jaar met slechte ogen)ook bij HA vandaan.

Wel de kans geven

Ik vind dat je terug moet gaan naar de winkel als je klachten hebt over je bril. Dan kunnen ze het nakijken en eventuele fouten herstellen of een andere oplossing bieden. Klagen zonder de leverancier (wie of wat het ook is) de kans te geven met een oplossing te komen vind ik onzinnig. Laat nog eens weten hoe het afloopt.

En de man die

Bij hans anders alhier járen de oogmetingen verrichtte stond toen opeens bij de dure opticiën alhier....Wel in een veel sjieker pak overigens.

brilletje

brilletje

23-09-2009 om 17:26

Ja jullie hebben gelijk

ik zal als ik in de stad ben toch maar eens langs gaan. Ik denk alleen dat er weinig uit voortkomt, dat er goed gemeten is en dat de glazen ook wel kloppen, maar dat ik te horen ga krijgen dat ik geen Bose kan verwachten voor de prijs van een autoradio.
Ik zal het nog eens laten weten.

margje van dijk

margje van dijk

24-09-2009 om 10:12

Brilletje

Als je met die instelling terug naar Hans Anders gaat, zul je waarschijnlijk niet veel bereiken.

"Ja, ik kan maar niet aan die bril wennen, hij zal wel goed zijn, hoor, en ik weet ook wel dat mijn verwachtingen misschien wat te hoog zijn, maar toch, ik dacht, ik ga het even vragen".

Natuurlijk stuurt hij je dan weg met de geruststellende woorden: "Ja, mevrouw, u moet het nog even volhouden, dan komt het vast goed".

Je moet terug gaan in de overtuiging dat die bril niet goed is. Dus dat zeg je. Simpel. En dat straal je uit. "Meneer Hans, ik heb nu deze bril van u gekregen, maar hij is niet goed".

Dan gaat hij het opnieuw bekijken, verwacht ik.

Margje

Marlou H.

Marlou H.

25-09-2009 om 11:57

Brilletje: bose

Als er wat met m'n Opel Astra is verwacht ik van de monteur ook niet te horen ja, mevrouw het is ook geen Mercedes. Gewoon gaan en inderdaad zeggen dat de bril niet goed is.

Succes,

zit zelf met en bril van 1100 euro waar ik niet tevreden over ben.

Marlou

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.