Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tussen kinderstoel en gewone stoel

Zoon (5) heeft, toen babyzus eenmaal goed kon zitten, zijn Tripp Trapp aan haar moeten afstaan. Hij zit nu op een gewone eetkamerstoel, waarop mijn moeder een dik kussen heeft gemaakt.

Het werkt niet goed. Dat kussen blijft niet goed liggen en zoon zit eigenlijk niet echt stabiel (al klaagt hij zelf niet). Vriend opperde gisteren om maar een tweede Tripp Trapp aan te schaffen. Marktplaats, riep ik onmiddellijk.

Maar ik vraag me af: hoe doen jullie dat met je kleuters en iets grotere kinderen, die eigenlijk nog te klein zijn voor een gewone eetkamerstoel?

En ja, ik kan natuurlijk pogingen doen om dat kussen beter vast te zetten maar ik heb het idee dat hij dan nog altijd niet echt goed (en ook te laag) zit.

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

28-10-2010 om 11:15

Twee trip-traps

Hallo
Daarom hebben wij jarenlang (tot de meiden 11 en 12 waren) twee Trip-Traps gehad.
Inderdaad ideaal bij het eten, maar ook vooral bij spelletjes doen en knutselen aan de tafel.
En als er vriendinnetjes waren te spelen, wilden die altijd op de Trip-Trap zitten - konden ze eindelijk eens rechtop en goed bij de tafel zitten!
Ik weet dat er gezinnen zijn waar de kinderen op de knieën moeten zitten bij het eten aan tafel. Dat vinden wij dus geen gezonden houding.
Verder weet ik dat je bij Ikea ook hoge stoelen kunt kopen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/childrens_ikea/18733/
Maar wij waren dus heel erg tevreden over de Trip-Trap.
Succes

margje van dijk

margje van dijk

28-10-2010 om 11:24

Drie triptraps

Ja, je moet gewoon meer triptraps hebben. Wij konden net uit met twee, maar mijn zus heeft er drie (twee van ons .

Gewoon rondvragen, iedereen heeft die dingen immers, en is blij dat ze er vanaf kunnen. Want lelijk zijn ze natuurlijk wél. Of van Marktplaats, inderdaad.

Ik heb met mijn zus afgesproken dat ik na haar laatste kind er wel weer een terugkrijg. Voor de kleinkinderen. (Hahahaha). We zetten 'm zolang wel in de garage. Want hoe afgeragd ook, een triptrap krijg je niet stuk. En zulke degelijke kwaliteit, kom daar over 20 jaar nog maar eens om

Margje

Hier

ging mandarijntje goed zitten rond 7 maanden in de tripptrapp, ik had een 2e via marktplaats gekocht. Maar toen vond de oudste dus dat een tripptrapp echt voor haar niet meer kon want er zat een baby in. Dus toen is die 2e tripptrapp weer verkocht via marktplaats.

Dus sindsdien zit mevrouwtje op een gewone stoel, ze is nu 117 cm (8- jaar) en ze had nog wel jaren op die tripptrapp gekunt, maar goed.

Temet

Temet

28-10-2010 om 11:34 Topicstarter

Op naar marktplaats of ikea

Marie, daar zeg je wat, knutselen... We hebben een laag tafeltje, maar daaraan tekenen is onmogelijk als dreumeszus zich steeds aan je viltstiften vergrijpt. Dus dan inderdaad aan de eettafel. Dan zit-ie inderdaad wel eens op zijn knieeën op een stoel. Zoon is een tikje stoethaspelig, en de vloer is glad, dus de eerste uitglijer zal binnenkort wel komen.

Ik ga die IKEA-link eens nalopen, en/of naar MP

Groeten,

Temet

Vera*

Vera*

28-10-2010 om 11:41

Al gezegd

Dochter van bijna 12 zit nog steeds op de triptrap. Door de voetensteun zitten ze ook heel stabiel en dat is heel handig met eten, spelletjes of knutselen.

Vera

Hier ook tripptrapps

Ik herken je probleem en gelukkig konden we voor de tweede een oude tripptrapp lenen van mijn zwager want oudste zoon is gewoon nog te kort (1.20) voor een gewone eetkamerstoel. Niet alleen om te eten, maar ook om te knutselen en kleuren zit hij veel prettiger op een hoge stoel. Rondkijken op mp of in je omgeving zou ik dus aanraden.

Dat die tweede tripptrapp dan niet helemaal de juiste kleur heeft voor in de woonkamer, daar heb ik me inmiddels overheengezet: beggars can't be choosers

Chris

Tja

ik zie deze triptrapdiscussie bij mijn jongere familieleden.

Bij ons ging het op ouderwetse wijze. Eerst een kinderstoel tot ze een jaar of 2 1/2 waren, daarna op een gewone stoel. Al mijn vriendinnen deden dat zo.

Ik heb geen kussens nodig gehad of zo, kan me daar in elk geval niets van herinneren. Zal de dames nog eens vragen of ze vroeger erg rot zaten aan tafel, toen ze nog jullie triptrapformaat hadden. Hm, kinderen zitten sowieso geen uren te tafelen.

Over dat kussen van temet

Een kussen hun je vastzetten door lusjes/bandjes naar de achterzijde van de stoel te maken en daar een stokje door te stelen (langs de rugleuning van de stoel, aan de buitenzijde). Dan zit het kussen goed vast en schuift het nauwelijks. He, kon ik het maar even tekenen maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

amk

amk

28-10-2010 om 12:12

Trip-trap idd

ik zit er zelf ook vaak op. Heerlijk als je achter de naaimachine zit. En idd de vriendinnetjes willen er allemaal op zitten want je kunt zo lekker overal gewoon bij.

Begin tripptrapp-mode

Hoe lang zijn de tripptrapp en tripptrapp-achtigen eigelijk al gemeengoed in de Nederlandse huiskamers? Die stoel is namelijk een designklassieker uit 1972, maar ik ben er zelf ook niet op opgegroeid. Bromvlieg, ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar blijkbaar waren ze in de tijd dat jouw dochters kleuters waren ook nog niet ingeburgerd.

Chris

Hanne.

Hanne.

28-10-2010 om 14:11

Begint saai te worden

't begint saai te worden, maar hier heeft ook ieder kind (3 stuks) een eigen trippetrap.

Tijdens het eten zitten ze er misschien geen uren op, maar ook buiten het eten om is er genoeg te doen aan tafel (kleuren, spelletjes en alle andere dingen waar kleine babyzusjes niet aan mogen komen) dus ze zitten er toch al snel een paar uur per dag op.

Groot voordeel vind ik ook dat 't zo schoon is. Doekje er over en ze zijn weer als nieuw. Hagelslagboterhammen of pastasaus op m'n gewone (stoffen) stoelen gaat er toch slecht af (Maar misschien dat ik uitzonderlijke knoeipotten heb)

Misschien

was-ie er wel, maar heb ik er meteen al niet naar gekeken omdat het me onhandig leek, een kleintje zonder eigen tafelblad aan zijn/haar stoel. Even een ruk aan het tafellaken en hoppa!

Mijn dochters zijn trouwens 19 en 27. Dus inderdaad, mijn kinderstoelentijd is erg lang geleden.

Temet

Temet

28-10-2010 om 14:29 Topicstarter

Schoon

Hanne, ik ben zelf al een enorme knoeier, dus wij hebben gladde kunststof stoelen. Helemaal afneembaar. Een slimme meid is op een knoeiboel voorbereid
Dat gladde is trouwens een reden dat dat kussen niet zo goed blijft liggen.

Ik ga Mp afspeuren, heb ik besloten. En als dat niet lukt, dan maar Ikea.

Groeten,

Temet

Vera*

Vera*

28-10-2010 om 15:23

Ikea

Een hoge stoel van de Ikea is het model Hepola. Dit model heeft spijltjes verticaal. Er is nog een model dat heeft twee plankjes als horizontale rugleuning.
De triptrap is wel fijner in gebruik

Zelfde gehad

Onze oudste had een gewone kinderstoel. Toen ze daar uit was gegroeid hebben we nog jaren geklooid met een Jippie verhoger. Toen jongste er was meteen een TripTrap gekocht. We vonden het te duur om nog een TripTrap te kopen voor de oudste die inmiddels bijna 5 was (maar dat had ik stiekem dus best wel gewild).

ishtar

ishtar

28-10-2010 om 15:57

Stoelverhoger

gewoon zo'n plastic geval wat je op een stoel bevestigt. In 3 standen verstelbaar.

Yaron

Yaron

28-10-2010 om 16:54

Tripp trapp

Hier 4 kinderen en 4 Tripp Trappen, oudste van 8 heeft een poosje op een gewone stoel gezeten, maar zat steeds op zijn knieën en hij wiebelde steeds. Op één na zijn de stoelen gekocht van cadeau-bonnen die we kregen na de geboorte van de kinderen. Bijna iedereen die vroeg wat we wilden hebben vroegen we om en cadeaubon met de uitleg erbij dat we voor een Tripp Trapp aan het sparen waren.

neteret mut

neteret mut

28-10-2010 om 20:32

Net als bromvlieg

een tijdlang in een kinderstoel, die van mij van vroeger, en daarna gewoon op een stoel. Op knieen zitten kan ik me niet herinneren en kussens evenmin. Stoelen zijn gewoon hout, geen biezen zittingen ofzo want daar kan ook vuil in komen, dus ook geen kussens. Van stoelen vallen ook geen herinneringen.

Rosase

Rosase

28-10-2010 om 21:33

Hier 2 triptraps

En oudste wil eruit (bijna 12) en dan jongste (net 2) uit de kinderstoel en op zijn triptrap. Het was wel een investering maar straks hebben we ze waarschijnlijk resp. 12 en 15 jaar gebruikt (komt natuurlijk door groot leeftijdsverschil tussen kind 1 en 2 en kind 3). En dan inderdaad eentje bewaren voor de kleinkinderen, goed idee!

rozenstruikje

rozenstruikje

28-10-2010 om 22:30

Twee triptraps

Hier voor allebei een triptrap vanaf dat ze gingen zitten. Toen jongste in de triptrap ging, mopperde oudste wel dat zij ook zo'n stoel had die voor babys was en dat ze dat niet wilde, zoals iemand anders hierboven ook schreef. Maar van mij moet ze er op zitten, ze was toen net vier en nu bijna zeven. Ik ben nog steeds heel blij met de triptraps. Ze zitten gewoon goed aan tafel en kunnen overal goed bij. En ze kunnen zo rustig eten. Ik moet er zelf dus al niet aan denken dat ik elke dag aan een te hoge tafel moet eten of erger nog, op mijn knieen moet zitten om te eten.
Door het voetenplankje kunnen ze er ook goed zelf op klimmen. Nadeel is dan ook dat jongste steeds gaat staan, op het voetenplankje, en dan alsnog half over tafel gaat liggen om iets te pakken of om aan mijn arm te trekken ofzo. Bij mijn ouders zit hij nog in die hoge kuip-kinderstoel van ikea. Die heeft geen plankje voor de voeten, zijn voeten bungelen dan, en dan is het zo rustig dat hij gewoon blijft zitten!
Oh en zo'n hoog stoeltje voor kinderen van Ikea kan ook, is vast veel en veel goedkoper dan een triptrap, maar let op dat je er zelf niet op gaat zitten. Ik ken twee verhalen van volwassenen die door de stoel heenzakten.

Rozenstruikje

liora

liora

29-10-2010 om 08:06

Agam

Mijn oudste heeft de Agam van Ikea. Twee Tripp Trapps vind ik veel te duur.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Emmawee

Emmawee

29-10-2010 om 09:37

Hier

Oef schande! Van kinderstoel naar gewone stoel en dan maar een beetje behelpen. Veel knoeien enzo. Kussens e.d. werden er hier ook altijd van af gegooid. Nou ja, niet echt een antwoord misschien, maar zo kan het dus ook.
Groetjes, Maw.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-10-2010 om 09:40

Jippie

Mijn zoon van bijna 2 zit op een jippie stoelverhoger. Ooit eens voor dochter op mp gekocht. Heel handig en praktisch. Als íe erg vies is doe ik 'm gewoon even in de vaatwasser.

Dendy

Juist niet duur

alles van gewilde merken kan je heel goed verkopen op marktplaats. Ik koop die duurdere kinderdingen dus altijd van een bepaald merk. Het komt hier regelmatig voor dat ik iets 2e hands koop op marktplaats en het dan weer verkoop voor meer dan wat ik er zelf voor betaald heb.

Dus die 2e tripptrapp heeft mij geld opgeleverd in de week dat die hier gestaan heeft ! Idem straks de maxicosi, die ga ik ook wel weer voor E 50 verkopen. Ik doe dit dus bewust, gewoon met het idee dat het mij dan niets of weinig kost.

Wel grappig om te zien

dat daar trends in zijn. Toen de oudste kleiner was toen waren combisleepers heel erg hot, dus die verkocht ik voor veel. Nu merktte ik dat er veel minder vraag naar is.

Idem bepaalde kledingmerken, van Lili Gaufrette en andere truttige Franse merken (waar mijn oudste veel van droeg als peuter) wordt niemand meer warm, helemaal uit, nu zijn het de zweedse retro merken die na het dragen toch weer wat opleveren.

Die jippie stoelverhoger

Die hadden wij dus ook maar dat was geen groot succes op onze stoffen stoelen met zachte zitting. De verhoger met kind was niet onwijs stabiel en je kon de stoel ook niet meer onder de tafel schuiven waardoor kindlief dus niet goed aan de tafel zat.

An

An

29-10-2010 om 14:26

Eerst triptrap toen ikea

Hoi,

Bij onze eerste en tweede gingen we van kinderstoel naar deze ikeastoel: http://link.marktplaats.nl/387800727
Helaas niet meer in de winkel, want ik vind 'm erg mooi.
Bij de derde hadden we een triptrap gekregen maar ze vond de ikeastoel prettiger zitten, ook is ie wat minder groot en dat is wel prettig in ons kleine huisje. De triptrap is naar mijn broer gegaan.

Groet, Angelique

ol3

ol3

29-10-2010 om 21:37

Hier ook 2x tripp trap

ik vond de tripp trap destijds toen onze dochter geboren werd (9jaar geleden) te duur, toen een b-merk gekocht en altijd spijt van gehad, toen onze zoon 6 jaar geleden werd geboren een tripp trap gekocht en toen gelijk voor onze dochter ook! stond ook veel mooier aan de eettafel en nu ze dus 9 en 6 zijn staan ze er nog steeds met veel plezier! dochter van 9 zit nu op een normale stoel maar als er vriendjes zijn komt die van pas dus wat investering betreft is de tripp trap het waard!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.