Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Trouwjurk - inspiratie gevraagd

Ik ben op zoek naar trouwkleding voor mezelf, maar ik wil geen traditionele trouwjurk. Misschien een bescheidenere variant daarvan of juist iets geheel anders.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen op dit gebied. Want ik weet niet zo goed hoe ik dit varkentje ga wassen (aankleden )

Dus graag inspiratie van de 'niet traditionele' bruiden onder ons.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

21-03-2009 om 08:03

Hier

Ik wilde ook geen jurk en heb lang gezocht naar wat-dan-wel. We trouwden in de achtertuin van mijn broer en wilden een ongedwongen, vrolijk feest zonder al te veel poespas (met wel heel goede muziek, haha). Uiteindelijk heb ik een prachtige lange witte rok gevonden met banen in de lengte en een paar geborduurde bloemen. Daarbovenop droeg ik een soort 19e-eeuws wit, licht doorschijnend geval dat je met strikjes aan de voorkant dichtknoopte. Het resultaat was (in mijn ogen) helemaal geweldig: lichtvoetig, wel wit maar niet opzichtig en een tikje ouderwets (en zo zie ik er zelf ook uit, dus dat kwam mooi uit). Man had een mooie khaki Dieselbroek aan en een wit overhemd met borduursel. Ik zet wel een foto op m'n Hyve als je het wilt zien.
Mijn schoonzus is getrouwd in een schitterende, nauw aansluitende zwarte cocktailjurk met zo'n Chinese kraag. Zij is blond en superslank, diezelfde jurk was bij mijn uiterlijk en figuur de ergste flater van de eeuw geweest. Het is dus ook sterk afhankelijk van hoe je er zelf uitziet, denk ik.
Groetjes en succes met zoeken! Leuk!
Massi

Zomerbuiloft

Wij wilden ook geel traditionele bruiloft met bijbehorende kleding.

Mijn jurk is uiteindelijk een kort, wit linnen jurkje van Cora Kemperman geworden. Omdat íe wel erg doorscheen en ik geen goede onderjurk kon vinden, heeft een naaister er een onderjurkje in gemaakt + de jurk iets getailleerd.

Mocht het te koud zijn, had ik er een wijde broek bij gekocht om er onder te kunnen dragen en een mooie stola-achtige sjaal voor om mijn schouder. Het weer werkte echter mee: 30+ graden overdag en een zwoele nacht erachteraan!

Ik wens je veel plezier met zoeken!

Marlies

Steps?

Ben zelf niet getrouwd, maar als ik me voorstel waar je naar jurken kunt zoeken als je niet naar een traditionele trouwzaak wilt, blijft er niet zo veel over. Kijk eens op de site van Steps. Die heeft altijd veel leuke jurkjes, misschien zit daar iets tussen?

Leuke bruiloft gewenst alvast!

Chris

Majestueus

Een vriendin van ons zag er werkelijk uit als een kasteelvrouwe in een bordeauxrode jurk met zwarte inzetten. De jurk had van die splitten die openvielen, net als je wel ziet bij mouwen op plaatjes van die heel ouderwetse bloezen. Zij had op die manier de rok voorzien van splitten waar zwarte stroken achter zaten en ook de wijde mouwen tot de elleboog. Ze had niet bepaald een slank postuur, maar ze zag er zo schitterend uit, dat we haar bijna met U gingen aanspreken.

Leer met rozenblaadjes

Als je kijkt bij www.mijkemarthe.nl zie je werkelijk de meest prachtige bruidsjurken, waarvan er één zelfs gemaakt van leer met rozenblaadjes. Echt prachtig!

ayla

ayla

21-03-2009 om 20:43

Envie

Ik heb mijn jurk van Envie Couture. Deze was wel wat meer traditioneel maar ze hebben ook avondkleding en hele aparte trouwkleding.
www.envie.nl

Wilmsmode

staat op internet en heeft giga mooie cocktailjurken en gala mode. Misschien iets als je geen traditionele jurk zoekt. Ik zocht voor de trouwdag van mijn ouders (40 jarig huwelijk) een mooie aparte jurk. Ik ben toen daar geslaagd voor een mooie cocktailjurk. Deze man heeft een internet winkel en staat ook met zijn jurken op diverse markten in zuid limburg. Jurken zijn mooi en prijzen vallen giga mee.
Gr. Rymcke

Rieke

Rieke

22-03-2009 om 22:30

Rood

Mijn trouwjurk heb ik laten maken bij een naaiatelier voor bruidskleding. Wilde zijde, rood, nauwsluitend, lange split achter, mouwloos en een soort kant, rood topje met klein mouwtje erover. eraan vast genaaid. heel mooi en apart. Ik zou em in principe nog naar een chic feest aan kunnen.Naam vd zaak; cabral in zwolle

Asa Torell

Asa Torell

25-03-2009 om 20:12

Laura dols

in Amsterdam, die heeft enorm veel tweedehands feestjurken. Uit de jaren 60 en 70, en sommige kunnen ook een beetje middeleeuws aandoen, met wijde mouwen enzo. Groot voordeel is ook dat het echt goedkoop is, een jaar of 5 geleden een feestjurk daar gekocht voor 40 euro.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.