Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-08-2010 om 20:02

Trinny & susannah

Voor de liefhebbers en voor iedereen die niet weet hoe zich goed te kleden: vanaf woensdag zijn Trinny & Susannah op tv. Ze gaan Nederlandse vrouwen stylen. Ik ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

26-08-2010 om 20:41

Super! Ik vind ze geweldig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Femke:-)

Femke:-)

26-08-2010 om 20:41

Ben ook fan!

Leuke (en directe) meiden!! Altijd lachen en ze geven goede en eerlijke adviezen.

Maaike

Maaike

26-08-2010 om 21:35

Leuk!

Welk net?

Op net

Trinny & Susannah is vanaf woensdag 1 september elke week tussen 21.30 en 22.30 te zien op RTL 4.

Fan

Oh ik ga zeker kijken!!! Ik vind het geweldige vrouwen en ze hebben echt humor hihi.

Leuk! bedankt voor de tip

ik vind ze geweldig!

groetjes van Purk

Leuk!

Ik ga zeker ook kijken!

Viel een beetje tegen

Ik had er meer van verwacht.

Bastet

Bastet

04-09-2010 om 13:28

Bah

Dergelijke dames gaan uit van hun eigen ietwat tuttige smaak,dus nee,ik vind er geen klap aan.No way dat ik rond zou lopen in sommige combi's die ze verzinnen.
bastet

Vic

Vic

04-09-2010 om 20:37

Uit gezet

Al veel gelezen over deze dames, en ik ben er maar voor gaan zitten. Halverwege heb ik het programma uitgezet. De meeste mensen die ze van de straat plukten vond ik helemaal niet slecht gekleed, niet slechter dan ik i.i.g., dus ik ging me er nogal onzeker door voelen. Of die mensen daadwerkelijk opgeknapt waren door de make-over heb ik dus niet kunnen beoordelen.

Erdoorgejast

De oorspronkelijke serie 'what not to wear' mocht ik graag zien. Natuurlijk werd de botheid en de confrontatie wat vet aangezet voor het effect, maar de dames gaven zinnige tips. Maar dan ging het om 1 vrouw die dan door de omgeving was opgegeven voor het programma. Dat leverde dan een uitzending van een uur op. Nu werden er in datzelfde uur 12 mensen doorgejast, waarbij er dan ook nog reclameonderbrekingen inzaten als ik het wel heb. En in de uitzending zelf de sponsor een paar keer goed in beeld.

Ook hier het einde van de uitzending niet gehaald.

Groeten,

Temet

Tihama

Tihama

04-09-2010 om 22:10

Ah mooi

Ik had het opgenomen, maar ik hoef dus niet te kijken?

Ik had gehoopt dat ze in zouden gaan op het 'kleed niet naar je maat, maar naar je vorm'. Dat vind ik namelijk erg mooi.
Ik heb pas een boek van ze gelezen waarbij ze tips geven hoe je bewust een bepaalde stijl kunt kiezen. Ik heb voor de grap de volgende dag de androgyne stijl uitgeprobeerd. Ik dacht altijd dat je daar vooral een Annie Lennox profiel voor nodig had, maar blijkbaar kan het ook met het zandloperfiguur
Dat was erg leuk. Zwarte lange broek, witte bloes, zwart gilet en zwarte blazer. En dan een blingketting, lakpump en lippenstift voor het feminiene. Het viel collega's direct op. De RockChick doe ik niet, maar de Sexbom wil ik nog wel eens uitproberen

Misschien dat ik nog ff door het programma heenscroll, maar ik las op VIVA ook al dat het vooral doorjassen was.

Jammer

Tihama

Tihama

Tihama

06-09-2010 om 09:22

Gezien

Nou, het was idd een sneltreinvaart. Nu ben ik ook door de reclames heengescrold, dus het was helemaal snel voorbij

Helaas kwam maar 1 keer de referentie naar hun vormendefinitie in beeld. Twee make-overs vond ik dramatisch slecht. Een paar andere heel erg goed.

Ze hadden al die vrouwen op hoge hakken neergezet en lang niet iedereen kon daar ook op lopen.

Er werd veel te weinig uitgelegd en toegelicht. Het leek wel of iemand haast had. Jammer.

Hun boeken en andere series vond ik veel leuker en zeker informatiever.

Tihama

Roosje Katoen

Roosje Katoen

06-09-2010 om 16:51

Ik had nog niet gekeken maar geloof nav deze postings niet dat ik iets gemist heb! Jammer...

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

07-09-2010 om 07:48

Op de website staan voor en na foto's

Ik heb hem ook halverwege uitgezet. Op de website van shoeby staan de voor en na foto's.

Nou moet ik ook zeggen, ze hebben er best wel eens iets leuks, maar het meeste is toch een beetje vreemd. Lijkt me een lastige opdracht om 12 vrouwen in shoeby kleren te hijsen (en dat ze er ook nog leuker uitzien dan eerst)

Asa Torell

Asa Torell

09-09-2010 om 21:04

Tihama

jij bent ook een grote fan van dat lichaamstypen-boek van T&S toch? Ik heb het net aangeschaft maar kan mezelf er niet in terugvinden. Een nieuwe teleurstelling, snif, nadat de uitzending me ook al tegenviel inderdaad. Wat doe ik verkeerd? Of zijn ze toch niet 100% fool-proof?

Tihama

Tihama

10-09-2010 om 08:04

Asa

“jij bent ook een grote fan van dat lichaamstypen-boek van T&S toch? Ik heb het net aangeschaft maar kan mezelf er niet in terugvinden. Een nieuwe teleurstelling, snif, nadat de uitzending me ook al tegenviel inderdaad. Wat doe ik verkeerd? Of zijn ze toch niet 100% fool-proof?”

Natuurlijk zijn ze niet foolproof

Ik heb trouwens het boek geleend, omdat iemand anders hier op het forum al opmerkte dat je eigenlijk maar een paar bladzijden uit het boek nodig hebt. Jezelf herkennen is inderdaad best moeilijk. Ik heb eerst aan de hand van de algemene beschrijving per type weggestreept wat ik zeker niet was. Dus het ijshoorntje, de baksteen, zuil, wijnglas, bel, appel, lolly en kegel konden allemaal direct weg. Bleven over de lichaamstypen zandloper, vaas, cello, en een stuk twijfel over peer. Ik ben toen met het boek in de hand voor de spiegel gaan staan. Voor een vaas was mijn middel te kort. Voor een cello mijn heupen en schouders te smal. Bij de peer twijfelde ik nog een tijd, maar aangezien kokerrokken mij gewoon 10 kg lichter maken kan ik geen peer zijn. Voor een peer is een kokerrok namelijk desastreus.

Ik had 2 tulpmodel rokken die ik niet graag aandeed omdat ik vond dat ze me dik maakten. Toen heb ik deze zomer op naailes ze verkokert. De naailerares begreep niet zo goed waarom ik dat per se wilde. Tot ik de rokken opnieuw aantrok. Toen zag ze het verschil.

Dus bleef zandloper over. De kleren die de zandloper aangeraden krijgt, zijn ook de kleren die ik destijds uit mijn stijladvies haalde. Dus dat klopt wel.

Het is dus niet makkelijk. Je ziet niet in 1 oogopslag welk type je bent. De verschillen lijken ook miniem tot je het in kleren gaat vertalen.

Tihama

Tihama

Tihama

10-09-2010 om 11:11

Modellen

Wat ook kan helpen is niet eerst naar de plaatjes kijken, maar zuiver de omschrijving als leidraad te nemen.
Ze categoriseren met maat borsten, verhouding heup/middel, verhouding schouders/heupen, verhouding benen/torso. Als je daarop gaat afvinken kom je ook een heel eind.

Zie hier ook (voor degenen die meelezen en hem nog niet gevonden hebbben): http://www.dailymail.co.uk/femail/article-488236/Trinny-Susannah-reveal-12-womens-body-types--you.html

Bij een sterke verhouding middel/heup (minder dan 0,85) kun je de zuil, baksteen en de appel afstrepen. Bij kleine borsten kun je de zandloper, vaas en nog een paar afvinken. Op die manier determineer je makkelijker dan naar de figuren te kijken.
En soms val je ertussenin. Dan is het een kwestie van experimenteren

Tihama

Guinevere

Guinevere

10-09-2010 om 13:55

Hmm

Ik vind dat zandlopermodel van die site wel errug.... vol. Kun je ook een dunnere zandloper zijn? Of ben ik dan die skittle? Kan je een skittle zijn met cup D?

Guinevere, een dunnere zandloper

Is dat dan niet de Vaas? Haha, als ik zo de plaatjes bekijk van Tihama's link herken ik wel wat van mezelf in allemaal. Maar ik ben toch 'predominantly' een zandloper. Ik ben alleen niet zo van de kokerrokken. Wat kan een zandloper nog meer aan als het om wat meer casual kleding gaat?

Chris

Guinevere

Guinevere

10-09-2010 om 14:19

Vaasje dan

Dan zal ik wel een klein vaasje zijn. Een uitgerekte zandloper zal ik nooit worden, dat klinkt niet als 1.67.
Anyway, ik heb in het verleden veel geleerd van Trinny en Susannah. Ik begrijp nu beter waarom ik me in sommige kleren een aangeklede worst voelde. En het winkelt zoooooveel makkelijker nu ik weet welke kleuren ik BESLIST moet vermijden. Meestal shop ik nu op internet, dit model wel, dit model niet, die kleur is goed, zoefffffffffffffffffff. En vrijwel geen miskopen meer.

Guinevere

Guinevere

10-09-2010 om 14:43

Chrish

Ik zou zeggen: een marilyn monroe-achtige broek? Erop iets, wat maakt niet uit, als het maar een diepe halsuitsnijding heeft.
En anders toch een keer een kokerrok proberen. Wie weet ben je helemaal óm!

Guinevere

Guinevere

10-09-2010 om 14:43

Chrish

Ik zou zeggen: een marilyn monroe-achtige broek? Erop iets, wat maakt niet uit, als het maar een diepe halsuitsnijding heeft.
En anders toch een keer een kokerrok proberen. Wie weet ben je helemaal óm!

Tihama

Tihama

10-09-2010 om 15:29

Casual

Het is grappig dat je dat zegt, Chris. T&S merken op dat casual het grootste probleem is voor zandlopers. Blijkbaar moeten wij altijd netjes zijn

"Casual Clothing for the Hourglass Shaped Woman
The hourglass shape is too ultra-feminine to look good in many trousers. However, if she likes to wear them to relax, the way to do it is to find a pretty top that stops just below her crotch, and make sure the trousers are wide-legged and loose fitting. This outfit would look great on any hourglass.

Ik heb voor het echte casualwerk een voorkeur voor outdoorbroeken. Die hebben namelijk genoeg zakken om mobiel, sleutels en portemonnaie te herbergen. Ik heb namelijk een hekel aan damestasjes. Maar eigenlijk zijn die zakken heel erg fout, want het plaatst extra kg's op mijn dijbeen.

Het advies dat ik destijds kreeg van de stijladviseuse waren van broeken met zeer rechtlopende pijpen en vooral geen zakken. En onder geen beding broeken met taps lopende pijpen of skinny jeans.
Vandaag heb ik trouwens een spijkerkokerrok aan. Voel ik me helemaal feminien in

Tihama

Tihama

Tihama

10-09-2010 om 17:22

Ja, berber

doe dat. En zet het dan ff op het net. Kijken wij mee

Tihama

Bastet

Bastet

10-09-2010 om 17:53

Nou zeg tihama

Flauw zeg,wie weet wat voor briljante feedback je nog kan krijgen!)
Bastet

Sancy

Sancy

10-09-2010 om 18:19

Tihama, bastet? berber!

Ik denk dat je Berber bedoelt, Bastet Ik vind het wel een briljant idee eigenlijk. Je hoofd hoeft toch niet op de foto, en je schrijft toch onder een nick?
Weet je wat? Als jij het doet, doe ik het ook. Niet in grijs maar in zwart. ik kom er namelijk ook niet uit, uit die modellen. Hoewel de Vase in de richting komt. Vermoed ik.

Bastet

Bastet

10-09-2010 om 20:26

Oh sorrieieieie

Ik maak de verwarring compleet..)
Bastet

Asa Torell

Asa Torell

10-09-2010 om 20:34

Ik kan ze allemaal afstrepen

dat is mijn probleem. Veel bredere heupen dan schouders betekent dat alleen de kegel (skittle), peer en bel overblijven. Maar de bel is een klein onderdeurtje, de kegel heeft dikke korte benen en de peer heeft geen buik, die kan kennelijk zwanger zijn zonder dat het uitrekt. Allemaal dingen die voor mij niet gelden. Dus ik kom er niet uit! Ik geloof ook niet dat ik een linkje ga plaatsen... maar wie weet als anderen het goede voorbeeld geven .

Ha tihama, if you've got it, flaunt it

Dank voor je advies! Ik had zelf ook al een beetje gegoogled op hourglass shape en kwam daarnaast tegen dat zandlopers baat hebben bij diepe v-halzen en aansluitende kleding. Vooral 'no frills'.

Nou, die diepe V-halzen had ik zelf blijkbaar instinctief al uitgedokterd, want die horen standaard bij mijn garderobe. Verder moet ik gewoon blijven denken aan die 20 cm-onder-het-kruis-regel, want ik wil mijn bovenkleding nog wel eens te kort kopen.

In een legging en hemdje met afgesneden hoofd op het net gaan staan, ik zal er eens over denken...

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.