Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Feestvierder

Feestvierder

21-06-2016 om 22:02

Thema kleding feest

Beetje ver vooruit, maar oke, voorpret is ook wat waard.

In november wil ik een feestje geven (speciale gelegenheid) en ik overweeg dan een "thema" voor de kleding erbij te doen.

Daardoor is er vaak iets meer voorbereiding, komen mensen niet in hun alledaagse kloffie (dat vind ik jammer, ik vind het zelf bij bijzondere gelegenheden niet zo leuk als mensen in een spijkerbroek komen en ik vind het bij andere feestjes vaak wel leuk.

Een vriendin had een keer "white party" en terwijl iedereen in het wit kwam had zij iets knalblauws aan. Superleuk!

Er komen trouwens vooral veel vrouwen, maar ook wel een paar mannen.

Maar de vraag is dus: wat als je het feest in het najaar hebt?

Iemand ideeën voor een kleurenthema?


Juno

Juno

21-06-2016 om 22:26

Herfst....

Eeeeeh, oranje van de pompoenen?
Groen van het mos?
Kabouterthema?
Allemaal als een paddenstoel?
Als je een thema wil dat persé bij de seizoenen past kan je nog een sprookjesthema overwegen. De bosspeookjes zoals Roodkapje, Klein Duimpje, de zeven geitjes, de drie biggetjes. Dat werk. Kan iedereen als zijn favoriete sprookje komen. Ik weet alleen niet of mensen hier erg van gecharmeerd zijn, maar jij kent je gasten, ik niet!

Feestvierder

Feestvierder

21-06-2016 om 22:47

beetje simpel

Ik ou niet van ingewikkelde thema's en wil mensen niet op kosten jagen. Dus sprookjes of dat soort thema's alsjeblieft niet.

Zo'n white party vond ik wel leuk. Iedereen heeft wel witte kleding, denk ik.

Maar voor november is wit natuurlijk niet zo geschikt, dus zoek ik naar een andere kleur, die leuk is en niet te moeilijk.

Bij blauw komt iedereen zo in zijn spijkerbroek, dus dat lijkt me niet handig.

Wat is wel leuk en hebben veel mensen? En kan in het najaar?

Lente

Lente

21-06-2016 om 22:50

black & white party

Zwart of wit heeft iedereen.

Tonny

Tonny

21-06-2016 om 23:07

Vandaag is rood!

Lekker warm, zo in november. Gezellig.

Hanne.

Hanne.

21-06-2016 om 23:27

feestelijke kleding

Ik denk niet dat er een kleur is waar iedereen een feestelijke outfit in klaar heeft liggen. Dus als je een dresscode geeft zullen er altijd mensen zijn die er niet blij mee zijn

Persoonlijk vind ik het heel onprettig om zo'n verplichting te krijgen. Ik heb een beperkt assortiment 'feestkleding' en zeker niet in alle kleuren van de regenboog omdat lang niet alle kleuren mij staan. Heb ik een mooie blauwe feestjurk moet ik in het rood komen. En dat heb ik niet en zeker niets feestelijks. Dus dan wordt het óf gewone kleding in het thema of iets feestelijke kopen dat ik daarna nooit meer draag.

Juno

Juno

21-06-2016 om 23:49

Feestvierder

Ik kan mezelf met minimale kosten omtoveren in 'tafeltje-dek-je' of Roodkapje maar voor welke kleur dan ook zou ik moeten gaan winkelen. Ik heb geen feestkleding in allerlei tinten klaarliggen, niet in wit niet in zwart en niet in een andere kleur en eigenlijk heeft niemand die ik ken dat. Natuurlijk heb ik wel een zwart jurkje maar dan houdt het op. Eigenlijk vraag je aan ons een kleur die iedereen heeft.
Je kan niet én een kleur uitkiezen én willen dat mensen geen kosten maken.

Thema

Het thema kan ook "feestelijk" zijn. Daar bedenk je ook geen spijkerbroek bij toch?

@Emma

@Emma

22-06-2016 om 00:08

Zwart/wit

Ik herinner me van vroeger een zwart/wit feest in de winter. Geitenwollen sokken konden helemaal los gaan over het licht en het duister, maar ook de ska-fans konden hun ei kwijt
Waarom geen halloween-achtig thema? Je bent al eng met een masker van de hema, maar je kunt je ook helemaal uitleven in allerlei rare kleren en sferen.

Lucerna

Lucerna

22-06-2016 om 00:11

herfstkleuren?

Dat geeft toch weer wat meer vrijheid voor iedereen. En blauw (spijkerbroek) is toch geen herfstkleur

Vesper Lynd

Vesper Lynd

22-06-2016 om 00:23

Nou...

Behalve een wit zomervestje heb ik niets wits Zwart heb ik helemaal niet. Ik heb wel genoeg om te kiezen als je een bloemetjesthema kiest.

angel3

angel3

22-06-2016 om 09:11

Touch of

Ik Had laatst een feestje met een touch of glam. Erg leuk. Je kon zover gaan als je wilde.
En spijkerbroek bedenk je daar niet snel bij.
De een was in kort glitterjurkje. De ander in zwart met glittersjaaltje en knal oorbellen. Er is veel mogelijk en in najaar hangen glittertjes wel in de winkel. Met kerst kan men het ook weer gebruiken .
Mannen kunnen in de haargel met stoere zonnebril en kek overhemd bv.

Rood-paars-blauw

Iets heel anders misschien, maar ik had een paar maanden geleden een uitvoering van een amateurkoor waarbij iedereen in rood, blauw of paars gekleed was. Als geheel ziet het er dan echt prachtig uit; de primaire kleuren gemengd met het tussenliggende paars.

In de herfst zou je zoiets kunnen doen met oranje, bruin en rood of zo. Dan heb je denk ik hetzelfde effect. Of groen erbij (hoewel je dan in een ander kleurenpalet komt...).

Hartje

Hartje

23-06-2016 om 21:34

glitter/disco of grieks

Ik zou ook denken aan een 'fout' feest met glitter/glam/disco stijl, maar dat moet wel bij je feest passen. Misschien houdt je meer van country of rock and roll.
Wij zijn nog niet zo lang geleden op een feest geweest met een grieks/romeins thema. Denk goden en godinnen. Dank kom je met een oud laken en wat fantasie al erg ver.

tante Sidonia

tante Sidonia

23-06-2016 om 21:34

afschuwelijk

Dat opgelegde met zoń thema feest. Prima hoor, als jij een thema wilt. Maar om nu je gasten een bepaalde kleur of stijl op te leggen...brrrrr

Feestvierder

Feestvierder

23-06-2016 om 21:35

Leuk!

Bedankt voor al jullie suggesties en meedenken! Ook bedankt voor de reacties van degenen die bepaalde (kleuren)thema's niet zien zitten omdat ze dat niet hebben.

Op dit moment spreken mij de volgende thema's het meeste aan:
- zwart/wit
- a touch of glamour (kan misschien ook a touch of gold/silver?)
- feestelijk
- rood/paars/blauw of oranje/bruin/rood.

Paar vragen:
Zo'n 3-kleuren thema is misschein wel leuk. Iedereen heeft dan toch wel wat in een van de drie kleuren?

Zouden er inderdaad voldoende mensen iets in oranje, bruin of rood hebben? En loop ik dan niet het risico dat ze in Nederlands elftal oranje komen? Hoewel: vrouwen doen dat vast minder snel dan mannen en ik kan er misschien bijzetten "herfstkleuren oranje/bruin/rood"?

En is het vreemd als ik rood/paars/blauw doe en erbij zet: bij voorkeur niet spijkerbroek? Lijkt me verder nl. ook wel een leuke kleurencombi.

Andere suggesties blijven welkom.

Marijke

Marijke

23-06-2016 om 22:14

casual chic

Ik heb laatst een draadje geopend rond casual chic. Toen ik daar eenmaal was zag ik mannen in korte broek en slippers aan.

Jij wil geen spijkerbroek, nou zeg dat gewoon en laat het verder vrij. Verder zijn er ook witte en zwarte spijkerbroeken dus je moet wel duidelijk zijn in wat je nu wel en niet wil maar dan nog, zie hierboven, mensen blijven je verrassen en het is ook niet leuk voor gasten die moeite doen om in jouw thema te komen terwijl iemand anders een korte broek met slippers aan doet.

Ik zou dus gewoon zeggen: Graag geen spijkerbroek, want dat is volgens mij wat je wil.

GS

GS

23-06-2016 om 22:26

no jeans?

Dat jeans zit je kennelijk heel dwars. Waarom dan niet gewoon een no-jeans thema?

GS

GS

23-06-2016 om 22:28

sorry marijke

Had over jouw berichtje heengelezen. Twee zielen, een gedachte ...

Lou

Lou

23-06-2016 om 22:34

Roodachtig

Voor mij zou het niets zijn, ik ben niet zo van de dresscodes, maar naar aanleiding van je eerste post over dat witte feest denk ik ineens dat een hele meute roodachtig geklede mensen best heel geinig is, vooral als jijzelf dan je turquoise jurk aandoet.

Ik zou het wel wat ruimer maken, zoals alle tinten rood: roze, rood, oranje, paars. Als het maar in de buurt komt van rood. Toch een thema en een stuk minder dwingend dan één kleur.

Ik heb ook eens een kitschfeest gehad, dat zat 'm meer in de aankleding, er was geen dresscode maar spontaan kwamen mensen toch in de meest foute uitdossingen. En ik ben zelf naar een hoeden/pettenfeest geweest, gelukkig heb ik een mooie hoed. Dat zag er ook lollig uit, met veel hoeden, een paar petten en hier en daar een wintermuts. Chic was het niet, meer lollig. Een zwartwitfeest doet me eerlijk gezegd denken aan middelbareschoolfeestjes.

Feestvierders

Feestvierders

23-06-2016 om 23:23

Marijjke / GS

Ik vind inderdaad jeans niet zo leuk, maar ik vind het ook wel leuk een (kleuren)thema te doen.

Dus alleen "no jeans" is niet wat ik bedoel. Wel denk ik dat jullie gelijk hebben en dat ik het er misschien maar expliciet bij moet zetten.

Teenslippers verwacht ik niet in november .

Door alle reacties krijg ik in elk geval wel leuke ideeën. Roodtinten zou inderdaad ook kunnen.

zorg in ieder geval dat je duidelijk bent

Ik heb me opgegeven voor een groepsuitje p-party, typefoutje dacht ik. Nu moet ik verkleed komen als een P begrijp ik. Wat dan ook maar. Hmmm, kijken of ik iets rood in de kast heb liggen, dan kan ik als paprika.
Persoonlijk heb ik weinig met dresscodes, doe je alleen jezelf er een plezier mee of gaan de genodigden dit ook leuk vinden?

Appeltaart

Appeltaart

24-06-2016 om 08:39

ik snap die afwijkende kleur van de gastvrouw niet zo

Van iedereen in het wit en zij in het knalblauw. Dat is toch juist heel erg: "kijk mij speciaal zijn" / "ïk ben de koningin van dit bal"? Ben ik nou de enige die dat juist aandachttrekkerij vind, en daardoor juist ontzettend niet-gastvrij (gasten horen in het middelpunt te staan, niet jij als gastvrouw) ?

Verder hou ik persoonlijk ook nooit van dit soort thema's. Elkaar de loef afsteken wie het leukste eruit zit, ik word er nu al zenuwachtig van. Ik vind het juist leuk als iedereen komt "as he/she is", en het een rielekst feestje is in plaats van zo'n opgeklopt "vanavond MOET het leuk worden"-feest. Spontane feestjes passen meet bij mij vrees ik. Niet opgelegde leukigheid.

Klinkt een beetje narrig, zo bedoel ik het niet, en ik schik me heus wel in mijn lot als ik zo'n uitnodiging krijg, maar ik heb het liever niet.

Nee je bent niet de enige

Ik vond het ook merkwaardig. Alsof de gasten slechts bedoeld zijn als entourage om de gastvrouw te laten stralen. Nog 1 x de bruid kunnen spelen.

Ik krijg nooit dit soort uitnodigingen. Of je moet die ene vriendin die elk jaar het nog een keer probeert me over te halen mee te carnavallen meerekenen.

Het is iets van tegenwoordig

zelf zou ik het best grappig vinden, een themafeestje. Ik heb eigenlijk te weinig feestjes :p en al helemaal geen themafeestjes. Dochter had laatst een familieweekend waarin iedereen als een M verwacht werd (Matroos, Muurbloempje, Minny Mouse, Maxima, MacDonaldsmedewerker, ga zo maar door). Ik hoor niet bij die familie maar ik had me best willen uitleven in een of ander kostuum.

In onze tijd wordt steeds meer waarde gehecht aan stijl en uitstraling, aan beleving die daarmee samenhangt. Daar kunnen mensen van vorige generaties van alles van vinden, maar zo is het nu.
Ik vind niet dat de gasten door zo'n thema/kleurwens tot entourage worden gedegradeerd; zie het eerder als een manier om met z'n allen een mooi feest te maken, mooi ook op de foto's en filmpjes.

M feestje?

Fijn. Dan zou ik als 'Mezelf' komen

Niks voor mij themafeestjes. Echt vreselijk. Een dresscode vind ik prima. Ik ga ook graag op chic. Maar verplicht in een kleur of uitgedost als glamour queen of piraat...mwah. Doet me iets te veel aan kinderpartijtjes denken....

Ingrid

En idd...iedereen in t wit laten opdraven...

Om dan zelf in een primaire knal outfit te verschijnen vind ik wel een beetje.... Tja wat zal,ik zeggen....laat ik het maar op ' apart' houden

Ingrid

tja kinderpartijtjes

het zou best kunnen dat sommige volwassenen van nu het gevoel hebben dat ze wat willen inhalen. De kinderpartijtjes van nu zijn heel anders dan de feestjes in de jaren zestig/zeventig. Toen volstond de jarige met kaartjes uitdelen in de klas, zijn/haar moeder bakte patat/pannenkoeken en dat was het feestje De genodigden gingen gewoon met het feestvarken buiten spelen of zo. Bussietrap, verstoppertje.

angel3

angel3

24-06-2016 om 14:00

grappig

Zoveel mensen zoveel wensen
Ik vind het superleuk juist als de gastvrouw op HAAR feestje enorm loopt te shinen! Jemig man wanneer mag je nou es ff lekker enorm in het middelpunt staan? toch zeker wel op je eigen feestje? en al helemaal als het een mijlpaal feest is en niet een tussendoor kringetjes verjaardagje.
Ik zeg: go for it.
Zo hollands conservatiefs allemaal want stel je voor: doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

Echt jammer vind ik dat.

Het kleurenthema is leuk maar pakt niet leuk uit als iedereen maar 1 kleur kiest.
Dus iksnap nu nog niet goed wat je wil. ALLE kleuren is veel gevraagd dus zeg je ieder heeft toch wel 1 kleur van de 3 rood, paars, blauw. Maar dan komt de 1 in een zwarte broek met rood hemd. De ander in een wit hemd met blauwe broek, de ander in paars shirt met groene rok. Je ziet dan toch niet dat het een thema is?
Die vat ik niet zo.
Een touch of kan echt leuk uitpakken. Silver, gold, glam, pink alles kan natuurlijk.
Ik zou op de uitnodiging dan zetten: dresscode: feestelijk met een touch of.....

Misschien nog 1 oen in een spijkerbroek maar de rest zal het wel begrepen hebben

Hollands conservsatief ?

Mwoah. Als we zo beginnen zou je ook kunnen stellen dat die themafeestjes vooral gegeven worden als mensen elkaar verder niet zoveel te melden hebben en zich kinderlijk uit moeten dossen om tenminste nog 1 onderwerp van gesprek te hebben.

Zullen we het er maar op houden dat iedereen anders is? Het is aan mij gewoon echt niet besteed. Feestjes waar ik heen ga draaien meestal om lekker eten, veel kletsen en lachen. Vind ik voldoende om een leuke avond te hebben.

angel3

angel3

24-06-2016 om 15:23

Tuurlijk kenfan

Is ook voldoende en toch geeft het een extraatje zo'n thema. Net als een goede dj terwijl je ook een plaatje zelf op kan zetten of een leuk hapje ipv een zak chips.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.