Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kari1

Kari1

14-09-2010 om 16:22

Telecomperikelen

Effe lekker klagen...
Wij bellen niet heel veel en hebben een simpel telefoonabonnement van kpn. Krijg ik vandaag een brief van kpn dat ze van een andere telefonie aanbieder de opdracht hebben ontvangen om ons telefoonnummer over te dragen, en dat ze onze telefoonaansluiting en nummer dus definitief gaan opheffen. Als we daar van af willen zien moeten we dat annuleren bij onze nieuwe aanbieder. ????? Geen idee waar dat zou moeten zijn...
In de (nu nog werkende) telefoon geklommen en opheldering gevraagd bij het fijne klantvriendelijke 0900 nummer van kpn. Uiteindelijk iemand getroffen die wist te vertellen dat die opdracht bij tele2 vandaan komt. ???? Nóóit contact gehad met tele2. Ja mevrouw, dat zegt u, tele2 zegt iets anders. En als wij de opdracht krijgen om het nummer over te dragen dan moeten we dat doen, dat is de telecomwet. Vervoegt u zich dus bij tele2.
Nou wordt-ie mooi! Mag ik me in bochten wringen en telefoonkosten maken om dat recht te trekken?! Laat tele2 maar bewijzen dat wij dat hebben gezegd. Maar nee, zo werkt het niet.
Afijn, uiteindelijk na een hele tijd over en weer gepraat kreeg ik iemand aan de lijn die mij wél wilde geloven, want ze kon de opdracht van tele2 niet vinden... (???) Ze beloofde dat ons nummer en aansluiting blijft bestaan en dat ze een klacht bij tele2 neer ging leggen wegens ongewenste nummerdeportatie. Ben benieuwd.
Iemand al eens zoiets meegemaakt? 't Is wel heel brutaal. Zou ik tele2 toch zelf eens vragen, zou dat zin hebben?
Kari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zo hee...

...dat is knap schofterig! Van zowel Tele2 als KPN. Weet je overigens zeker dat niet je man/vriend in conclaaf is geweest met Tele2? Of dat je misschien een vaag telemarketing gesprek hebt gevoerd met Tele2? Er kan natuurlijk ook nog zoiets als een naams-/persoonsverwarring geschiedt zijn.
Hoe dan ook, hou dit strak in de gaten. Ik zit overigens zelf bij Tele2 en ben over het algemeen best tevreden over hun klantenservice, het nummer is: 0900-2411602(€ 0,10 p/m)
Succes.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-09-2010 om 01:48

Kari

Voor het overnemen van een telefoonnummer moet je een abonnement nemen bij een andere aanbieder, dat gaat vaak via een Overstapservice. Die nieuwe aanbieder kan je telefoonnummer alléén overnemen als ze in het bezit zijn van je klantnummer of contractID. Als ze dat niet hebben zal de aanbieder waar je klant bij bent niet meewerken aan de overstap. Ik werk dagelijks met dit gegeven en ik kan me niet voorstellen dat Tele2 jouw bij KPN heeft losgeweekt zonder jouw klantnummer of ContractID te hebben gekregen van iemand uit je eigen huishouden. KPN zit bij wijze van spreken op zijn klanten, die willen ze niet kwijt. Dus als een bedrijf als Tele2 niet alle gegevens kan overleggen laten ze geen klant gaan. Ik werk niet bij Tele2, maar bij een ander en ik maak regelmatig mee dat KPN of een ander bedrijf een klant zelfs niet laat gaan omdat er een cijfertje verkeerd stond.

Kari1

Kari1

15-09-2010 om 21:45

Kaaskopje

Als tele2 klantnummers of ID's daarvoor nodig heeft die ze alleen bij ons kunnen halen dan weet ik helemáál zeker dat er iets niet deugt. Hier thuis ben ik van de archieven, man en thuiswonende jongste zouden niet eens weten waar ze zouden moeten zoeken om zo'n nummer te vinden. En IK weet zeker dat tele2 mij niet heeft gebeld, en ook dat ik niet in mijn archieven ben gedoken om zo'n nummer te achterhalen (zal wel op een afrekening staan oid?).
Ik ben nu even druk maar over een paar dagen ga ik toch tele2 eens bellen. Zorra, bedankt voor het nummer.
Kari

Misschien hebben ze gebeld?

Kan het niet zijn dat ze van tele-2 met een of andere aanbieding hebben gebeld en dat thuiswonende jongste per ongeluk ergens 'ja'gezegd heeft?? Misschien hebben ze dat klantnummer wel ergens uit een data-base?
Hier heeft jongste(12) nog niet zo lang geleden per ongeluk een puzzelblad-abonement genomen. Wij merkten dat pas na 3 nummers...dachten dat het een of andere reclame-folder was (er stond ook veel reclame in). Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om er van af te komen. Ze lieten me zelf het bandje horen waarop jongste toestemming gaf voor dat abbonement. En toen ik beweerde dat ze nog maar 12 was en dus niet zonder onze toestemming een abbonement kon afsluiten geloofden ze met niet eens...(en is toch écht zo). Jongste heeft zich dat helemaal niet gerealiseerd...die dacht dat het reclame was en dat ze iets zouden sturen om 's te bekijken (ook alleen na héél lang nadenken het was ondertussen al 3 maand verder). Dat je iets moest betalen was echt niet tot d'r doorgedrongen. Uiteindelijk na vele telfoontjes aan call-centrums zijn we eraf gekomen.
En oudste is een jaar of 2 terug gebeld op haar mobiel (pre-paid) met een 'geweldige' aanbieding van ik dacht vodafoon. Voor een abbonement die (dat geef ik toe) niet duur was, maar als je over je belminuten ging werd het wel errug duur. En je kreeg er een erg aantrekkelijk kado bij voor pubers (ben even vergeten wat). Gewoon toen ze op de fiets naar school zat...(dus ook d'r verstand d'r niet écht bij). Gelukkig zei ze dat ze dat eerst met d'r ouders moest overleggen...en kon ik ze later vertellen dat dat niet door ging. Maar 2 klasgenootjes van haar zijn er wel aan vast blijven zitten en kwamen er pas na 1 jaar vanaf! En ze waren toen rond de 14 jaar. Die baalden er later behoorlijk van want zo waren ze stukken duurder uit als ervoor.
Ik zou als ik jouw was geen risico willen lopen en zeker tele-2 bellen. Dan maar wat belminuten naar dat call-centrum.
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 20:48

Het gaat echt niet zo makkelijk

Zelfs als een kind de vragen heeft beantwoord aan de telefoon moet het klantnummer of het contractID gegeven worden, anders gebeurt er niets. Wij als aanbieder weten de gegevens van klanten bij andere aanbieders niet. Dat soort gegevens liggen echt niet zo maar voor de grijp.
Ondertussen ben ik wel erg benieuwd wat er uit de bus komt van hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Het klantnummer zal inderdaad op het bankafschrift staan. Ik zit zelf bij o.a. UPC, daar kan ik mijn contractID vinden op het contract.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.