Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(Janneke)

(Janneke)

03-11-2009 om 21:24

Studeren via nha

Wie heeft er via NHA gestudeerd? En beviel het? Of had je op/aanmerkingen?

Ik zit te twijfelen tussen LOI en NHA...maar NHA ken ik niet, dus daarom jullie ervaringen gevraagd.

groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nha

Ik heb een cursus via NHA gedaan. Is me prima bevallen. Meestal snel mijn huiswerk weer retour (via de mail).

100%mama

100%mama

04-11-2009 om 10:21

hier zowel LOI als NHA en ik moet zeggen dat het mij beter bevallen is bij de NHA. Betere service, sneller je huiswerk terug, sneller contact met je docent op afstand. Bij het LOI vond ik het allemaal erg traag gaan.

Brianna F

Brianna F

04-11-2009 om 13:51

Nha

Ik heb van verschillende kanten gehoord dat ze snel zijn met nakijken e.d. En uit eerste hand weet ik dat ze op kantoor ook met deadlines werken en dan moet het echt klaar zijn, desnoods werken ze over. (dochter werkt er)

Jacoline29

Jacoline29

04-11-2009 om 15:22

Ik blijf even volgen

want ik ga waarschijnlijk bij de NHA een spw 3 opleiding doen.Dus ik lees even mee.

(Janneke)

(Janneke)

05-11-2009 om 06:53

Ik zit echt te twijfelen

Ik zit te twijfelen. Wil een opleiding Doktersassistente doen, en heb de keuze uit ROC, NHA en LOI.

ROC > 3-4 jaar naar school, veel praktijkervaring, hoge kosten (maar de werkgever betaald), in de klas zitten met jongere studenten (leeftijdsverschil kan 25 jaar zijn)
LOI > thuisstudie, duur ongeveer 24 maanden bij een studiebelasting van 8 uur per week, 2x per jaar examen, 14 praktijkdagen en 960 uur stage
NHA > thuisstudie, duur ongeveer 18 maanden bij een studiebelasting van 15 uur per week, 4x per jaar examen, 8 praktijkdagen en 770 uur stage.

Alle opleidingen hebben dezelfde lesinhoud en zijn goedgekeurd/erkend door ministerie.

Voordeel is dat als ik eraan begin in niet meer werk, dus die 15 uur studiebelasting moet kunnen....

Die NHA spreekt me wel aan, omdat je daar 4x per jaar examen kunt doen. En aangezien deze opleiding allemaal certificaten zijn, kun je stap voor stap alles afwerken. Lijkt me heel prettig.

Welke opleiding zouden jullie kiezen? En waarom?

Groetjes Janneke

Rafelkap

Rafelkap

05-11-2009 om 07:07

Janneke

Probeer er ook achter te komen welke opleiding een toekomstige werkgever het meeste ziet zitten. Ik weet niet wat 'in die kringen' het beste staat aangeschreven. Dus misschien je huisarts bellen of een huisartsenvereniging? Of dat iemand het hier weet?
Succes!

(Janneke)

(Janneke)

05-11-2009 om 07:14

Daar had ik ook al aan zitten denken. Ik ga dat meteen doen (ik ga mailen, dat kan bij ons ook)

Bedankt!

(Janneke)

(Janneke)

05-11-2009 om 07:45

Gedaan

Ben nu heel benieuwd naar beide reactie...ik laat het nog horen.

ishtar

ishtar

05-11-2009 om 08:58

Janneke

Ik zou voor het ROC kiezen. Die jongere studenten dan maar op de koop toe. Bovendien, als je via een thuisstudie een praktijkdag hebt, kom je ook van die 'jonkies' tegen.
Ik doe dus een thuisstudie, en ik mis wel het contact met andere studenten. Plus het feit dat een school waar je heen moet een flinke stok achter de deur is.

(Janneke)

(Janneke)

05-11-2009 om 09:04

Tja

ik snap wat je bedoelt, maar 3-4 jaar naar school (ik zit nog te wachten op een reactie van ROC wat 3 tot 4 jaar betekent) of 1.5 jaar naar school. Dat vind ik op mijn leeftijd wel een verschil. Snap je?

Ik denk niet dat ik mijn medestudenten zal missen hoor?!

(Janneke)

(Janneke)

05-11-2009 om 09:21

Heb net contact gehad met roc

Ik word over een week of 2 nog teruggebeld door de persoon die er echt over gaat. Ik heb nu een assistent gesproken. Maar het is me toch al wel iets duidelijker.

Er zijn elk jaar wachtlijsten, omdat de opleiding zeer gewild is (is dit gunstig??), de opleiding begint altijd in sept (vind ik niet gunstig, betekent dat ik dus nog bijna een jaar moet wachten) Het is een dagopleiding van 5 dagen per week (jammer, ik had gehoopt op een deeltijdopleiding)
Ik heb gevraagd naar de duur van de opleiding, die is normaal 3 jaar. Maar ze vroeg naar mijn vooropleiding en ervaring en het zou voor mij mogelijk zijn om als snelstromer te kunnen beginnen. Die kunnen het 1e en 2e jaar in 1x doen. Dit wordt bepaald door de school (soort van EVCtraject ga je dan in) Dat betekent dus dat je het in 2 jaar kunt doen. Dit is wel gunstig.

Ze vermelde er nog bij, dat ik me moet realiseren dat ik dan bij 16 en 17 jarige in de klas kom, en dat zij heel anders in het leven staan. Ze gaan naar school omdat ze moeten en niet omdat ze willen, de motivatie van de meisjes is heel wisselend. Kijk..........en dan haak ik af...dat zie ik dus beslist niet zitten.

Dus ik heb zo een zwaar vermoeden dat het een thuisstudie gaat worden. Moet nog even de reacties van het LHV en mijn huisarts/assistente afwachten...

Groetjes Janneke

(Janneke)

(Janneke)

05-11-2009 om 12:22

Weer wat verder

Ik had gemaild naar de LHV, maar zij verwezen me door naar de NSDA.

Zij zeiden dat waar je de opleiding hebt gevolgd niet doorslaggevend is voor het aannemen van een assistente. Er wordt meer gekeken naar karakter en pers.eigenschappen, die zijn belangrijker. Alle opleidingen zijn erkend en goed.

Dus mijn beslissing is toch wel gemaakt...ik ga voor een thuisstudie..nu alleen nog kiezen welke instantie, pffff, het blijft moeilijk.

Ooit dagopleiding gedaan via loi

Hoi,
Weet niet of dat nog bestaat...maar ik heb jaren! geleden een dagopleiding doktersassistente gevolgd bij de LOI. Je had dan 's morgens je stage en ging 's middags naar Leiderdorp naar school. Een jaar lang van sept tot sept. Misschien zie je dat zitten, als het tenminste nog bestaat??

Succes

Rafelkap

Rafelkap

05-11-2009 om 17:15

Tussen 16 jarigen

zou ik ook niet meer zien zitten
Heel veel geluk met je studie! Ik vind het dapper hoor, zo'n carrièreswitch!

(Janneke)

(Janneke)

05-11-2009 om 17:32

Nu ga ik weer twijfelen...

ik heb een school gevonden (ook een ROC) op 30 km hier vandaan, die de opleiding in deeltijd geeft. 1 avond per week en 1x per 3 weken op een vrijdag geven ze les voor herintreders. Dus dat is dus meer praktijk en voor ouderen (oeps..daar val ik met mijn 42 dus ook onder)

En het begin in februari...dat is dus ideaal, want dan kom ik thuis te zitten....Dit is dus eigenlijk ideaal.

Ze sturen me de info op, als dit er goed uit ziet, doe ik dit.

Bedankt voor jullie input en steun!

Groetjes Janneke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.