Huis, Tuin en Keuken
Guinevere
17-06-2009 om 19:21
Stoppen met wijn, lichter in gewicht?
Ik vraag me zomaar af of dat veel scheelt in mijn gewicht, als ik geen 2 glazen wijn meer drink (per dag), maar alleen nog in het weekend.
Ik ben nl. in 3 weken tijd 2 kilo zwaarder geworden, dat moeten we niet hebben natuurlijk! Iemand ervaring?
Julia64
17-06-2009 om 19:50
Ik merk het altijd meteen als ik minder drink, met name aan mijn buik. Daar gaat het toch altijd het snelst "zitten" lijkt wel. Ik probeer nu ook alweer een tijdje niet te drinken door de week en zie echt wel resultaat.
Er zitten ook behoorlijk wat calorieen in alcoholische versnaperingen, natuurlijk (suiker!) dus niet zo gek dat je ervan aankomt (zeker als de jaren gaan tellen, merk dat het zeker sinds ik de 40 gepasseerd ben, toch verandert allemaal...)
groet
Julia
Nancy
17-06-2009 om 19:51
Ik lees even mee
hier nog zo iemand. Ik wil wat afvallen. Hoeft niet veel te zijn maar ik voel me dan beter in mijn bikini deze zomer. Ik drink ook (bijna) dagelijks een glaasje wijn bij het eten. Ik ga 3 x in de week naar de sportschool, let op m'n eetgewoonten maar val niet echt af. Ook ik vroeg me af of een wijntje kwaad kan. Nogmaals ik heb het niet over grote hoeveelheden hoor.
LindadR
17-06-2009 om 20:54
Ja, het scheelt wel...
Ik ben niet te zwaar, maar ik haal per week maar 1 fles wijn in huis. Die drinken we met zijn tweeen gedurende het weekend op. Haal ik er twee, dan drink ik die andere door de week op. En al gauw met een nootje erbij, of een chipje. En dan scheelt het wel een kilo, of twee...
Linda
Guinevere
17-06-2009 om 22:22
Geen nootjes
Ja, ik hou ook erg van chips en nootjes, daar ben ik al mee gestopt. Sinds deze week dan, haha. De wijn drinken we altijd bij het avondeten, zonder snacks dus. Het smaakt er zo lekker bij, ik weet eigenlijk niet echt een alternatief om bij het eten te drinken.
Nor@
18-06-2009 om 10:13
Guinevere
"Het smaakt er zo lekker bij, ik weet eigenlijk niet echt een alternatief om bij het eten te drinken."
ehh..wat dacht je van ...water?
wendelien
18-06-2009 om 11:22
thee kan vaak ook heel goed. Het is wel wat zoeken naar de jusite combi (een nieuwe trend, geloof ik), maar bijv. niet al te sterke jasmijnthee past heel goed bij Oosterse gerechten. Die heftig geparfumeerde van Pickwick etc. lijken me dan weer minder geslaagd bij het eten.
mirreke
18-06-2009 om 12:43
Water maar rode wijn is ook gezond
Hier altijd water bij het eten, maar ook wijn, voor ons (ouders) dan hé. Meestal blijft het bij een glaasje per dag.
Idd zijn het calorieën, maar wijn is ook niet slecht. Zie hier een paar stukjes over de positieve effecten op je gezondheid.
http://sync.nl/sante-rode-wijn-drinken-is-goed-voor-je-gezondheid/
http://www.preventievegezondheidszorg.com/wijn.php
Enfin, zo zijn er nog veel meer.
Guinevere
18-06-2009 om 17:43
OK, ik zal vanavond dan één glas wijn drinken en ernaast een glas water neerzetten. Er hoort beslist een glas witte wijn bij mijn pasta met zeekraal in roomsaus natuurlijk. Kijk, en dan zie je ook precies wat mijn probleem is: een glas water of thee smaakt daar natuurlijk héél anders bij dan een koel glas witte wijn...
Tineke
18-06-2009 om 18:54
Guinevere
Tip van mijn moeder: een half glas witte wijn en dat afstorten met veel ijsblokjes. Zo kun je makkelijk twee glazen drinken.
mirreke
18-06-2009 om 19:14
Guinevere)
De positieve effecten van wijn gelden eigenlijk alleen maar voor Rode! wijn, en dat heeft te maken met een stofje dat erin komt als gevolg van het meegisten van de rode druivenschil...
Misschien wat meer vlees eten?
Trouwens ik heb net een heerlijk iets met gerookte rauwe zalm gegeten, hmmm, verrukkelúk, (kinderen hebben ook gesmuld), maar ook daar drink ik met smaak mijn geliefde rode wijn bij...
Marre
18-06-2009 om 19:51
Oh guinevere
Mag ik dan van jou het recept voor pasta met zeekraal?
Het water loopt me in de mond!
Liefs,
Marre
Guinevere
18-06-2009 om 22:02
Wit en gezond; en recept
Jamaarjamaarjamaar Mirreke...in die link van jou kwam ik toch écht 1 passage over witte wijn tegen: het doet iets op het gebied van diabetes. En aangezien voorkomen beter is dan genezen...
Ijs in de witte wijn is op zich geen gek idee, volgens mij lengden de Romeinen hun wijn al aan met water en veel Italianen doen dat volgens mij nog steeds. Of een scheut bubbelwater.
Voor Marre het recept: pp ongeveer 50 g zeekraal nemen. Het is nú het seizoen dus wees snel! Verder goede eierpasta.
Fruit een uitje tot het lekker zacht is. Knofje erdoor, zeekraal erbij. Niet te lang want zeekraal mag best knapperig blijven, hoogstens 5 min. Dan creme fraiche of mascarpone erdoor roeren en doorwarmen. Geen zout toevoegen, peper naar smaak (of aan tafel doen natuurlijk). Op de gare pasta scheppen, klaar! Glaasje witte wijn erbij en genieten.
Zeekraal heeft zoveel smaak, dat je er maar weinig trucs mee uit hoeft te halen.
Mar
19-06-2009 om 22:32
Euh...
Guinevere: "Fruit een uitje tot het lekker zacht is. Knofje erdoor, zeekraal erbij. Niet te lang want zeekraal mag best knapperig blijven, hoogstens 5 min. Dan creme fraiche of mascarpone erdoor roeren en doorwarmen. Geen zout toevoegen, peper naar smaak (of aan tafel doen natuurlijk). Op de gare pasta scheppen, klaar! Glaasje witte wijn erbij en genieten. "
Zou het nou de witte wijn zijn die zoveel calorieën oplevert?
Mar