Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dorien

Dorien

14-08-2016 om 14:17

Spoedvraag medicijnen in vliegtuig


jasmijn

jasmijn

16-08-2016 om 08:51

mazzel

Dan heb ik kennelijk altijd mazzel gehad . Had overigens wel altijd een verklaring van de apotheek bij me hoewel me dat een beetje overbodig leek omdat nooit iemand ergens naar keek.

Tank

Tank

16-08-2016 om 11:51

Jasmijn

Een medicijn uitdraai/oaspoort bedoel je waarschijnlijk? Maar ook die gaat je niet helpen bij een middel dat valt onder de medicatie dat onder een schengenverklaring valt

wie appelen vaart...

Even los van de juridische ins en outs, maar het verbaast me niks dat artsen pilletjes meenemen waar ze misschien best zonder zouden kunnen. Een vriendin van mij is verpleegkundige en toen die nog in een ziekenhuis werkte nam ze altijd een flinke duik in de snoeppot voor ze op een verre reis ging. Niet eens zozeer pammetjes, volgens mij, maar dingen als antibiotica, die een normaal mens hier ook niet meeneemt, tenzij al voorgeschreven. En stevige pijnstillers zullen mogelijk ook in de koffer hebben gezeten. Haar kennende had ze dan vast wel weer heel goed uitgezocht of ze geen gelazer bij de douane kon krijgen. Hoe dan ook: het terughoudende voorschrijfbeleid betrekken de dames en de heren van de medische stand volgens mij niet zo op zichzelf. Zoals het spreekwoord zegt: wie appelen vaart, die appelen eet ...Ik kreeg van mijn vriendin de indruk dat het op haar werk volstrekt gebruikelijk was om even flink in te slaan voor een verre reis.

Vriendin deelde niet-gebruikte medicatie aan het eind van de reis dan nog wel eens uit aan een lokale kliniek ofzo.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.