Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pollewop

Pollewop

29-05-2009 om 13:04

Spoed! wat geef je voor een avondbruiloft?

Het is al jaren geleden dat wij naar een bruiloft moesten, en dat was overdag. Vanavond moeten wij naar de bruiloft van een neef en ik heb werkelijk geen idee wat we moeten geven. Mijn man komt pas later op de avond, ik ga al aan het begin.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

29-05-2009 om 13:24

50?

Moeilijk hoor, volgens mij is het per familie vaak wisselend en misschien regionaal ook wel. Wij waren onlangs 12,5 jaar getrouwd en hebben ook een uitgebreid feest gegeven met eten voor alle gasten en een band enzo. Het viel me op dat veel mensen erg veel gaven. Zo tussen de 50 en 100 euro. Zelf hebben we morgen ook een bruiloft van een nicht, maar daar zijn we ook bij de huwelijkssluiting en het diner, denk dat we 100 euro geven. Als je alleen voor het feest bent uitgenodigd geeft dat meestal aan dat je iets verder weg staat van het bruidspaar en dan zou ik denk ik 50 euro doen.

Geld?

of bedoel je iets anders ?

Ik vind geld niet leuk om te geven namelijk, tenzij het mensen zijn die echt net beginnen en wel wat cash kunnen gebruiken, dan hangt het er nog maar net af wat voor band ik met die mensen heb (ik heb niets met mijn nichtjes bijvoorbeeld).

Hillary

Hillary

29-05-2009 om 17:26

Niet goed gelezen

Ik zie nu dat de vraag helemaal niet was, hoeveel geld je geeft, maar wat je geeft. Voor de bruiloft waar ik morgen naartoe moet heb ik gevraagd of ze een verlanglijst hadden en toen gaven ze aan graag geld te willen. Ik zat dus vandaag zelf met de vraag wat voor bedrag en interpreteerde automatisch jouw vraag op die manier ook omdat het vandaag al is. Als je dan nog op stap moet voor een cadeau is wat aan de late kant.
Ik vind eigenlijk geld ook niet zo leuk om te geven. Toen wij 12,5 jaar getrouwd waren hadden wij dan ook een hele lijst met dingen bedacht voor als iemand zou vragen wat we wilden, maar niemand vroeg het en bijna iedereen gaf geld. Zeker als je al wat langer getrouwd en hebt en wat meer te besteden vind ik geld ook wat genant om te krijgen eigenlijk.

Pollewop

Pollewop

29-05-2009 om 18:56

Sorry voor de verwarring

Ik bedoelde inderdaad geld. Ze hebben als kadotip een envelop staan, letterlijk het woord envelop, daar kan ik nog wel wat mee doen :0)
Ik denk dat ik maar voor de tip van Hillary ga en ze €50,- geef, niet in een envelop maar ergens anders in.
Bedankt voor het meedenken.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-05-2009 om 13:36

Veel

Ik vind 50 euro erg veel hoor, dat kregen wij van de daggasten. Ik denk dat ik voor een avondfeest iets van 25 euro zou geven.

dynastie

dynastie

30-05-2009 om 15:56

Jee, wat veel!

50 euro geef ik ook als we de hele dag zijn uitgenodigd, niet voor alleen een avond. In deze streek is dat ook heel normaal (iets aan de hoge kant zelfs), maar ja, het zal ook wel per regio verschillen misschien.

Tirza G.

Tirza G.

30-05-2009 om 23:13

Ja maar ja

Aan de andere kant: voor een verjáárdag geef je al 15, 20 euro. En dit zijn twee personen - dan zit je op 30-40. En het is geen verjaardag, het is een huwelijk. Toch wel wat anders, vind ik.

Tirza

Tijgeroog

Tijgeroog

31-05-2009 om 23:18

Nee

Voor een verjaardag geven we ook geen 15 tot 20 euro. Eerder, voor broers/zussen/neefjes/nichtjes 10 tot 15 euro. Voor mijn eigen neven/nichten geven we op de verjaardag een kleinigheidje van een euro of 5.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.