Huis, Tuin en Keuken
Simon68
24-11-2024 om 15:26
Slow-cooker
Goedemiddag,
Ik wil graag een slow-cooker aanschaffen. Ik kan alleen niet zo goed inschatten welke maat ik moet hebben. Wij zijn vaak met 4,5 of soms 6 volwassenen. Heb ik dan aan 5 liter bijv. voldoende?
En welk merk raden jullie aan?
Bedankt alvast.
Trijsje
24-11-2024 om 16:44
Hoi, ik heb de mijne weggegeven omdat hij voor 5 grote eters te klein was. Ik weet helaas niet meer welke ik had, maar mijn advies is dus: liever te groot dan te klein!
Annelies58
24-11-2024 om 17:06
Ze zijn er van 6,5 liter.Wil je alleen slowcooken of er meer mee kunnen doen? Wil je een keramische binnenpan (zwaar maar praktisch niet te beschadigen) of een aluminium binnenpan? Je hebt ze al vanaf zo'n €50 tot ver in de €100 voor eentje met meer mogelijkheden. Je kan bijv. op de site van Bol aangeven wat jouw wensen zijn en daar komen dan pannen uit.
Fourtyfour
24-11-2024 om 17:40
Ik heb 2 slowcookers. Kleine, met binnenpan die op gas kan. Grote met stenen binnenpan. De binnenpan op gas is fijn om even aan te bakken en dan op slow zetten.
Inmiddels ook de trotse eigenaar van een crockpot express. En dat is mijn grote liefde geworden 😉. Die werkt ook met hoge druk. Stoofvlees in 35 minuten, perfecte risotto of rijst. Stamppot in 6 minuten, maar ook gewoon een slowcook stand. Misschien ook nog een optie voor je (je hebt ook een instant pot, zelfde idee, ander merk).
Als je Facebook hebt, er zijn groepen voor slowcookers en de cpe (crockpot express)
Annaniem2023
24-11-2024 om 17:57
Ik sluit me aan bij Fourtyfour. Neem een grote Crockpot Express. Daar kan je zowel in slowcooken, als in fastcooken 😃. Draadjesvlees, soep, rijst (altijd perfect!), stamppotten, ik maak het er allemaal mee. Eerlijk gezegd gebruik ik de slowcookfunctie nooit meer. Al is die wel lekker voor spaghettisaus. Pompoensoep is in een kwartiertje klaar. Ik was vandaag bij Dirk van de Broek, daar stond een slowcooker te koop. Natuurlijk niet op de prijs en kwaliteit gelet, want ik heb er al een, maar Dirk heeft een website. Maar ja, wat zeg ik nou? Ga voor de Crockpot.
Annaniem2023
24-11-2024 om 18:01
Tip 2: de website van Flying Foodie, die heeft me geleerd met de snelpan om te gaan.
S.ndra
24-11-2024 om 19:15
Het hangt er ook vanaf wat je erin klaar wilt maken. Als je vooral eenpansgerechten wilt maken, dan is een grote pan wel nodig als je voor zoveel volwassenen kookt, maar als je een deel van de maaltijd in de slowcooker maakt en daarnaast andere dingen kookt (bijv draadjesvlees in de slowcooker en dan aardappelen en groenten apart) dan is hij misschien wel groot genoeg. Ik heb een kleintje van 3,5 liter en die is voor ons groot genoeg en wij zijn met 4. Ik maak er van alles in, soep, stoofperen, Indiase curry, pastasaus, stoofvlees etc. Maar ik denk dat als je eenpansgerechten wilt maken, hem ‘s ochtends aan wilt doen en dan ‘s avonds eten, dan zou ik een grotere nemen.