Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cornilla

cornilla

02-05-2012 om 07:23

Shampoo vraagje

bij de kapper komen ze altijd aan met shampoo's tussen de 10 - 30 euro per fles en daar wordt altijd gezegd dat de shampoo's uit de winkel niet goed zijn.
Is dit nu ook werkelijk zo? En welk merk kan ik dan het beste kopen voor fijn, gekleurd haar?

Wil gewoon een goede shampoo voor een normale prijs. Wie kan me helpen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

10-05-2012 om 12:11

Scheikunde

Ik heb me altijd afgevraagd aan de hand van scheikunde-lessen op het VO, hoe zijde en haar toch zouden mixen, aangezien zijde-proteinen voornamelijk ß-sheets als structuur hebben en het haar juist de alpha-helix heeft.
Het grappige is dat van deze stoffen waarmee wordt geadverteerd dat ze glans in het haar zouden brengen de gehydroliseerde eiwitten worden genomen, die dus juist niets voor de glans doen. Het zijn juist de wax-achtige, hydraterende stoffen als cetyl alcohol of siliconen die zorgen voor de galns in het pasgewassen haar. Niks van 'binnen-uit gevoed', gewoon van buitenaf erop gedropt.
Groeten Primavera

Ayanna

Ayanna

10-05-2012 om 16:52

Lang haar

Of shampoo speciaal voor lang haar??? Alsof shampoo 'weet' dat haar lang is. En met een kort koppie doet de shampoo zijn werk niet?

Verandering

Deze meivakantie had ik om ruimte te besparen in plaats van mijn dure L'Oréal Kérastase-kappershampoo en conditioner op ons vakantieadres slechts 1 fles shampoo mee voor ons allemaal (uit het boodschappenpakket van Super de Boer .

Ik heb dus alleen shampoo gebruikt en geen conditioner en ik moet zeggen dat dat eigenlijk zeer goed is bevallen. Mijn haar was de laatste tijd erg snel vet en zwaar, ik denk van de olie en siliconen (?) in mijn vaste merk. Ik heb dus het idee dat het niet verkeerd is om af en toe wat anders te gebruiken en dat dure shampoo niet per se beter is dan goedkope.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.