Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Clarisse

Clarisse

01-07-2009 om 18:58

Rösti bakken van aviko

Ik heb nou een paar keer geprobeerd rösti te bakken van Aviko. Precies gedaan zoals op de verpakking staat, bevroren in de pan gedaan. Moet het in 10 tot 15 minuutjes op middelhoog vuur knapperig gebakken zijn. Nou alles wat ik doe, ik krijg het echt niet zo als het op de verpakking er uit ziet. Het blijven kleffe kleine stukjes aardappel. Pas na 3 kwartier begint het er op te lijken. Ook al een keer helemaal laten ontdoooien, ook niet echt goed...

Wat doe ik verkeerd? Iemand nog een goede tip?

Clarisse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook oven

Wij doen ze ook altijd in de oven. Het is een heteluchtoven. We doen gewoon 20 minuten of 220 graden op een rooster en ze zijn altijd redelijk knapperig.
Succes!

Nooit een probleem

Waar bak je ze in? Ik bak ze altijd in zonnebloemolie, het vuur doe ik wel iets hoger denk ik (met je even kijken of het lukt zonder dat het meteen aanbrandt). Genoeg olie in de pan, regelmatig over de bodem van de pan laten schuiven, en er zoveel rosti's in doen dat het net de bodem van de pan bedekt, niet meer.
Bij mij worden ze altijd goudbruin knapperig, en niet pas na 3 kwartier
Succes!

Linda99

Linda99

01-07-2009 om 20:55

Heerlijk

Al heb ik liever die van McCain

Maar ook hier in de pan, vuur eerst hoog, olijfolie erin, even wachten, rösti erin, vuur laag en dan kwartiertje in de pan en regelmatig omdraaien.

En soms gaan ze de oven in. Maar als ik toch met pannen bezig ben vind ik de eerste optie handiger, anders loop ik zo heen en weer.

Wacht even

Als ik het goed lees heeft Clarisse het over losse rösti, en gaan de reacties over de (inderdaad handige en lekkere) rösti-rondjes.

Losse rösti lukt mij ook niet. Die rondjes daarentegen, dat gaat prima (maar inderdaad langer in de oven dan op de verpakking staat).

Groeten,

Temet

Dat is het linda!

Wat ik klets ik nou dat het bij mij altijd lukt met die van Aviko. Die heb ik nooit geprobeerd. Ik heb nl altijd die van McCain! Ligt dus niet aan mijn bakkunst dat het lukt, is vast het merk

Oh en temet losse inderdaad

Dat is ook helemaal waar!
Die losse rosti... Ja die ken ik wel van Aviko, gebruik ik wel regelmatig. Jeetje wat ben ik suf vanavond.
Okee, die is inderdaad moeilijk en het blijft soms lang bleek. Dit bak ik altijd in voor de helft olie en voor de helft boter en dan op hoog vuur dan wordt het vaak prima.

Linda99

Linda99

01-07-2009 om 21:41

Losse

Ah zo, losse rösti! Nee die gebruik ik dus niet. Ooit geprobeerd maar toen ik de rondjes ontdekte was ik om Ook erg makkelijk voor de kids, die happen de rondjes zo weg. Zelfs mijn mega-moeilijke-eter.

(Janneke)

(Janneke)

01-07-2009 om 21:43

Aldi

Ik heb ze altijd van de Aldi en ze zijn heerlijk!!

Ik laat ze altijd ondooien en leg ze in de pan. Zet de pan op laagvuur en ze worden vanzelf bruin...10 minuutjes.

Groetjes Janneke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.