Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

05-06-2011 om 17:40

Rolluiken: electrisch of handbediend?

Heeft iemand nog een zeer goede reden waarom je voor rolluiken electrisch zou kiezen ipv handbediend?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

05-06-2011 om 18:26

Electrisch is traag

Wij hebben zowel electrisch bediende als handbediende screens, bij de electrisch bediende erger ik me omdat ik lang de knop moet vasthouden om ze naar beneden te laten zakken. Met de hand is het een kwestie van twee seconden.

Sja

kies de vorm die het minste herrie maakt.

Vaak ben ik bijna in slaap en dan - knal, kledder- gaan de rolluiken van buurtgenoten verderop naar beneden.

Leeftijd

Mijn ouders hebben voor electrisch gekozen (idem de zonneschermen) omdat ze nu nog wel kracht genoeg hebben voor de handbediening, maar ze verwachten dat dat over een aantal jaren mogelijk anders ligt.

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

05-06-2011 om 23:22

Hand

Ik wilde dat die krengen hier handbediend waren. Uit veiligheidsoverwegingen, als de stroom uitvalt door weet ik het wat voor iets engs wil ik die dingen handmatig kunnen openrukken, om via het raam eruit te kunnen.

Chippie

Chippie

05-06-2011 om 23:51

Electrisch

Qua gebruikersgemak zeg ik: electrisch. Bij ons druk je 1 x op het knopje en ze gaan naar boven of beneden. Die handmatige weigert bij ons regelmatig dienst. Met de electirsche heb ik nog nooit problemen gehad.

Trouwens bij ons is de keuze op electrisch gevallen omdat de luikenn anders te zwaar zouden worden. Geen keus dus. Bij het enige handbediende rolluik (kleinste dus) vind ik dat ook wel goed te merken.

Opmerking van Guinevere vind ik trouwens wel een hele goeie. Nog nooit bij nagedacht.

ayla

ayla

06-06-2011 om 08:56

Ligt aan het raam

Je moet kijken naar de grootte van het raam, waar het mogelijk is hebben we handbediend omdat dat ook goedkoper is, bij de grote ramen en dan spreek ik over 3 meter breed hebben we electrisch. Het zou gewoon te zwaar zijn om die handbediend te hebben.
Trouwens onze electrische zijn perfect vind ik, je hoort ze nauwelijks en ze haperen echt nooit.
en Guinevere heeft natuurlijk een punt maar bij bepaalde dingen moet je maar niet te veel stilstaan

Chippie

Chippie

06-06-2011 om 10:56

Electrisch

Electrisch hoor je bij ons haast niet. Het geluid van een electrische trein. Kinderen worden er niet wakker van als we ze open of dicht doen. Dus lijkt me sterk dat de buren er last van hebben. Maar de handbediende hoor je eigenlijk ook niet.
Wij hebben wel rolluiken die in de spouwmuur vallen. Overdag (als de rolluiken zijn opgetrokken) zie je dus niet dat wij rolluiken hebben. Geen idee of dat nog verschil maakt.

Nely

Nely

06-06-2011 om 13:34

Meest handbediend

maar dat zijn de kleinere ramen. Het keukenraam is groot en daar hebben we een rolluik die met een knop bediend wordt.

ayla

ayla

06-06-2011 om 14:06

Verduisterend

Onze rolluiken kan ik zo dichtdoen dat je echt geen hand voor ogen ziet, er horen dan echt geen gaatjes meer in te zitten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.