Huis, Tuin en Keuken
Lara10
27-05-2009 om 18:16
Rol hor of klittenband voor dakraam?
Ik heb velux dakramen op zolder, met verduisterings rolgordijnen er voor. Rolhoren zijn mooi, maar kosten ook behoorlijk wat. Bovendien zie ik het niet zo zitten om aan een rolhor van 90 euro zelf te zagen, dus dan moet ik ook een klusjesman regelen.
Wie heeft ervaring met klittenband horren? Is dat wat?
reina
27-05-2009 om 19:03
Lara
Wij hebben voor onze veluxramen (we slapen op zolder en hebben daar 2 ramen in gezet) ook klittenbandhorren gehad, maar ze gingen best snel kapot, omdat ze toch regelmatig even open / dicht moeten en daar werd het klitenband niet beter van. We hebben nog geen andere, maar ik denk er wel over rolhorren te gaan kopen, al zijn ze best duur
tonny
27-05-2009 om 20:07
Rolhor is uitstekend
maar denk er wel aan dat je het raam met hor laat openstaan bij flinke wind. Daarmee is vorig jaar -toen er plotseling een bui opstak- een van onze (inderdaad dure) rolhorren vernield!
Tonny
Linda99
27-05-2009 om 20:08
Elastiek
Zelf ben ik ook op zoek naar een goed en betaalbaar alternatief. Denk dat het (weer) een simpele variant met elastiek wordt. Is van Tesa geloof ik. Ooit 1 gekregen en het werkte wel aardig. Na een jaar wel uitgelubberd maar toch werkte het. Kost geloof ik een paar euro dus daar kun je het best voor proberen.
Met klittenband ken ik eigenlijk niet maar klinkt ook wel goed. Waar kun je die kopen en wat kost het ongeveer?
Linda99
27-05-2009 om 23:36
Lara
In het begin zat de hor goed strak en toen ie wat losser zat knoopte ik de hoeken om het steuntje zodat ie wat beter zat. Maar 100% dicht was ie niet, vandaar dat ik klittenband interessant vind. Maar dan nog scheelde het wel dat we iets voor het raam hadden. Heb nu niks en om de haverklap moeten we beessies vangen.
Minet
29-05-2009 om 12:58
Klittenband prima
Wij hebben hier voor 2 ramen die klittenbandhorren. Prima spul, je hoeft het niet meer te lijmen op de hor zoals in het verleden, maar met een soort strijkertje strijk je het gaas vast in het klittenband. Op het kozijn doe je de zelfklevende klittenbandkant, het is een werkje van een uurtje om het op maat te maken, en je bent klaar. Wij zijn er erg tevreden over!
Minet
29-05-2009 om 13:02
Aanvulling
Hier hadden we dus ook die elastische horren voor de dakramen, maar ik vond ze nogal wat nadelen hebben:
ze sluiten gewoon niet echt helemaal af en ze waaien los bij een lekker briesje.
Hier heb je bij de klittenbandversie echt geen last van.
Linda99
29-05-2009 om 13:06
Weggegooid
Vanmorgen bij Xenos zo'n klitteband hor gekocht en hij ligt alweer in de container. Was een of ander heel goedkoop merk (ze hadden niks anders) en dat is rommel! Ben er ruim een half uur mee bezig geweest maar vooral het klittenband was van zulke slechte kwaliteit dat het niet eens bleef zitten.
Waar kan ik een goede soort vinden?
carmam
29-05-2009 om 17:45
Linda
Haal hem weer uit de container en koop van, ik dacht tessa, het klitteband. Dat plakt wel goed. Kun je het doek nog gebruiken en is het nog niet helemaal weggegooid geld.
Susan
30-05-2009 om 10:31
Linda
Het is bij die van de Xenos heel belangrijk dat je kozijn goed vetvrij is. ZO nee dan plakt het echt niet
Hier gebruik ik ze al jaren en geen problemen, ik ontvet met speciale ontvetter en dat werkt prima
Wel zoom ik de horren om, zijn ze wat steviger.