Huis, Tuin en Keuken
maan.
28-06-2009 om 22:15
Pastasalade?
Met dit warme weer geen zin om elke avond te moeten koken.
Ooit eens met een buffet lekkere pastasalade gegeten, dat zou ik ook weleens zelf willen maken. Geen idee hoe.. er staan verschrikkelijk veel recepten op internet de ene nog ingewikkelder dan de andere met allemaal exotische ingredienten.. ik zie door de bomen het bos niet meer.
Op dit forum zijn heel wat goede koks heb ik al eerder gemerkt, misschien heeft iemand voor mij hier een niet te ingewikkeld recept? (we houden trouwens niet van 'zuur' en niet van bleekselderij)
Jonne-l
28-06-2009 om 22:36
Met rode pesto of tapenade
Ik gooi van alles door de gekookte afgekoelde pasta. beetje bosui, erwtjes, tomaatjes, ui, net wat ik heb. En dan een bakje rode tapenade of rode pesto erdoor. mmmmm. Blokjes rookkaas ook fijn.
Met tonijn, kappertjes en een mayonaise-yoghurtsausje is ook lekker. Maar kappertjes zijn misschien te zuur? Dan zwarte olijven zonder pit.
Jonne
Mamvantwee
29-06-2009 om 09:48
Een klassieker (uit een oude allerhande)
Ik maak hem nog wel eens bij warm weer:
farfalle (vlindertjes) pasta koken, afspoelen en laten afkoelen
een bakje aardbeien schoonmaken en in partjes snijden
een stuk jonge kaas in reepjes snijden
100 gr gerookte rauwe ham in reepjes snijden
Alles door elkaar mengen.
Sausje erbij: 1 avocado pureren, met de staafmixer. Een bekertje (125 ml) hongaarse yogthurt of zure room erdoor, flijk wat peper, een eetlepel honing, evt wat citroensap (tegen het verkleuren).
Errug lekker!
Noelia
29-06-2009 om 09:59
Met vruchtjes
Mijn favoriet is pasta met vruchtjes uit blik. blokjes salami,kip, erwtjes, mandarijntjes, appel, Jeetje, je kan er van alles doorgooien. Wat je in huis hebt of zin in hebt. Beetje mayonaise of sladressing er door heen. mmmm ik ga ff de pasta opzetten zodat ik het vanavond kan eten.
Chantelle
29-06-2009 om 12:36
Hier...
Leuke pasta, olijfjes, kerstomaatjes, rucola, pesto, pijnboompitjes, beetje olijfolie met spatje balsamico.
Of veldsla, gebakken geitenkaas, peer, honing-mosterddressing, pijnboompitjes.
Of veldsla, gebakken spekjes, Grano Pardano kaas, pijnboompitjes, etc.
Rafelkap
29-06-2009 om 12:43
Tirza: deze bedoelde ik
Ik was nog wat ingediënten vergeten in het draadje hierboven: maar dit recept bedoelde ik (honing, kaas en rauwe ham was ik vergeten). Wij nemen altijd verse pasta, van de ah.
Mamvantwee
29-06-2009 om 12:51
Grappig (rafelkap en tirza)
Grappig, twee keer hetzelfde recept in twee verschillende draadjes! Het was mij nog niet opgevallen, nu zie ik hem ook hierboven staan, idd!
maan.
30-06-2009 om 21:38
Resultaat..
Ik ben met de tips aan de gang gegaan en heb e.e.a. bij elkaar gegooid. Het resultaat viel me zeker niet tegen, ook oudste dochter was érg enthousiast. Alleen andere dochter én manlief waren beduidend minder positief.
egberdien
01-07-2009 om 15:17
Mamvantwee,
gisteren het avocado-sausje gemaakt bij de pasta salade, erg lekker! Ik was alleen de honing nog vergeten, dus het moet nog eens. Dank je wel!