Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Overleven planten min 10?

Gisteren het halve tuincentrum leeg gekocht,Violen,clematis,rododendron enzenz.
Maar nu wil ik ze vandaag in de tuin gaan zetten,lees ik dat het volgende week - 10 graden wordt.
Overleven de planten dat? of zal ik ze nog een paar weken in de schuur zetten tot na de vorst?wat is wijsheid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

07-03-2013 om 12:38

Wijsheid

Nou, ik zou het zekere voor het onzekere nemen en als je ze nog even kan laten schuilen in de schuur zou ik dat doen.

Yaron

Yaron

07-03-2013 om 16:19

Ijsheiligen

Ik heb altijd begrepen dat je beter kunt wachten met planten en snoeien tot na ijsheiligen. Ik zou ze zeker met de vorstvoorspelling nog een poosje in de schuur zetten.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Fiorucci

Fiorucci

07-03-2013 om 17:14

Schuur

Ik zou ze in de schuur zetten, zeker omdat ze in een pot zitten. (Ook net geplant is nog redelijk onzeker met zulke vorst.)

sus-anne

sus-anne

07-03-2013 om 17:44 Topicstarter

Jammer

ik denk inderdaad dat de schuur de veiligste oplossing is,jammer, had me al verheugd op voorjaar in de tuin,nog even geduld dus.

Fiorucci

Fiorucci

08-03-2013 om 07:22

Sus-anne

Ja, herkenbaar, ik ook, balen hoor!!

Lou

Lou

08-03-2013 om 11:19

En hoe zullen de gesnoeide struiken het houden?

Ik ben dom geweest denk ik, ik heb op die mooie dinsdag de klimroos, de dwergvlinderstruik en nog een andere struik (weet niet hoe hij heet) drastisch gesnoeid. Wat zal ik doen, vuilniszakken eroverheen of zo?

Mwah

Hou de weersverwachting in de gaten, maar een vlinderstruik is bijna onsterfelijk. Daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Zeker een paar graden vorst overleeft-ie wel. De roos ook wel, denk ik.

Een kartonnen doos eroverheen schijnt ook te kunnen, als je wilt afdekken.

Groeten,

Temet

Lou

Lou

08-03-2013 om 14:07

Zak of doos

Dankjewel Temet. Het dreigt toch wel -6 te worden 's nachts. De derde struik is trouwens een hypericum heb ik zojuist vastgesteld, en die ziet er ook tamelijk onsterfelijk uit. Maar ik had ze nog nooit zo vroeg gesnoeid, met vorst op komst. (Had ik natuurlijk ook niet gedaan als ik op de hoogte was geweest van de vorst-op-komst.) Toch maar zak of doos dan. Zak kun je beter vastmaken, lijkt me.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.