Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Overgang tussen twee aanrechtbladen (l wordt u)

Dilemma. In 2004 hebben we een L-vormige keuken geplaatst, en nu willen we de bocht om en er een U van maken. Op de zijkant van het Duropal-aanrechtblad zit een aluminium strip (die kan je er misschien wel afslopen - maar hoe maak ik een mooie verbinding?

De oplossing met de minste problemen is gewoon een heel nieuw aanrechtblad. Maar dat vind ik zonde van het bestaande aanrechtblad. Ik ben dus op zoek naar een manier om twee aanrechtbladen - ook nog in de buurt van de gootsteen - met elkaar te verbinden.

Ik ben me ervan bewust dat ik dan altijd een randje met prut zal overhouden, maar ik ben dus op zoek naar de manier om dat randje met prut zo klein mogelijk te houden.

Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

28-08-2010 om 13:57

Welk materiaal?

Ik heb een kunststofblad strak tegen elkaar aan met een kitverbinding. Het is bijna glad te noemen, je voelt en ziet een minime verbindingsnaad.

rodebeuk

rodebeuk

28-08-2010 om 14:12 Topicstarter

Duropal

..kunststof idd. Het enige lastige is de aluminium plint tegen de zijkant. Maar goed om te horen dat je de naad niet hebt hoeven afdekken. Alleen wat kit ertussen levert al veel minder randen op. Ik vreesde dat er nog een stripje of T-profielletje overheen zou moeten, en dat geeft weer meer randjes.

Gewoon kit

Wij hebben in ons vorge huis een bestaande keuken uitgebreid en daar plakten ze aanrechtblad 1 en 2 gewoon aan elkaar met kit (doorzichtig) en dat waren ook duropol-bladen. Als je goed kijkt zul je zien dat het ook zo zit in de hoek....daar plakken ze ook 2 schuine delen zo tegenelkaar. is bijna onzichtbaar....je ziet het alleen als je het weet.
groeten albana

Maxime.M

Maxime.M

28-08-2010 om 14:26

Heb ik gedaan

Hoi,

Ik heb een stuk aan mijn aanrechtblad gezet, bij ons was de zijkant niet met een aluminium rand maar een gelijmde rand van hetzelfde duropal. Het stuk hebben we eraan gezet door aan de onderkant een l-vormige strip aluminum met gaatjes te schroeven aan onderkant blad en zijkant kastjes, maar wellicht zit dat bij jou anders. Ik heb de zijkanten van het nieuwe duropal blad en het oude duropal blad ingesmeerd met kit, zoveel mogelijk dezelfde kleur van het blad, omdat dat een soort antraciet grijs was heb ik een bergje gemengd op een stuk karton (zwarte kit en een heel klein beetje witte kit) en dat er opgesmeerd (alles razend snel gedaan ivm drogen. Daarna het blad (wat ik aan beiden randen op de bovenkant had getaped ( 1mm overgehouden aan de randjes) en toen de bladen heel stevig tegen elkaar aan geklemd, lat er aan de zijkant tegenaangezet die druk bleef geven, het kit kwam daardoor aan de bovenkant eruit gedrukt, deze kit met een spateltje welke was ingesmeerd met wasmiddel afgestreken, tape er meteen af, nog een keer afgestreken en toen laten drogen. Het is nu een hele strakke verbinding geworden.

Maxime

rodebeuk

rodebeuk

28-08-2010 om 15:21 Topicstarter

Blij blij blij

Dus ik hoef alleen maar het aluminium door te zagen en eraf te splitten, en dan kan ik de methode Maxime volgen.

Heerlijk vooruitzicht dat we geen nieuw blad nodig hebben, dat vond ik zo'n kapitaalvernietiging. Het oude blad had een hoek, een uitsparing voor het fornuis en een ingefreesde gootsteen... hoef ik dat tenminste niet opnieuw te laten doen allemaal.

Ik zag wel dat er bij een officiele verbinding ook nog met 'broodjes' wordt gewerkt om het werken van het blad tegen te gaan, dat zijn een soort platte deuvels. En soms zit er een uitsparing aan de onderkant in het blad vanwaar een schroef de verbinding strak trekt. Dat heb je dan allemaal niet, maar kennelijk is dat ook niet per se nodig.

Super!

Maxime.M

Maxime.M

28-08-2010 om 15:33

Ook gezien

Ja die methode hadden wij ook gezien, (de deuvels) maar dat kon niet bij ons (we wilden dat blad er niet afhalen) Mijn extra blad heeft geen kastjes eronder, het is een soort "zwevend' hoekje, dus wij hebben ook aan de muur kant een L vormig stuk aluminium met gaatjes geplaatst (een op de muur en de andere zijde onderin in het blad) de achterkant van het nieuwe blad is weer gekit met exact dezelfde kleur kit wat bij het andere blad gebruikt was, dus het ziet er heel netjes uit nu. Ga jij er kastjes onder zetten?

Maxime

rodebeuk

rodebeuk

28-08-2010 om 16:30 Topicstarter

Kastjes eronder

.. ja, we gaan de indeling veranderen zodat de jongens bij de vaatwasser, de servieskast en de koelkast kunnen. De indeling was nu zo dat je heerlijk zonder een stap te zetten de machine kon leegruimen... maar dan moet je wel minstens 1.50 lang zijn.

En we willen graag dat de jongens al vanaf een meter, of een meter tien, meehelpen met tafeldekken. Oudste is nu 1 meter 30 dus het gaat dringen . Er komt een carrouselkast onder omdat er een extra hoek is, daarnaast vaatwasser en serviesladenkast.

Kunststof?

alle kunststoffen van dezelfde soort kan je aan elkaar lijmen en dan van boven wat speciale kit om het helemaal af te dichten. Kan je dat niet gewoon aan het keukenmannetje overlaten wat de boel gaat installeren ?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.