Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Open universiteit of loi of?

Ik ga binnenkort verlof opnemen. Deels om te niksen maar ik bedenk me nu dat ik het wel leuk vindt weer iets op te pakken. Ik heb open dagen van master opl afgelopen maar jemig dat is me te heftig en niet flexibel genoeg en daardoor lastig te combineren met baan en jong gezin om van de kosten maar niet te spreken.

Nu zag ik de Open universiteit. Is dat iets? Of is het LOI wat? Wie heeft ervaring en een mening?
Ik hoor het graag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

21-10-2010 om 14:06

ik ben een groot fan van de OU. Heb er dan ook mijn Master gedaan. Het materiaal zit goed in elkaar en wordt ook van voldoende niveau beoordeeld. Dat weet ik dan weer niet van de LOI.

Begeleidingsniveau hangt af van de docent. De een reageert heel snel en inhoudelijk op vragen, de ander niet. Sommige vakken kennen verplichte bijeenkomsten die dan 1 of 2x per jaar zijn. Dat is dan weer wat minder flexibel.
Wat ik wel minder vond waren de sys tentamens: je weet wel gelijk je score maar ik vond het vaak een nodeloos weten van feitjes terwijl inzicht niet of nauwelijks getoetst wordt op die manier. Ik weet niet of dat nu nog zo is, mijn laatste tentamen is al weer enkele jaren geleden.

Zelf ben ik nu ook weer een nieuw vak aan het uitzoeken. Nog geen idee wat, maar daar kom ik dit weekend wel uit.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-10-2010 om 14:46

Mijn ervaring met de OU is ook al een paar jaar oud maar ik was destijds erg enthousiast over de kwaliteit ervan. Veel beter dan de universiteit van Utrecht bijvoorbeeld.

Wat Amk zegt over de tentamens herken ik wel, was altijd een beetje teleurgesteld dat ik niet kon laten zien hoe veel ik van de stof wist

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-10-2010 om 21:16

Ik heb ook heel positieve ervaring met Open Universiteit. Heb geen complete opleiding gedaan, maar wel een aantal modules. Goede opbouw met opdrachten, alles online, een forum om met studiegenoten contact te leggen, en waar nodig contact met docent.
LOI ken ik niet uit eigen ervaring. Is denk ik op wat praktischer niveau?

cornilla

cornilla

30-10-2010 om 17:57

Lidwientje

ik ben het helemaal met je eens. Ik volg ook een HBO opleiding bij de lOI maar de leerstof mag toch echt wel eens aangepast gaan worden. Ook vindt ik het erg lang duren voordat je correcties terugkrijgt.
Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar de Open Universiteit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.