Huis, Tuin en Keuken
Fourtyfour
31-12-2024 om 16:30
Nieuwjaar, nieuwe kansen?
Jaren geleden was er hier een opruim/organiseer draadje, een kastje per dag.
Zijn er meer die weer zin hebben in zoiets? Ik kan nml wel een stok achter de deur gebruiken 🫣
Peiling
Goed idee)
Maximaal 10 antwoorden.
Gingergirl
31-12-2024 om 18:05
Ik heb altijd de " traditie" dat ik elke schoolvakantie even alles naloop en opruim/ weggooi/ verkoop/ naar kringloop breng, waar nodig. Die traditie hou ik er gewoon in.
Fourtyfour
01-01-2025 om 08:43
Gingergirl schreef op 31-12-2024 om 18:05:
Ik heb altijd de " traditie" dat ik elke schoolvakantie even alles naloop en opruim/ weggooi/ verkoop/ naar kringloop breng, waar nodig. Die traditie hou ik er gewoon in.
Fijn om zo'n routine te hebben. Hier geen schoolvakanties meer... de laatste jaren had alleen kind ze, ik mocht gewoon werken, dat had hij liever 😉
Fourtyfour
01-01-2025 om 19:13
Ben vandaag direct goed begonnen, kerst is weer opgeruimd. Dit weekend maar eens bedenken wat ik als eerste aan kant wil hebben.
Valeria
01-01-2025 om 19:19
Ik ben al een paar weken aan het proberen om 1 ding per dag (of 7 dingen per week) het huis uit te doen.
Gingergirl
02-01-2025 om 07:16
Fourtyfour schreef op 01-01-2025 om 08:43:
[..]
Fijn om zo'n routine te hebben. Hier geen schoolvakanties meer... de laatste jaren had alleen kind ze, ik mocht gewoon werken, dat had hij liever 😉
Schoolvakanties kunnen een moment zijn maar bv ook een ander moment wat bij jou past. Een vriendin van mij doet bv veel in elk 1e weekend vd maand, een ander houdt ook de schoolvakanties aan ook al zijn haar kinderen groot. In zo'n huizen-opruim-programma gaf een opruimdeskundige een keer de tip om elke dag een paar minuten klus te doen bv na het eten. Als je dan de korte klusjes doet heb je bv in het weekend tijd om een grotere klus te doen. Voor mij werkt het vooral om dingen bij te houden; Gingerman is nogal van dingen bewaren en is best slordigmet als gevolg dat het gauw rommelig werd. Dat gaat inmiddels heel goed, gelukkig.