Huis, Tuin en Keuken
MaximeM
01-04-2009 om 09:44
Muur glad maken en verfrollers (naam kwijt)
Hoi,
Ik heb 2 vragen. Als eerste, vroeger was er op tell-sell een produkt waar ze veel reclame over maakten, het waren een soort verf borstels/ platte sponsjes, waarmee je je muren kon verven zonder te knoeien. Uiteraard zat daar een filmpje bij waarmee dat fantastisch voor gegaan werd (inclusief foute beschrijving met zwaar engels accent
Mijn ouders hebben ooit zo'n set gekocht (niet via tell sell maar via een winkel en dat werkte inderdaad heel goed) We willen nu weer eens zo'n set kopen, maar ik weet de naam niet meer, al googlend ben ik nog niet zo ver gekomen.
Herkent iemand dit systeem? Het zijn dus een soort platte sponsachtige borstels.
Wat ik wel daarnet al googlend tegenwkwam was een soort muurglad spul van alabastine. Kent iemand dit? Ik wil eigenlijk al tijden van mijn structuur muur af maar heb geen geld om een stucadoor te laten komen. Op het filmpje wat erbij zit lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan, maar ik ben altijd wel een beetje wantrouwig als het zo mooi wordt voorgesteld.
Maxime
mirreke
01-04-2009 om 09:57
Muren glad maken
Alabastine is redelijk, maar het glad maken moet je toch zelf doen. Ik heb na lang prutsen een doorgang van de ene ruimte naar de andere glad gekregen, maar zo simpel als het lijkt is het dus niet. Bovendien is de struktuur niet zo heel fijn, en heb ik er daarna nog iets overheen gesmeerd.
Er bestaat ook nog zo iets als branderplast, van brander. En dat is echt lekker spul, mooi wit, een soort instant stuc. Werkt heel erg lekker. Ook dit moet je zelf doen, maar ik vind het gemakkelijker, het is veel smeuïger en je kunt het beter verwerken. Je moet dit bestellen of kopen bij de speciaalzaak, verkooppunten staan op de site van brander aangegeven.
Met de verfrollers kan ik je niet helpen, ik heb het geloof ik wel eens gezien, maar ik heb echt geen idee hoe het heet.
mirreke
01-04-2009 om 10:01
Google is je vriend...
Toch even geprobeerd. Google of verfroller tellsell (terwijl het telsell is maar daar kwam niets uit) en je komt op:
http://www.telsell.com/nl-NL/Producten/Paint_Wizard_Pro/default.aspx?phid=746
Is dit wat je bedoelt?
MaximeM
01-04-2009 om 11:10
Nee die is het niet
Hoi Mirreke,
Nee die is het niet, wel grappig want zoiets hebben mijn ouders vroeger ook gehad !! (en toen was er nog geen tellsell, maar blijkbaar waren ze wel 'in' voor noviteiten) Het is iets plats, het rolt dus niet. Je moet het zien als een soort platte spons (maar het is iets anders dan een spons, maar het is ook geen borstel, het is zacht PLAT materiaal) en dat kan je op een houder klikken (ze zijn dus verwisselbaar) en dan doe je die 'spons' in de verf en kan je met dat platte ding over je muur vegen, en zo verf je. Het gaat heel snel en je kan dus ook heel makkelijk randen doen, want het ding is al vierkant en plat.
Nog even over dat muur glad maken, ik kwam in mijn zoektocht dus een filmpje tegen (met een vreselijke voice-over ☺) en ik bedoel niet om een overgang weg te werken, maar om een hele muur glad te maken, het lijkt iets nieuws te zijn (ik heb namelijk ook wel eens grote scheuren vuller enzo gekocht voor een kleine overgang)
Kijk maar eens: www.muurglad.nl
Maxime
MaximeM
01-04-2009 om 11:51
Dit is het (iets gevonden)
Hoi,
Ik heb iets gevonden op een duitse site (ééntje maar) en er is een plaatje van. Maar ik hoop toch wel dat dat in Nederland ook ergens te koop is:
http://www.yatego.com/gekaho/p,4971f04a777ce,49258e46c82122_4,universalpainter-speedpainter---ersatzkissen?sid=03Y1238579249Y16fac33427e50cc51b
Ik moet eerlijk bekennen dat het eruit ziet als spul 'wat toch niet werkt' maar mijn ouders hebben het jaren gehad en waren er zeer tevreden over. (ze hebben nog wel wat van die borstels maar geen verpakking meer, dus de naam is zoek)
Maxime
mirreke
01-04-2009 om 12:23
Muurglad
Ja, dat spul van Alabastine ken ik, alleen niet in het wit. Het probleem is de naden. Als je eenmaal met die trekker het glad trekt ziet het er mooi uit, maar daarna moet je de volgende baan trekken, en dan krijg je overlap. En die overlap wil je weer wegwerken, en dan krijg je weer overlap, enz. enz.
Branderplast is net wat vloeibaarder en fijner, en toch stevig en makkelijk aan te brengen. Dat werkt wel super. Ik heb dus ook die roller en die trekker. Maar ik werk het lekkerste met gewoon zo'n grote spatelplank waar stuccers ook mee werken. En het wordt heel mooi en heel erg fijn.
MaximeM
01-04-2009 om 13:16
Zag ik ook ja
Hoi,
Ja dat zag ik op het filmpje, ze babbelen er snel overheen, maar hoe krijg je het inderdaad streeploos mat die trekker (het lukt me al niet eens om streeploos ramen te lappen
Ik zal eens kijken op branderplast, en zo'n spatelplank, ik zal eens kijken of ik zoiets kan vinden (ik heb het wel eens gezien in van die klusprogramma's die ik vaak kijk)
Maxime
Woutje
01-04-2009 om 14:35
Volgens mij gewoon bij bouwmarkt
Ik heb ook wel eens van die verfsponsjes gebruikt. Werkt inderdaad prima als je bijvoorbeeld plankjes wilt lakken, snel en nauwkeurig. De laatste keer heb ik ze gewoon bij de bouwmarkt gehaald. Dat is al wel een poos geleden hoor, maar wie weet is het nog verkrijgbaar.
Terpi
02-04-2009 om 20:19
Formido
dat sponsenset gedoetje verkopen ze hier gewoon bij Formido.
Groet Terpi