Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tink

Tink

10-01-2010 om 20:39

Museum met dinosaurussen

Ik ga maar eens gebruik maken van de expertise hier
Zoonlief (8) zei vandaag dat hij graag een keer naar een museum wil waar ze veel hebben over dinosaurussen, en dan liefst ook met échte botten erbij.
Wie weet er een leuk museum dat aan deze criteria voldoet? En dan liefst eentje dat ook nog leuk is voor een puberella van 15 en andere zoon van 6. Uk van 2 gaat overal nog kritiekloos mee naar toe

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dierentuin amersfoort

hebben ze een Dinopark. Daar kan je doorheen wandelen. Ze zijn levensgroot. Ik kan me niet herinneren of er veel info gegeven werd.

groetjes van Purk

Elenna

Elenna

10-01-2010 om 21:01

De groene poort

De Groene Poort in Boxtel is erg leuk. Echt een aanrader. Of het voor een puber leuk is weet ik niet. Daar lijkt me Naturalis leuker voor.

Ja!! het dino museum in boxtel

zoals wij het hier noemen. Is echt een aanrader voor een dino fan.Vooral het grote skelet en de bottengraafberg is leuk.En overal voelen en kijken.
Voor puberella... ik weet het niet....

mirreke

mirreke

11-01-2010 om 09:18

Naturalis!

Onze kinderen (bijna 6, 9, 11 en 13, de laatste een echte puberella) vinden het fantastisch!

Tink

Tink

11-01-2010 om 09:55

Wat leuk

Zoveel reacties al. Ik heb eens gegoogeld naar dat Boxtelse museum, klinkt wel leuk, ik zie op de site helaas niks over een bottengraafberg . En natuurlijk Naturalis ja!!
Bedankt alvast, en meer blijft welkom! Ik sla ze allemaal op voor de volgende vakantie

Naturalis: al leuk voor jongetje van 5,5?

Een bezoek aan Naturalis staat bij ons al een tijdje op het programma voor zoon van vijf en een half, maar tot nu toe hebben we het er nog niet op gewaagd. Ten eerste omdat Leiden niet echt in de buurt is en ten tweede omdat ik een beetje twijfel of Naturalis voor een kind van vijf al leuk is. Hij is wel helemaal weg van dino's. Wie (behalve Mirreke) heeft ook een vijfjarige die zich goed heeft vermaakt in Naturalis?

Het Dinopark in Amersfoort is bij zoon hier overigens een grote hit. Hij is er al meerdere malen geweest en wil er altijd wel heen.

Chris

Guinevere

Guinevere

11-01-2010 om 10:20

Chris h

Nou, mijn zoon vond het met 1,5 jaar al geweldig in Naturalis! Vooral de benedenverdieping, daar kan je over al die lampjes in de vloer heenkruipen. En er was (is?) een tentoonstelling op de 4e of 5e etage waar je in een jeep kan zitten en het sluipen van een leeuw kan nadoen, of je kunt laten verslinden door een virtuele krokodil. Dus GAAN! Zeker als er zo'n dag is met speciale kinderactiviteiten. Ik moet mijn zoon altijd met hulp van de uitsmijter de deur weer uit proberen te krijgen (is zijn favoriete museum, al vanaf zijn 1,5e jaar dus).

amk

amk

11-01-2010 om 10:50

Idd naturalis kan al snel

mijn destijds 3.5 jarige vond het er helemaal geweldig.
Ze heeft het er nu nog over. En het is toch zeker bijna een jaar geleden dat ze er geweest is.

Kijk, dat wil ik graag horen!

Bedankt voor jullie reacties, we zullen binnenkort eens een zaterdag plannen met een bezoek aan Leiden. We hebben er ook nog eentje van 1,5, maar die kan zich dus in Naturalis ook prima vermaken begrijp ik.

Chris

liora

liora

11-01-2010 om 11:14

Zeker

Hoi ChrisH,

Ja dat kan zeker. Ben met mijn zoon geweest, die is 1 jaar ouder, en het is helemaal geweldig. Er zijn ook beestjes die je kunt voeren, dat is heel grappig!

Liora

Jessica O

Jessica O

13-01-2010 om 15:54

Naturalis

vond zoonlief zo leuk dat hij al een keer weer is geweest, samen met manlief en een neefje. De jongens (6 en 9) hebben zich prima vermaakt.

Die in Boxtel ken ik niet, ook maar eens googlen.
Amersfoort was ook leuk, maar lijkt me nu zo koud.

Jessica

Geweest!

Tink, je kunt prima met het hele gezin naar Naturalis. Je zoon van 8 zal er zijn hart ophalen en je zoon van 6 vermaakt zich daar zeker weten ook wel. Zelfs puberella zal er genoeg te kijken hebben als ze een beetje geïnteresseerd is in de wereld om haar heen.

We zijn gisteren naar Naturalis geweest en mijn zoon van 5 en zijn even oude buurmeisje zijn het hele museum doorgecrosst en wilden op het eind niet mee naar huis terug. De volwassenen in het gezelschap, waaronder ikzelf, waren erg onder de indruk van het aanbod en de manier waarop alles wordt gepresenteerd. Zeker een aanrader.

Chris

Tink

Tink

18-01-2010 om 23:18

O wat leuk

Paar dagen niet gekeken hier en nu lees ik deze reacties. Leuk zeg, Naturalis klinkt helemaal okee . Dus dat gaan we vast een keer doen.
Bedankt!!

Ook jonger

Onze tweeling van 4 vond het prachtig in Naturalis. Hoewel het wel een beetje te hoog gegrepen was misschien....maar ze hebben het nog steeds over de botjes in het museum. Dus de basis is gelegd!

Tink

Tink

21-01-2010 om 10:53

Grappig

Krijg er steeds meer zin in, en Tinkman is inmiddels ook enthousiast

jippa

jippa

22-01-2010 om 09:41

Koffie

mocht je koffie zoeken, weet ik wel een adresje....
jippa

Tink

Tink

22-01-2010 om 22:51

Jippa

Houden we in gedachten )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.