Huis, Tuin en Keuken
Jitske de Graaff
17-09-2010 om 19:51
Mooie plant gezien maar hoe heet'ie?
Morgen moeten we aan de tuinman doorgeven welke planten we in de tuin willen. Nu zag ik natuurlijk net in een tuin een hele mooie plant, geen idee wat voor 1 het is.
Wie kan helpen?
Vrij laag, zo'n 30 cm. lange smalle puntige bladeren lichtgroen van binnenuit naar buiten. En hele mooie donkerpaarse "kaarsen" met veel kleine bloemetjes uit het midden.
Had ze nog nooit gezien........
Guinevere
17-09-2010 om 21:04
Aanbellen!
Gauw aanbellen en vragen wat het is! Dat vinden die mensen vast leuk, dat iemand hun plant mooi vindt. En anders beschrijf je hem, of je maakt een foto. Een goede hovenier moet de naam wel weten, lijkt mij.
Klaartje
17-09-2010 om 21:53
Het klinkt als
een lampepoetser?? Is een grassoort. Dan zijn die bloemetjes wel pluimen. Kun je makkelijk op googelen, dan zie je meteen of het dat is
angel3
17-09-2010 om 22:12
Salvia?
die hebben wij in de tuin. Leuk ding is dat, bloeit ook lang en is een bijen en vlinder magneet.
reina
18-09-2010 om 09:01
Jitske
Ik zou inderdaad even aanbellen en mochten zij de naam ook niet weten vraag dan of je een foto mag maken. Laat je nog even weten wat het is. klinkt idd als salvia , maar het kan ook liatris zijn of 'kattestaarten', die vaak langs de waterkant groeien en waarvan ik de officiele naam nu even niet meer weet .
Olijvje
18-09-2010 om 10:18
Grappige vraag
Leuke vraag, ik zou als ik jou was ook gewoon aanbellen hoor! Enige manier denk ik om er snel achter te komen, en we zijn toch gek op complimentjes, dus die mensen zullen het vast leuk vinden)
Ik denk dat ik het heel grappig zal vinden als er iemand aanbelt om te vragen hoe iets heet dat bij mij in de tuin staat, dat is toch leuk!
Succes ermee!
Groet,
Olijvje
Jitske de Graaff
18-09-2010 om 19:41
Tja
Het was niet echt in de buurt, en heb het dus niet meteen gedaan (aanbellen). Weet zelfs niet of ik het teurg zou kunnen vinden.....
Het is zeker geen grassoort, en nepeta en salvia zijn het ook niet (staan wel allebei op het lijstje, vind ik ook heel mooi)
Liatris komt het meest in de buurt, ook heel erg mooi, maar het was wat lager.
Nou ja, kan altijd later nog eens anders. Bedankt in ieder geval!
ChrisH
20-09-2010 om 10:53
Liriope muscari?
De tuinman is vast al geweest, maar misschien bedoel je liriope muscari? Heb 'm zelf ook in de tuin en hij bloeit heel leuk in de nazomer, maar is ook in het voorjaar en de zomer erg decoratief door het mooie blad.
Chris