Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jessie

Jessie

13-07-2009 om 09:48

Mijn caravan verhuren aan bekende, twijfels?

goedenmorgen,

Zit met een dilemma, ik had mijn caravan te huur gezet, voor de zomervakantie. Nu ga ik bijna op vakantie en hoop dus nog huurders te vinden. Heel toevallig kreeg ik een belletje van iemand die in nog van vroeger ken, oud buurmeisje. We wisten niet van elkaar dat wij het waren totdat we onze achternamen noemden.Verrassing dus. Ik vind haar aardig, maar twijfel of ik wel wil verhuren aan een oude bekende. Ik woon allang niet meer in die regio maar zij wel en kent iedereen daar. Straks al er iets niet goed gaat in de caravan lijkt me dat vervelender met een bekende dan een verhuurder die je niet kent.Kortomm, ergens geeft het me stress, en ook omdat ze precies in de periode dat ik lekker in Italie op vakantie ben, in de caravan zit. Geeft iets van onrust merk ik. En dat is niet te bedoeling want ben hard aan vakantie toe!
Wat zal ik doen, wel of niet verhuren? En hoe brengen als ik het niet doe?

Jessie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

13-07-2009 om 10:14

Wel doen en huurcontract opstellen

Ik zou het wel doen, je wil je caravan tenslotte verhuren en je hebt nu een huurder.

Maar maak een huurcontract. Zet daarin goed wat je wel en niet toestaat, kosten, aansprakelijkheid, e.d. Precies zoals je zou doen met een onbekende huurder. Dan heb je in geval van problemen alles op papier staan.

Oude bekenden zijn geen vrienden. En je kunt beter niet te close zijn/worden bij een zakelijke overeenkomst.

Misschien kun je ergens een standaard contract vinden als basis?

In elk geval een fijne vakantie!

Probleem

Ik zie 't probleem niet zo. Naast normaal "zaken" doen op een zakelijke manier kun je bijkletsen maar zaken zijn zaken - zet dat voor op. Let bij verhuur van je caravan wel altijd op of dat kan/mag ivm met de verzekering van de caravan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.