Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Girls only mom

Girls only mom

09-07-2009 om 14:20

Losse bh beugels kopen? zelf lingerie maken?

ARGHHHHH!!!!!

Weer een morgen vol ellendige BH's passen waarvan de meesten niet passen, niet lekker zitten en ze allemaal schreeuwend duur zijn....

Een van de beugels in mijn favoriete BH is geknapt, dus die kan ik niet meer aan, nu heb ik er maar 3 meer, dus ik moet nodig een nieuwe BH. Maar een fijne vinden is zo'n drama. Weet iemand anders of je losse beugels kan kopen zodat ik mijn favoeriete BH weer aan kan?
En heeft iemand ervaring met het zelf maken van lingerie / BH's? Ik zit er erg over te dubben om dat maar te doen, zodat ik een goedpassende BH heb. Maar lukt me dat wel? Met de naaimachine kan ik wel om gaan, maar een goed patroon vinden lijkt me bijna net zo'n opgaaf als een BH kopen.

Wie wil zijn ervaringen met me delen, of heb je handige tips of adresjes om BH's / beugels / materiaal voor zelfmaak te kopen voor dames met extra-extra-grote cupmaat.

Loes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kleine tip

helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag over zelf BH's maken (lijkt me erg moeilijk!) en extra-extra-grote cupmaat, maar wel de volgende tip:
ga naar een goede lingeriewinkel. Dat KAN ook een Hunkemoller oid zijn, als er maar een goede verkoopster aanwezig is. Meestal een vrouw van een jaar of 40-50 (maar nu ben ik wel heel erg aan het generaliseren).
ik kon nooit goed passende BH's vinden, totdat ik een keer zo'n winkel ben binnengestapt. De verkoopster heeft mijn maat opgemeten (bleek 95C), en nog wat tips over welke soort bh wel en niet bij mij past. Door mijn maat vind ik niet / nauwelijks goedkope bh's bij de Hema of zo - die gaan standaard maar tot maat 90. Dus ja, ik geef minstens 25 tot 30 euro uit aan een bh, en vaak nog wel meer. Maar dan zitten ze wel goed!

Caroro

margje van dijk

margje van dijk

09-07-2009 om 14:48

Tip(je)

Het zou me wel een uitdaging lijken om zelf een BH te maken. Maar als je een BH van een patroon maakt heb je minstens zo veel kans dat-ie slecht zit als wanneer je er een uit de winkel past, lijkt mij, of zie ik dat verkeerd.

dus wat ik zou doen: een goed-zittende BH die je al hebt namaken. Deel voor deel natekenen, zo goed en zo kwaad als het gaat, en precies namaken. Of als de BH al stuk is: deze uit elkaar halen zodat je de onderdelen helemáál goed kunt overtekenen.

Maar dan blijft natuurlijk nog de vraag waar je de beugels vandaan haalt.

Óf je moet een goedkope BH weten te vinden die qua beugel goed zit maar voor de rest niet persé, en daar de beugel uit slopen.

Margje
PS Caroro, vind jij 25 tot 30 euro veel voor een BH? Als ik een goede koop geef ik met gemak het dubbele uit.

Rieke

Rieke

09-07-2009 om 15:12

Waar woon je?

Hier in Drenthe weet ik een zaak waar ze grote maten verkopen. Belle XL in Meppel.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

09-07-2009 om 15:32

Grote maten

Kijk hier eens: http://www.bravissimo.com/products/lingerie?back=40&cup=hh (in Engeland doen ze niet aan I cup, ze gaan van H, naar HH, naar J). Een omvang van 95 cm is 40 inch. Mijn moeder bestelt ze ook hier, ze leveren gewoon in NL, en harstikke snel en kosten een stuk minder dan je in een speciaalzaak voor exact dezelfde bh betaalt.
Figleaves.co.uk heeft ook genoeg in grote maten. Ik heb me lang kapot gezocht naar winkels die mijn maat (nu 70FF, toen 70J ivm borstvoeding) verkopen, maar ik bestel nu alles online. Het is ook heel eenvoudig om bh's terug te sturen als het niet goed past.
Ikzelf zou niet beginnen aan zelf maken, probeer een bh te zoeken die goed past en koop er dan meteen 3 van.
groeten,
Jose

marie

marie

09-07-2009 om 16:02

Jose - ziet er goed uit

Hallo José
Ik heb de site even bekeken en dat ziet er goed uit. Ook ik moest weer even "slikken" toen ik vanmorgen € 89,95 moest afrekenen voor een Prima Donna BH 90-G bij Livera. Maar ja dat is dan ook het enige merk wat goed zit.
Nou ja een troost. Ik spaar nu wel snel punten voor een kortingsbon van € 12,50.
Aangezien ik steeds vaker last heb van rug (hoog t.h.v. schouderbladen)en nek begin ik zo langzamerhand aan een borstverkleining te denken...
Hebben jullie daar nooit last van?
Groetjes

Engelandvaarder

Engelandvaarder

09-07-2009 om 16:04

Marie, zie algemeen

Ik heb net een draadje gestart in Algemeen, over mijn overpeinzingen ivm borstverkleining.
Ik draag veel Fantasie, die zitten erg goed bij mij.
groetens,
Jose

Bastet

Bastet

09-07-2009 om 16:18

Waar woon je?

In Zoetermeer wordt al jaren een cursus gegeven waarbij je zelf lingerie maakt.Wehkamp en dergelijke verkopen ook grote maten.
Groetjes,bastet

Duur...

Tja, wat is duur? Ik vind 25-30 niet duur, maar ik schreef ook MINSTENS. Maar als je het vergelijkt met Hema-prijzen is het best veel. En ik moet toegeven: 80 -100 euro per bh vind ik wél heel erg duur! Maar ik wist niet welke bedragen Girls only mom in gedachten had, of welke maat zij zoekt.
Toch blijft mijn advies: zoek een goede winkel waar ze je maat opmeten - dan is de kans veel groter dat je een goed passende en dus lekkerder zittende bh vindt. En helaas, die zijn niet goedkoop. Zelf maken zou ik niet aan beginnen.

Caroro

MaximeM

MaximeM

09-07-2009 om 17:06

Moet je wel leuk vinden denk ik

Hoi,

Mijn collega heeft zo'n cursus gedaan omdat ze nooit passende bh's kon vinden. Ik weet eigenlijk niet waarom ze dat niet kon vinden (heb ik niet gevraagd) maar niet om de grote maat, want volgens mij had ze een hele nogmale afmeting qua borsten. Wel denk ik dat je het dan wel gewoon leuk moet vinden om te naaien, want het lijkt me een behoorlijk gepriegel. Dan maar naar een goede zaak en wat meer geld uitgeven aan een bh.

Maxime

Volgens mij

Is dat niet te doen, zelf een bh maken. (moet er niet aan dénken, maar ik kom ook niet verder dan een knoopje aannaaien afentoe) Wat al eerder gezegd, ga naar een goede lingerie-winkel en laat je opmeten. Waarschijnlijk draag je niet de goede maat. Pas verschillende bh's, want al weet je de maat, dan nog wil het verschillen van merk tot merk. Heb je eenmaal dé bh, blijf bij dat merk (Idd, Prima Donna is een fijn merk!!) Ennuh, voor €25 á €30 kom je niet ver, ik geef minstens €80 uit!! (95F) Groet Suus

69er

69er

09-07-2009 om 18:16

Jawel,

is wel te doen..., maar niet makkelijk.
Eventueel een beugel vervangen van een goede bh zou misschien kunnen.... Het gaat dan om de doorsnede van de cup, de vorm en de lengte van de beugel googlen
: Beauty VOF, Kantje Boord , Danglez ,
Naaicentrum de Speld ,Eline Kleinvak ,lijfgoed.
69-er

Femke_

Femke_

09-07-2009 om 20:52

Site josé

Die site ziet er erg goed uit!
Leuke modellen, vrij veel keus...ik heb er meteen 2 op mijn wish list gezet
Als je kunt kiezen tussen deze site en zelf maken...ik zou het wel weten!
Femke

Petra-

Petra-

09-07-2009 om 22:52

Bh vraagje dan maar

mijn probleem met BH's is altijd dat het midddenstukje niet op mijn huid komt, is de cup dan gewoon te klein?

Ben vandaag nog bij Livera en Hunkemoller geweest en bij beide zaken konden ze me niet helpen grrrrrrrrrrrrr

69er

69er

09-07-2009 om 23:03

Volgens naslagwerk

inderdaad cup te klein, of het model is niet goed genoeg verstevigd in verhouding tot het gewicht van de borst, of, bij een naar binnen vallend borstbeen een model kiezen dat lager sluit zodat het borstbeen vrij blijft.
69er

Maaike

Maaike

09-07-2009 om 23:21

Wehkamp?

Hoi!

Ik heb ook een redelijk grote cup maat en geef ook rond de 80 euro uit bij speciaalzaken, waar ze goed kunnen adviseren. Heb nu 6 BH's van het merk Chantel of zoiets (al vaak gewassen, merkje niet meer leesbaar).
Nu zag ik bij de Wehkamp de Fila sportbeha voor 31,95. Heeft iemand hier ervaring mee? De reviews bij de WEhkamp waren goed, maar ik vind het wel goedkoop voor een goede BH in deze maat!

Alvast bedankt,
Maaike

Is heel leuk om zelf te maken!

Zelf lingerie maken is heel leuk en ook heel goed te doen. Maar niet als je nog nooit iets genaaid hebt of niet verder bent gekomen dan knikkerzakjes. Als je een (goede) cursus volgt leer je ook hoe je een patroon moet tekenen. Of er wordt een basispatroon voor je gemaakt op jouw maten, daarna leer je hoe je met dat patroon allerlei variaties kunt maken.
En dan kun je ook je eigen badpakken en bikini's maken, of tankini's die je rollen verhullen.
De goede materialen zijn ook helemaal niet zo moeilijk te vinden.
Maar ja, het is natuurlijk niet iedereens hobby.
gr
Suus

Petra

Wat betreft dat tussenstukje: ik weet precies wat je bedoelt. Dat vind ik juist het fijne van die Prima Domma BH's: dat zit mooi aansluitend, al jaren mijn favoriet merk, ik probeer al niet eens meer een ander merk... (en nee, geen aandelen...)
In Overijssel weet ik een fijne winkel die dat merk heeft maar wellicht is het op veel meer plekken te koop.

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.