Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

An.

An.

06-04-2017 om 16:09

lichtgewicht (warm en koud genoeg) fleecevest (trektocht)

Ik ben op zoek naar een fleecevest, lichtgewicht, warm als het nodig is maar niet zweterig. Het is voor een trektocht (overdag warm genoeg in tshirt, 's avonds, bij uitrusten, waarschijnlijk wat kouder). Fleecevesten genoeg maar welke is de fijnste? En dan vooral lichtgewicht.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-04-2017 om 16:44

Decathlon, bever...

Volgens mij maakt het niet zo verschil. De kinderen hebben altijd van decathlon, zelf heb ik een wat dikkere van de bever. Die bij trektochten overigens thuis blijft...

Voor mijn aankomende trektocht (in Scandinavië, dus wat warmte is wel fijn) heb ik een korte en een lange mouwen shirt (een een legging, voor onder m'n broek) van merinowol, een dunne fleece-bodywarmer (allemaal van de decathlon) en een donsjas en regen/wind-jas van bever. En een afritsbroek. Daar wil ik de hele week op doorkomen, veel laagjes dus. We overnachten wel in hutten, dus 's avonds zit ik niet voor koude tent.

decathlon

Het grote verschil tussen decathlon en Bever is de prijs. Decathlon is erg goedkoop, Bever is erg duur. Voor wat jij wilt zou ik naar Decathlon gaan en daar het goedkoopste fleecevestje kopen, dat is namelijk hoogstwaarschijnlijk ook lichtgewicht.

vroeger, toen fleece nog nieuw was, gaven ze het gewicht aan, en dan had je meen ik 200g, dat was lichtgewicht, en 400g en dat was dan zware kwaliteit. Dat zullen ze bij Bever nog altijd wel doen. Misschien zelfs wel bij decathlon trouwens.

Overigens, je hebt ook nog Perry Sport, die zit qua prijs een beetje in het midden. Maar ik zou beginnen bij Decathlon. Zie deze bijvoorbeeld: https://www.decathlon.nl/forclaz-200-dames-blauw-print-id_8369603.html, ik zie dat ze inderdaad het gewicht van de stof aangeven (200g/m2). Dit is een aanbieding, maar zelfs tegen de volle mep kost zo'n vestje nog niet veel. En het weegt niks.

Groeten,

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

06-04-2017 om 18:57

Decathlon

De decathlon heeft spullen op best veel verschillende niveaus. Verschillende diktes enzo. Dus ook verschillende diktes in fleece-spul. En het voordeel van de decathlon vind ik dat ze vaak ook een vergelijkingstabel op het schap hebben hangen, waardoor je een goede keuze kunt maken. Anders staat er veel informatie op het kaartje, en een qr-code voor meer informatie. Voordeel van de bever is dan weer dat ze daar veel kennis hebben over de spullen die ze verkopen, en gewoon goed materiaal verkopen. Maar voor zelf vergelijken is dat weer wat minder geschikt.
Overigens vind ik het nadeel van dikkere fleecekleding vooral dat het emeer ruimte in m'n tas in neemt. Qua gewicht scheelt he teniet zoveel, omdat het zo licht is. Twee keer licht is nog steeds best licht. Dus ik heb utieindelijk gekozen voor veel laagjes die goed met elkaar te combineren zijn.

An.

An.

06-04-2017 om 20:47 Topicstarter

dank voor de link (ik heb al een bestelling geplaatst)

Handig, die site en ook beslist niet duur. Kijken hoe het bevalt. Dank voor de info!!!

Vogel

Vogel

06-04-2017 om 21:14

Fleece..

... is toch altijd lichtgewicht? En ademend dus niet zweterig?
Ik zou inderdaad ook bij Decathlon kijken, wij kopen er vaak en prima kwaliteit voor die prijs.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.