Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

metz2609

metz2609

19-08-2010 om 11:07

Leuk naambord?

hallo allemaal!

ik heb een vraagje ik wil graag een naambord laten maken met een foto van mijn twee kinderen erop..
weet iemand misschien waar je zoiets kunt laten maken?

groetjes nanda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

19-08-2010 om 11:34

Naambord?

Wat bedoel je met een naambord, voor aan de voordeur ofzo? je kunt leuke plexi glas dingen laten maken bij de hema. Kan met een foto en tekst erbij...

margje van dijk

margje van dijk

19-08-2010 om 11:39

Ga je je kinderen op de deur hangen?

Ik kan me bij je vraag niets voorstellen! Je hangt toch geen foto van je kinderen op de deur? En ga je dan elk jaar het bord vervangen?

Slechts hopeloos nieuwsgierig,
Margje

Inderdaad

Ik ben ook een tikje verbaasd. Maar goed, ieder zijn meug. Ik zou zeggen: wees voorbereid op een "Maham! Die foto is Stom!!" over een jaartje of wat. Dus maak het niet te prijzig...

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

19-08-2010 om 12:35

Honden

Ik heb járen geleden alweer een naamplaatje met daarop onze honden laten maken. Hij hangt er nog steeds, de honden zijn al járen dood. Ik ben te lui om het te vervangen, het is ook wel een leuk ding, maar hopeloos achterhaald. Als ik de moed bij elkaar geschraapt heb haal ik het plaatje van de muur en neem iets waarmee we neutraal oud kunnen worden
Metz2609, het is jouw smaak, maar ik zou er nog eens over nadenken.

Hier

..paste het hele gezin niet op 1 bordje. Daarom twee bordjes, eentje met onze achternamen (jaja getrouwde moeder Heeft Haar Naam Gehouden) en eentje met de voornamen van de kinderen. Wel even over getwijfeld, toch gedaan als service voor mensen die ons zoeken. Ik vind het zelf zo onhandig om aan te bellen als je niet eens een bordje met een achternaam hebt gevonden om te verifieren dat het nummer klopte. Is natuurlijk alleen maar de eerste keer maar hier in de stad breng je kinderen altijd naar speelafspraakjes, of je haalt ze op, dus dan zijn er regelmatig nieuwe voordeuren.

Het zijn erg mooie bordjes (vind ik zelf) dus ik verheug me al op de dag ooit dat we het bovenste bordje ergens aanschroeven en dat het kinderbordje niet meer nodig is omdat ze uitgevlogen zijn. Niet omdat ik ze kwijt wil maar ik gun ze hun zelfstandigheid en ik vind het vooral fijn dat ik dat mooie bordje nog steeds kan gebruiken dan.

Oh ja, foto's zie je ook wel bij ons in de straat, ik vind het niet leuk, en dan in een insteekmapje achter het raampje in de voordeur. Je kunt ze dan vervangen, ik weet niet of die buren dat ook doen.

metz2609

metz2609

19-08-2010 om 13:09

Misschien hebben jullie gelijk...

ja misschien hebben jullie gelijk.
en is een foto van de kinderen niet zo handig..
maar nog vraag ik me af of je wel ergens zelf een naambordje kunt bestellen met een eigen foto..
( van een mooi uitzicht ofzo )

Maaike

Maaike

19-08-2010 om 14:37

Hema

Hoi!

Ik zag dat je bij de HEMA naambordjes kan bestellen. Je kan volgens mij zelf de achtergrond kiezen, dus dat zou een foto van je gezin kunnen zijn.

Kijk bij hema.nl - foto - fotocadeaus - wonen

Heb het niet besteld, dus weet niets over kwaliteit etc.

Groetjes, Maaike

Tihama

Tihama

19-08-2010 om 14:59

Rode beuk

"(jaja getrouwde moeder Heeft Haar Naam Gehouden) en eentje met de voornamen van de kinderen. "

Heeft je man zijn eigen naam gehouden? Belachelijk

Tihama

margje van dijk

margje van dijk

19-08-2010 om 16:33

Eigen naam (o.t.)

Een moeder bij ons in de buurt vertelde me afgelopen weekend bij een buurtfeestje dat ze vorige week getrouwd waren. Want het was toch wel heel vreemd dat zij een andere achternaam had dan haar zoontje, "ik werd soms niet eens geholpen!". Dus nu hadden ze dan eindelijk allemaal dezelfde naam.

Ik wilde helemaal niet lullig doen, maar ik heb toch gezegd dat het óók voor kan komen dat je wél getrouwd bent en toch niet dezelfde naam hebt. Ik, bijvoorbeeld.

Ze keek me aan met zo'n blik van "had ik dat eerder geweten, dan hadden wie die hele trouwerij ook niet hoeven doen".

Ik vond het zo vermakelijk dat het blijkbaar nog steeds voorkomt dat mensen werkelijk niet beseffen dat je als getrouwde vrouw niet automatisch heet als je man. Ik dacht dat mensen zoals zij toch nu inmiddels haast wel uitgestorven zouden zijn.

Maar misschien ben ik zelf wel zo beperkt dat ik alleen maar waarneem wat ik zelf in mijn eigen kringen zie, en niet in staat ben te zien dat het gros van de mensen dat helemaal niet normaal vindt.

Margje

metz2609

metz2609

19-08-2010 om 17:35

Hema

nou heb even gekeken bij hema is wel leuk opzich..
maar erg beperkt in de mogelijkheden
het mooiste zou zijn als ik iets kan vinden waar ze je helpen bij het ontwerp ofzo het is toch je visite kaartje zeg maar...

Marit

Marit

19-08-2010 om 18:07

Hier in de straat

heeft een gezin ook een enorm " bord" (lijkt wel een spandoek) met hun hele familie erop. Ik weet niet waarom ze dat hebben, maar het valt wel erg op.
Ik zou het persoonlijk niet doen, omdat je nooit weet wat sommige gekken ermee doen (viezigheid erop met luilak of iets dergelijks).
Groet,
Mirjam

Scherp tihama!

Inderdaad, RBman was te beroerd om mijn fantastische achternaam te gaan hanteren.

helemaal gelijk.

manman dat jij me nog op zo'n ongeemancipeerde uitlating kunt betrappen...

Hema

bij die van de HEMA kun je het zo mooi maken als je wilt, je kunt eigen foto´s en leuke afbeeldingen verwerken, voor de tekst zijn de lettertypes wel beperkt, maar je kunt bijv. ook in een fotobewerkingsprogje een tekst typen in je favoriete lettertype en dan dit opslaan als afbeelding en die weer verwerken in het ontwerp.

Ik heb laatst een bordje op plexiglas laten maken, heb alleen nu de pech dat een stukje inkt is uitgelopen, dus ik moet nog even overleggen hoe we dat oplossen.

Verder is het bordje erg mooi geworden!

Kiki

Kiki

19-08-2010 om 21:48

Buren van mijn ouders

hebben gewoon folie in de vorm van de hoofden van hun kinderen op de voordeur

Ze hebben een deur met vijf panelen van glas en in drie panelen is dus een kind van folie met de naam van de kinderen er naast. En dan het bovenste paneel de naam van haar en in het onderste paneel de naam van hem.

Echt gruwelijk, sorry

Hier ook eigen naam gehouden als getrouwde vrouw en maar gewoon helemaal geen naambordje genomen

Fianna

Fianna

20-08-2010 om 11:16

Goh?

Ik heb dit soort naamborden echt nog nooit gezien! Wij hebben niet eens een naambord!

Ik heb ook nog mijn eigen achternaam, sterker nog, onze kinderen hebben mijn achternaam en niet die van mijn man. Om het nog ingewikkelder te maken

Maxime.M

Maxime.M

20-08-2010 om 15:32

Ook niet

Hoi,

Wij hebben ook geen naambord, mijn ouders trouwens ook nooit gehad. Wat ik wel eens mooi vind, bij klassieke deuren is de familie naam bovenin geschreven met sierlijke witte letters, en dan op een donkerblauwe of donkergroene deur.

Helaas heb ik niet zo'n mooie deur om dat te doen.

Maxime

MvrKoekepeer

MvrKoekepeer

20-08-2010 om 20:34

Sierletters

Wij hebben een mooie donkerpaarse oude deur en onze buurman is nota bene de plaatselijke sierletterschilder, maar onze deur is nog kaal. Misschien toch snel de buurman maar eens aanschieten.

En wat erop komt: onze voorletters ABC&D, net zoals we al onze gezamenlijke post ondertekenen En rond de bel wil ik graag 'geen collectes, geen colportage' laten schilderen (maar dat is een andere discussie!)

Koekepeer

Daar heb je ook stickers voor . Die stickers zie je tot mijn verbazing erg vaak op een brievenbus zitten, maar bij de bel lijkt me inderdaad een stúk logischer en effectiever

Fianna

Fianna

20-08-2010 om 21:51

Lidwientje (ot)

Een jaar pas, hier zo'n briefje al bijna 2 jaar

Kiki

Kiki

21-08-2010 om 08:27

Dat heb ik wel.

een briefje met 'niet aanbellen, er slapen kinderen' Voor het gemak heb ik het maar gewoon altijd bij de bel geplakt. Met een bloemetjessticker. Vond ik versiersel genoeg.

Het werkt niet overigens. Mensen van de pakketdienst bellen eerst en lezen dan het briefje

Pelle ik bedoelde van dat plakfolie inderdaad.

Chantal van Borselen

Chantal van Borselen

21-08-2010 om 22:17

Naambordje met foto

hallo!

ik heb pas geleden een naambordje van een vakantiefoto laten maken bij www.jouwnaambord.nl
hij is erg mooi geworden en wat ik zelf heel fijn vond is dat ze je foto ook nog kunnen bewerken als dat nodig is!
misschien een idee?

Groetjes Chantal

metz2609

metz2609

22-08-2010 om 11:58

Bedankt

bedankt voor je reactie!

ik ga straks gelijk even kijken!

Kiki

dan moet je het briefje gewoon over je bel plakken! probleem opgelost....
probeer maar eesn aan te bellen zonde rhet briefje te lezen.. hier werkt het!

amk

amk

27-08-2010 om 12:41

Bij de hema

geen idee of het al genoemd was.

elsje78

elsje78

27-08-2010 om 22:47

Kiki ot

vandaag zou er een pakje komen, na dit draadje dacht ik dat ik het dus goed aan moest pakken: Met watervaste stift enorm groot op een a4 tje geschreven en pal naast de bel geplakt. Werkte enorm goed...

En dan zo grappig hoe voorbijgangers het zo casual mogelijk van afstand proberen te lezen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.