Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Puzzelaar

Puzzelaar

06-05-2020 om 10:49

Legpuzzels

Al maanden zijn man en ik fanatieke puzzelaars, puzzels van 1000 stukjes. Maar wat een kwaliteitsverschil zit er in zeg!
Sommige zijn echt dun karton, terwijl andere echt mooi stevig zijn.

Het liefst maken we Falcon puzzels, maar die zijn behoorlijk duur, zeker bij Bol. Iemand een tip waar die goedkoper zijn? Mogen er ook meerdere in een doos zijn.

Ook nog een vraagje over smartcut, die hebben we per ongeluk gekocht en zagen toen we gingen beginnen pas dat dat dus hele rare stukjes zijn en we kregen de rand geen eens aan elkaar 😢. Nu wil ik een bepaalde puzzel kopen voor man zijn verjaardag, maar daar staat op de doos normale stukjes afgebeeld maar in de beschrijving staat smartcut.. wat is wijsheid, het was via Amazon en die kan je niet mailen met een vraag dacht ik.

Zijn er hier nog meer puzzelaars, ik kan een oud draadje vinden verder niets en hebben jullie nog tips voor voordelige puzzels?

rode krullenbol

rode krullenbol

06-05-2020 om 10:57

Mijn tip

De voordeligste puzzel is een zelf gezaagde.

Rode krullenbol

Audry

Audry

06-05-2020 om 11:03

Marktplaats?

Zeker voor puzzels vind ik marktplaats altijd een goede vindplaats. Je maakt ze nooit meer dan 1 of 2 keer. En als je er klaar mee bent verkoop je ze weer. Ik heb geen plaats in huis voor 10 of meer van die grote dozen, dus zo doe ik het.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-05-2020 om 11:50

Ik puzzel me suf. 😁
Bol heeft soms aanbiedingen van Falcon. Valt me wel op dat de prijzen nu hoger lijken te zijn.
Goedkooelegpuzzels.nl is een goede zaak.

Ik heb een hele tijd van Haasteren gepuzzeld, maar ben ze een beetje moe geworden. Dus allemaal verkocht.
Ik zit nu erg in de Anton Piecks. De puzzels van Cobble Hill zijn duur, maar wel heerlijk moeilijk. Ravensburger is natuurlijk goed.
En ik heb Blue bird puzzels ontdekt. Net wat goedkoper, maar ook tweedehands nog goed te doen. Ik heb wel moeten wennen aan de felle kleuren, maar heel leuk om tussendoor te doen.

Op fb is ook een verkooppagina van legpuzzels.

Puzzelaar

Puzzelaar

06-05-2020 om 11:54

Dank

Dank allen voor de antwoorden. Dendy, dat is een goede tip van fb, die ga ik opzoeken. Marktplaats wel aan gedacht, maar ik ben bang dat er dan net 1 stukje mist ofzo.
Nog meer tips?

Audry

Audry

06-05-2020 om 12:01

Maar

wat is het verschil tussen kopen via Marktplaats en Facebook dan?
Op MP staat ook altijd een waardering van de verkoper. Dat kan helpen. Maar inderdaad, je loopt een risico. Met dit soort dingen probeer ik daarom toch in de buurt te kopen, als je bij iemand persoonlijk langs kan en dus weet waar diegene woont, heb ik het idee dat ze ook wel eerlijk zullen zijn bij de verkoop.

Zeetakje

Zeetakje

06-05-2020 om 12:51

Ruilen met vrienden misschien

Misschien is ruilen met buren of vrienden ook een optie?

Wij hebben mijn favoriete puzzels uit mijn jonge jaren maar eens tevoorschijn gehaald. Puzzels van Heye in zo'n driehoekige doos. Zo leuk om weer eens te maken. Vooral onze jongste is er druk mee. Voor haar zijn ze nieuw.

Ik heb mijn 18 jaar geleden aan de kant gelegde borduurwerk ook weer tevooschijn gehaald, maar dat wil nog niet zo vlotten.

Applicatie

Ik maak vaak een legpuzzel mbv de Jigsaw-applicatie op de iPad. Die zijn maximaal 400 stukjes groot maar betreffen vaak foto’s van vakantiebestemmingen of herkenbare plekjes.
Voordeel is dat je nooit een hele tafel moet vrij houden of puzzelkleden moet oprollen. Nee, lekker comfortabel op de bank en de iPad wegleggen als er iets tussendoor komt.
En als de puzzel klaar is, heb je ook geen zorg waar de doos nu weer op te bergen.

Puzzelaar

Puzzelaar

06-05-2020 om 13:50

Gezellig

Man en ik puzzelen samen. In het weekend 1 puzzel en doordeweeks in de avond 1. Dus met twee per week gaat het hard

Marktplaats en fb zijn natuurlijk niet echt anders, maar het gaf me wel het idee om een fb account aan te maken en misschien via een ruilgroep in eigen woonplaats te proberen. Dan is het misschien toch wat vertrouwder en er zijn geen verzendkosten.

Een puzzelapp op de ipad heb ik ook, maar is toch geen vervanger voor een echte puzzel, ook omdat man en ik samen puzzelen.

Triva

Triva

06-05-2020 om 14:04

markplaats

Koop gewoon van mensen die meerdere puzzels verkopen en een goede status hebben. Ja je loopt altijd een risico maar hier heb ik ook wel eens meegemaakt dat een stukje in een nieuwe puzzel ontbrak. De meeste mensen gaan netjes om met puzzels of beginnen er niet eens aan.

Ik heb laatst een puzzelmat gekocht, werkt veel beter nog dan ik dacht.

specht

specht

06-05-2020 om 15:31

Kringloop

Kringloop
Ik koop ze meestal bij de kringloop zijn hier standaard 75 cent.
Als je bang bent dat er een stukje ontbreekt kun je altijd nadat je de rand gelegd hebt uitrekenen hoeveel stukjes de puzzel heeft, en tellen.
Dit doe ik overigens nooit, op een keer na altijd complete puzzels gehad.

Wadje

Wadje

06-05-2020 om 16:41

Shaped puzzels jvh

De shaped puzzels van Jan van Haasteren vind ik ook leuk. Helaas kan ik er maar 2 vinden op internet. En deze heb ik allebei dus al. De boven- en onderrand hebben bijzondere stukjes en middenstukjes kunnen er uit zien als randstukjes.

Audry

Audry

06-05-2020 om 20:07

Specht

Normaal gesproken is de kringloop een goed idee, maar hier in de verre omtrek is er geen een open, dus daar heeft Puzzelaar nu niks aan...

Misdreavus

Misdreavus

06-05-2020 om 20:26

hier wel open Audry

Hier in de stad zijn sowieso 2 grote kringloopwinkels open, 1 kleinere is dicht, de rest weet ik zo niet, maar het is dus zeker niet zo dat alle kringloopwinkels dicht zijn.

specht

specht

06-05-2020 om 20:28

open

Hier ook open, en in de buurgemeenten ook

Jesse_1

Jesse_1

06-05-2020 om 23:29

Ruilen?

Bestaan er geen ruilclubjes voor puzzels? Ik kan me voorstellen dat veel puzzelaars dezelfde behoefte hebben.

Ik heb vroeger véél puzzels gekocht, in eerste instantie alleen op het plaatje afgegaan, maar na een paar vreselijk misfits (idd dun karton, drama!) alleen nog 'merk' puzzels. En een collectie 'puzzels waar je gek van wordt' (of zo - ik weet niet meer precies hoe het heet). Alle slechte puzzels heb ik weg gedaan, maar ik heb nog een aantal dozen al jaren onaangeroerd op zolder staan.

Als ik me ga vervelen ga ik weer puzzelen , ik heb al een nieuw lampje voor in mijn 'puzzellamp' gekocht. Mijn ogen zijn minder goed, dus ik hoop dat het nog een beetje wil.
Ik heb zelfs nog een paar ongeopende JvH puzzels liggen, die moeten er dus eerst aan geloven.

Flavia

Flavia

07-05-2020 om 11:26

Kringloop idd

Die zijn hier in de regio gewoon open voor verkoop. Alleen voor inleveren zijn ze beperkt open.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-05-2020 om 12:42

Hier ook

Hier is de kringloop ook gewoon open, maar daar zijn puzzels van goede kwaliteit ook gewoon best duur.
Hier weten ze heel goed wat een van Haasteren of een Falcon waard is.

specht

specht

07-05-2020 om 13:06

Prijs

Heb mij er inderdaad al vaker over verbaasd favoriete dat elke puzzel hier 75 cent is.
Zowel een van Haasteren als een 15 stukken puzzel van cars.
Verder is hij vaak duur.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-05-2020 om 13:41

Specht

Misschien dat er dan geen garantie op zit dat het compleet is?
Ik weet dat de kringloop hier de puzzels ook door vrijwilligers laat maken en dan wordt de doos ook gesealt.

Iris

Iris

07-05-2020 om 13:45

Via fb

is er hier een levendige legpuzzelruilhandel. De JvH-puzzels zijn het meest geliefd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.