Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leen jij je auto wel eens uit? en andere vragen

En je man, doet die dat?
Aan je kinderen, aan familieleden, vrienden?

Als jullie samen weg gaan, wie rijdt er dan?

Hoe belangrijk is je auto voor je? Het type, de uitstraling?
De prijs? Onderhoud?

Heb je wat met je auto of is het gewoon een handig element in het dagelijks leven?

Heb je er veel voor over om je auto te kunnen houden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

31-08-2010 om 21:47

Ik leen mijn auto rustig uit

aan mijn vriendinnen die geen auto hebben.
Ik rijd meestal als we samen op weggaan, want dan gaan we met mijn auto. Want mijn auto is groter.
Terug daar en tegen rijdt mijn man, zodat ik een wijntje kan drinken.

Mijn auto moet ruim zijn, comfortabel (want ik rijd hele grote afstanden) veilig zijn (zelfde reden) en een kreukelzone hebben (ook weer zelfde reden)

Prijs maakt niet uit, maar hij moet wel betrouwbaar zijn.

Ik kan niet zonder auto, want ik heb hem nodig voor mijn werk .

Mijn man leent zijn auto niet uit (ik mag er dan wel in rijden) Zijn auto is zijn derde kindje, heel irritant
Ook hij doet zijn auto niet weg, want met het ov doet hij er twee keer zo lang over
Vergeet ik te zeggen dat mijn man het gruwelijk vindt dat ik mijn auto uitleen en dat hij het liefste heeft dat ik dat niet doe.

Maar ja, ik bepaal dat nog altijd zelf

Tirza G.

Tirza G.

31-08-2010 om 21:50

Ja, ik leen uit als iemand er om vraagt. Ja, man ook. Ja, aan iedereen. Nou ja, we moeten ze wel keen. We rijden om en om, ligt er maar net aan. Auto is belangrijk voor ons (anders komen we nergens). Altijd hetzelfde merk, heel overwogen keuze in model, mogelijkheden en prijs. En nee, dat leidt niet tot het nieuwste model, integendeel. Pas eentje uit de vorige eeuw aangeschaft vanwege de gunstige prijs-kwaliteitverhouding. Ja, wij hebben wat met onze auto's. We worden er blij van. En ja, een auto is per definitie te duur, maar het is een vast onderdeel van ons budget. Man doet vrijwel alles zelf, dat wel

Tirza

koentje

koentje

31-08-2010 om 21:51

Nou daar komt ie

nee, leen ik nooit uit.
En je man, doet die dat? Nee, het 'mag'juist niet van hem.

Aan je kinderen, aan familieleden, vrienden? neheee!

Als jullie samen weg gaan, wie rijdt er dan? Hahahaa;hij natuurlijk....

Hoe belangrijk is je auto voor je? Het type, de uitstraling? Niet zo. Er moet genoeg inkunnen met de vakantie. En ja, ik heb er wel wat mee, maar niet zoveel.

De prijs? Onderhoud? weet ik niet meer hoor.

Heb je wat met je auto of is het gewoon een handig element in het dagelijks leven?
Beetje. Maar vooral handig en droog!

nee. Mag ook een andere zijn. Of bedoel je dat niet?

Puck

Puck

31-08-2010 om 21:54

Bromvlieg, wat zijn jouw antwoorden?

Mijn antwoorden zijn:
Leen jij je auto uit: zelden, alleen de buurman en een stel goede vrienden omdat we daarmee wel eens ruilen met hun (grotere 7 persoonsauto)

En je man, doet die dat? idem.

Als jullie samen weg gaan, wie rijdt er dan? Puckman, die heeft er meer lol in dan ik. Ik kijk liever om me heen.

Hoe belangrijk is je auto voor je? Het type, de uitstraling? Mwah, niet echt maar als ik in onze SUV rijd voel ik me wel erg stoer. Veel stoerder dan in mijn eigen boodschappenautootje.

De prijs? Onderhoud? Wel belangrijk, onderhoud doet Puckman zelf, hij werkt in die hoek

Heb je wat met je auto of is het gewoon een handig element in het dagelijks leven? Ik heb niets met mijn auto, hij is reuze handig en als hij het een keer niet doet ben ik in staat om hem dezelfde dag nog in te ruilen.

dc

dc

31-08-2010 om 21:57

Hier

- lenen we de auto niet uit, want dan is hij niet verzekerd
- geef ik geen bal om dat ding, maar mijn man heeft hem nodig om af en toe naar londen te gaan (met metro niet te doen)
- zou auto zo wegdoen als man hem niet nodig zou hebben. Man ook
- Het is een gezinsauto (citroen xsara picasso, de goedkoopste gezinsauto die we konden vinden)
- ik onderhou hem goed, want geen zin in problemen
- als we samen weg zijn, rijdt man, want die vindt het leuk om te rijden, en mij maakt het niet uit.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

31-08-2010 om 22:02 Topicstarter

Zohee!

Wat veel antwoorden en zo snel!

Punt 1: we hebben één auto. Die lenen we soms uit aan een van de kinderen, als dat nodig is. Héél vroeger hebben we samen met de buren autogereden. Netjes uitgerekend wat een auto kost (jaja, dan ga je schrikken) en kilometers bijgehouden.

En je man, doet die dat?
Ja dus.

Aan kinderen. Niet aan familieleden, die hebben veel mooiere auto's dan wij, hahaha! Vrienden zonder auto hebben we niet.

Hij. Eigenlijk moet ik véél vaker rijden want straks durf ik niet meer Nou ja, hij zegt geregeld 'rij jij nou maar een stuk' maar ik ben gewoon te lui. Slechtslechtslecht.

Nou ja, ik zou wel een wat hippere auto willen, maar het kan mijn man totaal niet schelen. Echt geen lor. Als-ie maar rijdt, altijd start en veilig is. En dat is-ie. Nooit de anwb nodig gehad.

De prijs? Onderhoud?
Jahaa, als ik zo'n leuke auto zie en dan op het 'prijskaartje' kijk, bedenk ik me.

Nee, met deze auto heb ik niks, hij ziet er erg saai uit. Onze vorige was vrolijk groen, dat vond ik wel wat.

Hm, tja, dat weet ik niet zo goed. Samen doen met iemand anders zou ik bij financiele krapte best vinden. Maar helemaal geen auto ter beschikking, nee, dat lijkt me niks.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

31-08-2010 om 22:05 Topicstarter

Aanvullende vraag:

Wie wast de auto, waar en hoe vaak?

Hier: het gebeurt voor de deur, met twee emmertjes, en alleen maar als de auto mee moet met een trouwerij of begrafenis. Zeer zelden dus. Nou ja, hij is grijs, dus vooruit.

Oh ja, en als dat schoonmaaktijdstip aanbreekt, ben ik degene die in actie komt. Mijn man doet het dak, daar kan ik niet bij

Ik zal lidwientje maar eens voor zijn...

dc: zou auto zo wegdoen als man hem niet nodig zou hebben. Man ook

Hij is leuk!!!

Verder lenen we de auto hier niet uit om de simpele reden dat ons dat nog nooit gevraagd is. IRL kèn ik helemaal niemand zonder auto, en dat is in onze woonomgeving ook helemaal niet handig, geen auto bezitten.
Auto van man is een grotere leaseauto. Hebben we wel samen uitgezocht. Hij moest aan wat eisen voldoen. Toen we dachten dat we klaar waren met de bestelling opgeven, rolden we zowat om toen de verkoper vroeg welke kleur we wilden (we haddden nog nooit een auto nieuw gekocht). Auto is belangrijk om van a naar b te komen. We maken zowel prive als zakelijk veel kilometers, dus ja, een auto is belangrijk voor ons. Verder wassen we hem zelden en stofzuigen ook nauwelijks, dus een heilige koe, nou neuh. Echtgenoot rijdt meestal, ik rijd goed, maar niet overdreven graag. Natuurlijk neem ik op lange stukken (vakantie) een deel voor mijn rekening, en ik BOB ook.
Overigens heb ik een klein oudere autootje bij huis staan voor van alles en nog wat. Want echtgenoot rijdt door de week heel nederland door, is vaak laat thuis en dan ben ik behoorlijk onthand zonder auto. Ik vind het wel een luxepositie, en als het moet zou ik ook wel zonder kunnen denk ik.

fladder

fladder

01-09-2010 om 09:05

Mijn auto

Ik wil hem best uitlenen aan een select groepje mensen, maar ik denk dat ze er nog niet dood in gevonden willen worden. Ik heb mijn auto heel goedkoop gekregen omdat hij er van buiten niet uitziet namelijk, en van binnen heb ik er een soort Mexicaanse taxi van gemaakt.
Toen ik nog getrouwd was, was ex de Bob omdat hij altijd commentaar op mijn rijstijl had. Ik vind het nu nog steeds moeilijk om te rijden met een volwassene naast me..
Ik heb er veel voor over om mijn auto te houden, maar zal er geen schulden voor aangaan. Het geeft me vrijheid en ik ben er ook wel afhankelijk van, vooral omdat jongste niet verkeersveilig is.
Qua onderhoud: grote beurt, APK, en niet rond blijven rijden als er iets niet helemaal lekker is. Hoewel... Mijn ventilator werkt niet goed meer en repareren is een flinke kostenpost. Het is niet van invloed op de prestaties van de auto en we rijden wel met het raampje op een kier Maar toen er vorig jaar iets met het wiel was, heb ik het wel laten repareren. Dit jaar is hij vlekkeloos door de APK gekomen, jippie!
Type, uitstraling: tja, als je weinig te besteden hebt heb je ook weinig te eisen Als het me maar van A naar B brengt en niet teveel zuipt...!
Al met al ben ik erg blij met mijn auto, hij is oud en lelijk, maar betrouwbaar (afkloppen!) en hoewel hij allesbehalve representatief is, ook vanwege de krassen, ben ik er erg blij mee en hoop ik dat hij nog lang meegaat!

Antwoorden

ja, wij lenen 'm wel eens uit. Man ook en ik ook.
Aan mijn vader als hij de kleinkinderen heeft (heeft zelf bestelauto) en de vorige ook wel eens aan anderen (had trekhaak) en pas nog aan een moeder van een klasgenootje die 2 auto's nodig had voor een feestje. Met mijn vader 'ruilen' we altijd als dat nodig is voor een dagje (dan nemen wij die van hem).

Als wij samen weggaan rijden we allebei. De korte stukjes rijd ik altijd, in Ned. autobaan ik ook (man heeft de neiging te hard te rijden) echt ver weg rijd man meestal (buitenland, Duitsland) daar is snelheid onbeperkt. Maar soms is het ook anders, net hoe het ons uitkomt.

De auto is belangrijk omdat openbaar vervoer hier niet geweldig is. Hij brengt ons naar omliggende plaatsen op de onmogelijkste tijden. Ik zou anders niet meer naar dansles kunnen, man niet naar werk (wat soms buiten de plaats is) en kinderen niet meer naar verplichte akt. van school. Vorige week nog dochter+3 klasgenoten om 1 uur van schoolfeestje gehaald...schoolfeestje was in introductieweek én verplicht én verplicht blijven tot eind...maar geen openbaar vervroer meer om die tijd. Hij zorgt er ook voor dat jongste wedstrijden kan gymmen en we doen de boodschappen er goedkoop mee (verder weg).

Type, uitstraling, kleur of bouwjaar boeit ons niet. Als hij maar betrouwbaar en goed onderhouden is. Prijs maakt ook niet uit.En we moeten er alle 4 inpassen+ nog 1 extra+ grote bagageruimte.
Ja wij zouden er veel voor over hebben om 'm te houden.

groeten albana

Hanne.

Hanne.

01-09-2010 om 09:17

Hier

>Leen jij je auto wel eens uit?
>En je man, doet die dat?

Wij hebben één auto, en die lenen wel wel eens uit. Maar niet vaak. Wordt ook zelden om gevraagd.

>Aan je kinderen, aan familieleden, vrienden?
Kinderen zijn nog wat jong. Moeten nog minimaal 14-17 jaar wachten, aan familie, vrienden en buren wordt wel uitgeleend. Wij lenen ook wel eens de auto van familie.

>Als jullie samen weg gaan, wie rijdt er dan?
Man in 99% van de gevallen. Hij vindt auto rijden leuk, ik niet. Bovendien vind ik een wijntje lekker, en hij niet.

>Hoe belangrijk is je auto voor je? Het type, de uitstraling?
Eerste reactie is, niet, hij moet vooral functioneel zijn. Dus iedereen moet er in passen. Maar, in de tijd dat ik zocht naar een 2e auto zijn er toch een paar afgevallen omdat ik ze niet mooi vond.

>De prijs? Onderhoud?
Niet te duur, bruin moet het wel kunnen betalen (cash), heb ook nog nooit een nieuwe auto gehad.

>Heb je wat met je auto of is het gewoon een handig element in het dagelijks leven?
Handig, gebruik'm ook vrijwel nooit, alleen bij veel spullen of lange afstanden (of drama weer)

>Heb je er veel voor over om je auto te kunnen houden?
Nee, dwz die ene auto die we hebben is wel erg praktisch en zou het niet fijn vinden als hij weg zou moeten. Bovendien gebruikt partner 'm voor z'n werk. Maar de 2e auto die we ooit een korte periode hadden heb ik zonder enige moeite weggedaan.

ishtar

ishtar

01-09-2010 om 09:19

De auto

ik heb mijn auto een keer uitgeleend, aan iemand die anders niet meer thuis kon komen. Ik leen m bij voorkeur niet uit, maar bij noodgevallen dus wel. (en aan mijn familie wel)
man hetzelfde
bij samen weggaan rijdt hij meestal, ook als we in mijn auto weggaan. Rijden is voor mij noodzakelijk kwaad, ik heb ook 8 jaar niet gereden, en pas toen het echt nodig was weer (2) rijlessen genomen.
Mijn auto is belangrijk om het type: ik wil de neus kunnen zien, ik wil deuren voor achterin en ik rijd alleen in mijn eigen auto (tenzij acuut noodgeval...)
prijs en onderhoud? Eh? Prijs is natuurlijk voor wat we kunnen betalen, onderhoud komt zoals het komt.
Heb ik wat met mijn auto? sja, 't Is wel mijn bakkie Maar verder heb ik hem vooral nodig voor vervoer van en naar school( en om te beginnen was dat 40 km dagelijks)
Ik zou m niet kunnen missen, want dat zou bijvoorbeeld betekenen dat middelste niet op zijn school zou kunnen blijven, ik compleet afhankelijk zou zijn van ov om ergens(buiten t durp) te komen(en die lieten me laatst ook bij de halte staan, waar de bus 1 a 2 keer per uur langskomt)

Katrien

Katrien

01-09-2010 om 09:59

En dan hier...

Wij lenen onze auto's niet uit om de eenvoudige reden dat nog nooit iemand dat gevraagd heeft. We kennen eigenlijk niemand zonder eigen auto.

Als we samen weggaan rijdt meestal echtgenoot, maar niet altijd.

Auto is voor mij niet belangrijk. Toch zeker niet het type, de uitstraling. Moet wel liefst een beetje een degelijke auto zijn zodat je er lang mee kan rijden.

Auto dient vooral als vervoermiddel van A naar B. Het is een gebruiksvoorwerp. We gaan binnenkort verhuizen naar een plaats met uitstekend openbaar vervoer dus mijn wagen gaat sowieso weg. Auto van echtgenoot is een leasewagen, dus die blijft voorlopig.

Katrien

Tihama

Tihama

01-09-2010 om 10:23

Vanwaar

al die vragen, Bromvlieg?

Wij lenen wel eens uit. Aan familie meestal. Toen we nog 2 auto's hadden veel vaker, want die van mij stond meestal werkeloos te wezen. Nu we er nog maar 1 hebben, niet zo vaak, want man heeft hem meestal nodig voor zijn werk. Auto is 20 minuten. OV is 1,5 uur.

Of ie belangrijk is: ja, vooral voor man. Niet alleen omdat hij hem nodig heeft voor werk, maar ook omdat hij auto's erg leuk vindt. Hij mag een leasebak van de zaak, maar dat wil hij niet, want dan kan hij niet het type auto rijden dat we nu met een goede tweedehands wel kunnen. Als ik hem overstuur wil maken, dan moet ik zeggen dat een Zafira best een mooie auto is. Hij heeft nadrukkelijke meningen over auto's. En de meningen die hij nog niet heeft, die toetst ie tijdens Top Gear

Ik heb ook wel een mening, maar ik vind veiligheid dan meer een issue dan de vorm van de koplampen. Onze huidige auto is dan ook een win-win.

We hebben overigens lang, lang geleden ooit een tijdje bewust zonder auto gedaan. We herinneren ons nog dat we toen op zondag op een verjaardagsvisite moesten, van Oss naar Huizen. Dat was met het openbaar vervoer 3 uur enkele reis. Met de auto 1 uur. Daarna zijn we voor dat soort tripjes auto's gaan huren. Dat was ook duur.

Als de nood aan de man komt, dan zal de auto dus erg laat het veld ruimen.

Tihama

2 dingen ...

... leen ik niet uit: mijn man en mijn auto, seg ik altijd als grapje. Voor de 2e maak ik wel een uitzondering in noodgevallen.

Jade

Jade

01-09-2010 om 10:27

Auto uitlenen en andere antwoorden

"En je man, doet die dat?" Weleens een keer gedaan.

"Aan je kinderen, aan familieleden, vrienden?" Kinderen niet, zijn nog te jong (. Sommige vrienden/familieleden zou ik onze auto wel uitlenen, anderen gaan me net iets te slordig met hun eigen auto om.

"Als jullie samen weg gaan, wie rijdt er dan?" Mijn man (heel soms ik, ik ben niet zo´n autorijder. Ik doe het wel, maar lange stukken liever niet).

"Hoe belangrijk is je auto voor je? Het type, de uitstraling?" Type maakt me niet zoveel uit, de uitstraling iets.

"De prijs? Onderhoud?" Binnenin ons budget is alles mogelijk

"Heb je wat met je auto of is het gewoon een handig element in het dagelijks leven?" Het is een biezonder handig element in het dagelijks leven.

"Heb je er veel voor over om je auto te kunnen houden?" Veel, maar niet alles.

Jade

Jade

01-09-2010 om 10:31

Wassen...

"Wie wast de auto, waar en hoe vaak?" Mijn man en dan in de wasstraat.....geen idee hoe vaak, maar eigenlijk valt het onder de noemer ´heel heel soms´

Laatst hebben mijn 2 kinderen en ik de auto van binnen en buiten gedaan. Emmer erbij en de tuinslang.....de stofzuiger en poetsdoek voor binnen.....

Niet meer

Nee, ik leen mijn auto niet meer uit. Voorheen nog wel heel af en toe, totdat een vriendin terugkwam met hele verhalen over hoe ze op punt zus bijna was aangereden en op punt zo geen voorrang had gekregen...... Zelf vind ze dat ze heeeeel goed rijdt, maar ik heb er een keer naast gezeten, en vond dat ze toch wel erg hard gas gaf bij het optrekken en constant íets te hard reed (Wie betaalt de bekeuring?). Daarnaast bleef ze heel lang in lage versnellingen rijden (kost veel benzine) en nogal dicht op voorgangers reed -bumperkleven dus-. Tot overmaat van ramp reed ze op de snelweg op de linkerbaan en wilde naar de rechter. Op dat moment kwam er dus een auto op die baan aan, en had ze moeten wachten. Roept ze: "jeetje wat een l*l zeg! Hij drukt me bijna van de weg af!" Tja, reden genoeg?
Deze beide keren waren toen ik nog een suzuki altootje had uit 1996, dus qua schade was ik niet zo heeeel erg veel kwijt geweest. Nu ik een andere (duurdere) auto heb, heb ik me voorgenomen om nooit mensen waarvan ik niet weet hoe ze rijden er in te laten rijden.

Gr. Poezie.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

01-09-2010 om 13:33 Topicstarter

Al die vragen

ach nou ja, ik zat wat over autobezit en autogebruik te mijmeren naar aanleiding van het draadje in puberteit.
Zodoende.

Duidelijk is dat de auto als 'gezinslid' hier op OO heel wat reacties oproept Leuk om te lezen!

Vriendin

Wat ik vertelde over die vriendin gebeurde dus met mijn auto. (Voor de goede orde vermeld ik dat) Zelf wil ze geen auto kopen, want dat vindt ze te duur.

Gr. Poezie.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

01-09-2010 om 13:37 Topicstarter

Vriendin van poezie

ah joh, die heeft gewoon veel te weinig rijervaring doordat ze zelf geen auto heeft en dus zelden rijdt. Gevaarlijk dat ze geen zelfinzicht lijkt te hebben!

Vic

Vic

01-09-2010 om 15:31

Antwoorden

Ik heb mijn auto wel eens uitgeleend, maar het wordt niet vaak gevraagd.

En je man, doet die dat?
Volgens mij wel.

De kinderen zijn nog te jong. Verder hangt het er een beetje vanaf wie het vraagt, en of ik vertrouwen heb in diens rijstijl.

Mijn man. Ik moet voor mijn werk al zoveel rijden en het is niet echt een hobby. Hij baalt er wel eens van dat hij altijd de Bob is, maar hij maakt er nooit een punt van.

Tja, ik wil geen auto met een al te truttig uiterlijk, maar ik rijd nu wel in een kleinere auto (vanwege de kosten).

De prijs? Onderhoud?
Wat ik toevallig op dat moment te besteden heb. Ik koop geen nieuwe auto meer omdat die te snel in waarde dalen. Dan liever een met 'de kop eraf'.

Een onmisbaar gebruiksvoorwerp. Ik ben er niet heel erg zuinig op, maar probeer hem wel een beetje netjes te houden.

Ja.

En hij gaat ongeveer 2x per jaar door de wasstraat. Toen ik nog samenwoonde nam mijn man hem af en toe mee naar zijn favoriete wasstraat. Nu zou ik eigenlijk weer een keertje moeten, maar ik heb er een hekel aan.

Polly Shearman

Polly Shearman

01-09-2010 om 15:45

Ja hoor

Ik leen mijn auto met liefde aan alles en iedereen uit, ik ben daar vast vreselijk naief in. Tegen iedereen die de auto mee neemt zeg ik wel duidelijk tegen, dat alle kosten voor alles wat gebeurt in tijdens het uitlenen voor hun kosten komt,
Dus benzine, eventuele schade enz

wat ik belangrijk vind aan een auto: dat hij het doet!

heel veel pech gehad met tweedehands auto's ( stil vallen op de brug bij gorichem bijvoorbeeld) enz enz
we rijden nu een een prachtige nieuwe dacia! super goed, en voor een nieuwe super goedkoop, imago vind ik dus niet belangrlijk.
Maar deze start altijd!!! en valt nooit zomaar uit op de snelweg.. hoera!!

Minet

Minet

01-09-2010 om 19:25

Hier

Ja, ik leen de auto uit, aan onze kinderen.
Nee, mijn man doet dat niet, want hij heeft geen rijbewijs, dus heeft ook niets aan de auto
Als we samen weggaan rijden zoons graag, ik laat ze lekker kilometers maken/ervaring opdoen.
Mijn auto is heel belangrijk voor me, maar type/uitstraling/kleur/striping etc. zeggen mij helemaal niets. Ik wil ruimte voor 4 volwassenen, en verder boeit me het echt niet.
Of ik iets heb met mijn auto? Het is mijn onderkomen voor enkele uren per dag, dus zorg ik voor een drankje op voorraad, een doosje Smint, een telefoon met bluetooth via mijn radio (een superdeluxe model, dat dan weer wel )

En ja, ik heb er veel voor over om mijn auto te kunnen behouden. Ik heb nl. een ENORME hekel aan het OV!

liora

liora

01-09-2010 om 19:45

Antwoorden

Ja ik leen mijn auto met groot gemak uit. Ik heb er wel moeite mee als iemand rijdt terwijl ik passagier ben, dan word ik nerveus.

Ik rijd altijd want geen man.

Mijn auto is heerel belangrijk! Ik wil een betrouwbare auto, niet te mooi, niet duur in onderhoud. Ik heb er heel veel voor over om mijn auto te houden, terwijl ik hem structuur genomen niet nodig heb.

Ik vind mijn auto meer dan handig omdat ik autorijden echt heerlijk vind. Ik kom helemaal tot rust in de auto.

Ik ga ong eens per twee maanden naar de wasstraat.

Liora

Koeka

Koeka

01-09-2010 om 21:10

Nog een aanvullende vraag....

Mag er in je auto gegeten worden? Mijn man is heel erg tegen eten (kinderen die lekker koekjes kruimelen) in zijn auto. In mijn auto vond ik het wel goed. Totdat mijn vriendin met haar dochtertje elke ochtend meereed en haar dochtertje haar ontbijt in mijn auto oppeuzelde. Na een paar dagen zag ik overal boter resten gesmeerd. Het begon er echt naar te ruiken jakkes. Dus heb ik mijn auto schoongemaakt en sinds dien mag er niemand meer in mijn auto eten. Wel streng geloof ik? Vandaar mijn vraag. Mag er in jullie auto door kleine kinderen gegeten worden? Grotere kinderen zouden het op zich wel mogen maar dan willen de kleine knoeipotten het ook dus vandaar dat niemand het mag...

Auto uitlenen zou ik alleen doen als iemand een heel ervaren bestuurder is. Dus niet buurvrouw die altijd de stoeprand raakt met haar velgen Maar liever geef ik een lift dan dat ik mijn auto uitleen.

Brianna F

Brianna F

01-09-2010 om 21:34

Amtwoorden

Ik leen mijn auto niet uit om de simpele reden dat ik geen auto heb. Ik rijd geen auto, al 24 jaar niet meer.

Mijn man leent de auto alleen uit aan onze dochters, niet aan iemand anders, want dan is deze niet meer verzekerd.

Als we samen weggaan rijdt meneer F, ook als ik wel zou rijden is hij niet achter het stuur weg te slaan.

de auto is wel belangrijk, we wonen in een deel van het land waar het OV niet denderend is, dus hebben we 'm echt nodig.

Type en uitstraling? Mwah, als het maar rijdt.

Prijs en onderhoud? O zaligheid: leasebak dus geen zorgen.

Ik heb wel wat met deze auto, ook als passagier, tis een fijne wagen en ik zal het jammer vinden als we een andere moeten. Maar dat heb ik met elke auto, We hebben er pas eentje gehad waar ik echt misselijk in werd, die komt er dus nooit meer in.

Antwoorden

Leen je jouw auto uit? Nee, heb geen zuto (en geen rijbewijs)

En je man, doet die dat? Nee, werkt ver buiten onze woonplaats, zit er dus veel zelf in.

Aan je kinderen, aan familieleden, vrienden? Als man de auto niet nodig heeft kan het wel.

Als jullie samen weg gaan, wie rijdt er dan? Man, ik mag niet vanwege het geen rijbewijs hebben

Hoe belangrijk is je auto voor je? Het type, de uitstraling? Niet

De prijs? Onderhoud? Voor weinig veel (Skoda)

Heb je wat met je auto of is het gewoon een handig element in het dagelijks leven? Handig op vakantie, verder doe ik alles op de fiets. In het weekend de grote boodschappen samen met man de weekboodschappen.

Heb je er veel voor over om je auto te kunnen houden? ja, anders kan man niet op zijn werk komen.

Gr Pham

dc

dc

02-09-2010 om 09:28

Silone

"dc: zou auto zo wegdoen als man hem niet nodig zou hebben. Man ook

Hij is leuk!!! "

Hoe doe ik het toch?? Ik moest het zelfs 3 keer lezen voor ik 'm snapte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.