Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-01-2010 om 12:08
Voor mijn dementerende moeder ben ik op zoek naar een klok of wekker waarop gelijkertijd met de tijdsaanduiding de dag van de week en datum duidelijk leesbaar, zonder afkorting en in het nederlands in beeld zijn, dus zo bijv: VRIJDAG 22 JANUARI 2010 Ik kan volop wekkers vinden waarbij het alleen afgekort en/of in het engels aangeduid wordt dus FRI ipv Vrijdag etc. en dat is voor mijn moeder in haar huidige toestand te onduidelijk. Ik denk dat zo'n klok heel goed voor haar zou zijn als houvast. Weet iemand of en waar ik zo'n wekker zou kunnen vinden? Alvast bedankt! Danielle
22-01-2010 om 16:15
Out of memory
het is wel wat anders, maar bij de website van alzheimer nederland kan je het programma out of memory gratis downloaden. Dat kan je op een laptop zetten, en daarbij heb je wel volledige dag en datumaanduiding een klok, een foto, en er kunnen afspraken voor die dag ingezet worden.
groet, Stefanie
22-01-2010 om 18:17
Scheurkalender
Wij hebben voor mijn vader, die hersenbloeding heeft gehad en zich niet meer kan orienteren de tijd, een scheurkalender gekocht. Ook bij worldwide vision. Je hebt ze op a5 en op a4 formaat. Daar staat vluit de dag, datum en maand op. Hij hangt op een goed zichtbare plaats en de verzorging scheurt elke dag een blz af. Misschien is dat wat?