Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tiny

Tiny

18-09-2015 om 16:40

klantenservice

Pff, even stoom afblazen maar jeetje, wat hebben wij de laatste tijd de klantenservice van een bedrijf aan de lijn gehad en wat gaat er toch veel mis. Ten eerste met ziggo. We stappen over naar ziggo met nummerbehoud. Daar is een overstapdesk. Die regelen alles. Alles komt goed, mevouw, zeggen ze. Niet dus. Op de afgesproken datum hebben wij een ander nummer en ons oude nummer is uit de lucht. Je wilt niet weten hoe vaak wij de klantenservice aan de lijn hebben gehad met steeds een ander verhaal. Maar wel steeds: sorry, we snappen dat dit heel vervelend is voor u. Dan werd onze instellingen weer gereset (3 x), we hebben 24 uur helemaal niets gehad, geen internet en geen bellen, dan werd gezegd dat we geen telefonie hadden aangevraagd, dan konden we niet gebeld worden, dan niet bellen, dan alle twee niet en niemand van de klantenservice mag naar buiten bellen en je hebt steeds een ander aan de lijn. Zeggen ze wel, lief bedoeld, 'u kunt gratis bellen naar ons met 1200' Euhm, ik bel toch omdat we niet kunnen bellen?
Ten tweede: Vodafone. Overstap naar hen met nummerbehoud. Precies hetzelfde verhaal. Er gebeurt helemaal niets na de welkomstmail. Dus maar weer eens bellen. Uw abonnement is bij uw oude provider nog niet afgelopen (mij dunkt na 3 1/2 jaar is ie wel afgelopen), daarom lukt het niet. Meld dat dan na die welkomstmail. Nee, daar heeft u een sms over gehad. Niet waar. Wel waar etc. UIteindelijk ben jij maar zo verstandig en stop je met het welles/nietes spelletje. Opnieuw proberen, misschien dat een ander wat meer weet. Dan is het dat ik namens mijn man bel. Dat mag ook niet. Hij moet zelf bellen. Uiteindelijk na ook weer een hoop gedoe kan het abonnement toch wel, oeps foutje, sorry voor het ongemak, zeggen ze tegen mijn man, die inmiddels belt. Simkaart is nu in huis maar nog niet aangesloten. Dat hangt af van de oude provider, mevrouw. We wachten een paar dagen en dan bellen we wel weer. Oeps, sorry.
Ten derde: postnl of hoe dat bedrijf tegenwoordig heet. Deze week een pakje voor ons een straat verderop bezorgd. Dat is al een keer eerder gebeurd. Er moet voor dit pakketje getekend worden. Mensen tekenen kennelijk zomaar lukraak, zonder ergens op te kijken want iemand in een andere bloemennaamstraat heeft voor ons getekend. Sorry foutje van de bezorger, hij dacht dat anderebloemennaamstraat onzebloemennaamstraat was. Sorry, wij snappen dat u dat niet fijn vindt. Vandaag zou weer een pakketje bezorgd worden. Vanaf 13.30 zit ik thuis te wachten want het pakje komt tusse 13.30 en 16.30. Brievenbus gecheckt, niets in, ook geen briefje. Zie ik in de track en trace staan dat er een poging tot bezorging is gedaan maar niemand thuis. Ik was met een van de kinderen thuis. We zouden dus niets gehoord hebben. Ik bellen. Om 12.40 is iemand aan de deur geweest. Ja, toen was ik er niet. Ik was er vanaf 13.30. Geen briefje in de bus. Nee, niets meer aan te doen. Soms gebeurt dat. Sorry, ik snap dat het heel vervelend is voor u. Ik nog, hoe weet ik dat ze niet weer in anderebloemennaamstraat bezorgd hebben. Ja, dat weet de mevrouw ook niet. Ze kan ook geen nieuwe afspraak maken want daar moet je een account voor hebben.
Pff, heb het even helemaal gehad met iedereen, het kost nog een hoop geld ook. En iedereen maar steeds sorry zeggen.


Project

Tegenwoordig ben je bij elk dingetje een project aan het managen. Alles verandert zo snel dat jij degene bent die je eigen dossier bij iedereen moet beheren want je krijgt iemand aan de lijn die ook maar een stukje kan overzien of net nieuw is of jou vraag net nog niet bij de hand heeft gehad en er zich met een standaardsmoes vanaf maakt omdat het teveel is om even uit te zoeken.

Net geprobeerd een afspraak te maken bij de psychiater voor dochter. Ik had wel vier telefoonnummers maar helaas niet de naam van de nieuwe psychiater (eindelijk) die samenwerkt via de instelling met de school. Helaas niet gelukt. Eerst maar weer de zorgcoordinator gemaild hoe het nu eigenlijk zit, hoe heet die man of vrouw en welk nummer is goed en wat zijn de beltijden?
Maandag verder. Instelling bezuinigt reorganiseert, personeel wisselt, weet ook niet van alle veranderingen of nieuwe psychiaters. Kortom een project.

Projectje bij de kaakchirurg vanaf januari voor een nieuw gebit. Wel een paar keer opnieuw opgeroepen om te happen. Was al blij dat het ziekenhuis zorgt voor de toestemming van de zorgverzekeraar want papieren dat wil je niet weten. Of je een Ferrari vraagt. Kortom, foto's en hapmodelletjes gemaakt. En dan komt er een afwijzing van de zorgverzekeraar. Want u heeft geen studiemodelletje gestuurd. Wicht denkt dat ik het adres ben op het toestemmingsformulier, maar nee, dat is de postbus van de kaakchirurg wiens naam ik gelukkig herken want kon ook nog de vrijgevestigde tandtechniker zijn.
Moet ik dat maar even aan elkaar plakken. Poli gebeld. Mag de kaakchirurg mailen. Nog geen antwoord over de niet ingezonden studiemodelletjes.
Toen ik voor het eerst mijn gebit aanschafte heb ik het zelf betaald, want geen tijd voor dit soort dingen. Je kunt het ook altijd van de belasting aftrekken als je werkt.
Maar nu heb ik wel tijd dus we gaan rustig door met het project. Volgende week maar weer eens met de poli bellen.
Alles wordt een project waarvan jijzelf het dossier beheerd.
En zorgt dat je alle gegevens paraat hebt om de ' smoezen' direct te kunnen pareren.

Emma

Emma

18-09-2015 om 23:16

Haha

Zeer herkenbaar Dit heb ik met de Rabobank en Nationale Nederlanden: hypotheek van de ene bank naar de andere. Daar moet je een erg lange adem voor hebben, zelfs met een adviseur. Vooral als je dan ook nog middenin het "projekt" verhuist, wat toch wel logisch is als je je huis verkoopt. Dan snappen ze er helemaal niets meer van. En het bouwdepot gaat natuurlijk over het nieuwe adres, nee, niet over het oude adres. En nee, ik heb een lopende rekening bij de ing. Nee, niet bij jullie, never nooit niet
Kpn en Waternet ook: het gaat allemaal prima zoalng je op je plaats blijft en je niet verroert. Verhuizingen kunnen ze niet handelen. En als je dan ook nog van glasvezel naar asdl gaat snappen ze het helemaal niet meer. Glasvezel is perfect, dus waarom gaat u nou naar adsl? Oh, gaat u verhuizen?/Bent u verhuisd? Oja? Wanneer? Wat is uw postcode, huisnummer, geboortedatum? En nou nog een keer van het oude adres? Daar woont u niet meer? Maar waarom wilt u dan geen Glasvezel? (Glasvezel is duurder, verder geen verschil) He? Is dat er niet op uw nieuwe adres? Nog net niet: waarom ga je in godsnaam ergens wonen waar geen kpn glasvezel is? Wilt u uw emailadres behouden? Echt? Ik verbind u door, want dan moet u weer bij adsl zijn.....etc. etc.

Hilarisch is dat ze bijna allemaal, dus de Rabobank, KPN, Nuon, na ieder telefonisch contact je een spammail sturen om een vragenlijst in te vullen. "Met deze feedback kunnen we onze dienstverlening verbeteren"

Stenna

Stenna

19-09-2015 om 01:20

koffer kwijt

koffer niet meegekomen na vliegreisje. KLM belooft de volgende ochtend na te leveren, dan komt het met de volgende vlucht uit M. mee. Volgende dag, eind van de middag: nog geen koffer. Bellen: "dat dossiernummer is bij ons afgesloten, want de koffer is geleverd". Nee, koffer is niet geleverd. "Is wel door ons op schiphol afgeleverd, gaat daarna naar transportbedrijf G, die hebben het bij u geleverd". Nee, hebben ze niet. "Sorry, wij kunnen u niet verder helpen, bij ons is het uit het systeem want afgeleverd". Ok, mag ik dan het klantenservice nummer van bedrijf G, dan bel ik hen. "Helaas mogen wij dat nummer niet geven, klanten mogen daar niet zelf heen bellen, wij kijken het voor hen na". Doet u dat dan maar even. "Heb ik gedaan: zij hebben de koffer bij geleverd, volgens hun systeem". Maar ik heb hem niet. "Ik kan u niet verder helpen want....etc". Geeft u me dan het nummer zodat ik ze zelf kan bellen. "Mag ik niet, ...". etcetcetc.

Stenna

Stenna

19-09-2015 om 01:31

spande de kroon

nog steeds met KLM in de slag, zegt een van die klantenservice meisjes op een vraag van mij, naar het hoe en waarom van dat nummer niet mogen geven: "u hoeft niet alles te begrijpen".

tiny

tiny

19-09-2015 om 09:56

haha

Stenna, ik kom niet meer bij "u hoeft niet alles te begrijpen".

Emma

Emma

19-09-2015 om 10:02

En dan...

....zo'n ingesproken tekst: Dit gesprek kan worden opgenomen voor communicatie- en trainingsdoeleinden......)

Fiorucci

Fiorucci

19-09-2015 om 10:14

Hou op schei uit

Ik ga een klein pgb aanvragen voor mijn dochter, zal ook wel hilarisch worden...zucht

Verschillend

Toen wij overstapten naar Telfort met telefoon, tv en internet heb ik tig keer met de klantenservice gebeld en het was echt een verademing. Nauwelijks 'in de wacht' en ik werd steeds goed en vriendelijk geholpen. Ze legden goed uit, gaven me nooit het gevoel dat ik een zeur of klunzig was en als het echt een raar probleem was stuurden ze iemand langs om het te fixen.

Bijzonder stomme reacties kreeg ik van de KPN na een verhuizing toen internet het niet deed. Na drie kwartier 'druk op deze knop, druk dan daarop' zei de medewerker 'dan ga ik u nu doorschakelen et iemand die hier wel verstand van heeft'(?!). Na nog een tijdje met een andere gesoebat te hebben bleek dat de verhuizing nog niet doorgevoerd was. Kostte wel zoveel cent per minuut.

Heel bijzonder vond ik de reactie van een Primafoonmedewerkster toen ik vroeg of bij een nieuwe aansluiting niet mijn privé-adres maar het postbusadres van de stichting waar het voor was in het telefoonboek on komen. Ze vroeg: staan er adressen in het telefoonboek dan?

skik

nu even anoniem

nu even anoniem

19-09-2015 om 11:14

Oh lieve help...

Bibliotheken vol kan ik hierover schrijven... Ik weet niet wat ik in een vorig leven fout heb gedaan, maar het lijkt wel eens alsof ik alle vormen van klant-/cliëntservice-ellende over me heen moet krijgen in dit leven

Fiorucci, ik wens je heel veel sterkte toe met het PGB! Wij hebben bij de herindicaties dingen meegemaakt waar je broek van afzakt, en sinds dit allemaal bij de gemeente ligt is het nog meer bizar geworden. Vanwege onze privacy zal ik geen details geven, maar ik heb voorbeelden van gestrande mailgesprekken, om absurde redenen afgewezen herindicaties (oorzaak: het niet lezen van de verplicht aangevoerde dikke stapel papieren), het doen van vreemde aannames waardoor er opeens ondertoezichtstelling/uithuisplaatsing dreigde (gelukkig met een sisser afgelopen) en andere voorbeelden van platen voor de kop waarmee je Fukushima voor de komende vijf generaties veilig kan afschermen. Maar hier heb je niet te maken met klantenservices, maar rechtstreeks met degene die dat afhandelt (hoort te handelen). Ik weet niet of dat een voordeel of een nadeel is...

Wat klantservice betreft kan ik ook verhalen vertellen. De dag dat ik opeens bijna zonder elektriciteit zat omdat ik zogenaamd een wanbetaler was (ik betaal altijd keurig op tijd en automatisch). Voor ik dát rechtgebreid had was ik tientjes telefoonkosten (helaas ging toen nog niet alles met een gratis 0800-nummer) en dreigen met rechtsbijstand armer!

Om in PGB-sferen te blijven: de klantenservice van het SVB... Alleen nog maar te benaderen via twitter, want telefoneren en mailen lukte niet meer. Ik ben zeker tot juli bezig geweest om alles kloppend te krijgen m.b.t. zorgcontracten, uitbetalingen en het juiste budget. Het goede nieuws is dat er nu niet meer te weinig, maar te veel op de pgb-rekening staat. Ik weet hoeveel ik écht mag besteden dus ik hou het in de gaten, maar ik heb het opgegeven om ook dáár weer achteraan te lopen. Heb al genoeg moeten knokken om het überhaupt in orde te krijgen. Ik wil het gráág terugstorten maar dat kan niet. Tja. Het houdt een keer op.

Of overheidsinstanties die hun administratie (gemeentegegevens zoals verhuizingen) niet in orde hebben, met het gevolg dat ik een fors bedrag toeslagen moest terugbetalen omdat de Belastingdienst meende dat ik samenwoonde met de vorige bewoner (ik ken die hele vent niet) en ik twee jaar plus herhaaldelijk (!) ingrijpen van de Ombudsman nodig had om het recht te zetten.

De topper: KPN, breek me de bek niet los. Ik had een apart ISDN-abonnement, bestemd voor mijn werk. Hieraan hing geen telefoon maar bepaalde apparatuur. En ik had 3-in-1. Ik ging verhuizen. En dan moet je ze dus vertellen dat je én die aparte ISDN nodig hebt, én een gewoon gemiddeld 3 in 1 pakket via de glasvezel. How hard can it be...

Nou, héél hard, kan ik je verzekeren. Het lukte maar niet om tot die botte hersenen door te dringen dat het hier om twee heel aparte zaken in één huis ging. En toen bleek dat er toch een monteur aan te pas moest komen om wat draden door te trekken voor beide abonnementen, sloegen ze helemaal op tilt.

Want ik had recht op een gratis monteur voor het 3 in 1 pakket, maar niet voor de ISDN. Nou, prima, antwoordde ik, ik heb het nodig, kom en stuur de rekening.

Moeilijk, moeilijk. Want dan moeten er twee aparte monteurs komen.

Ja, én? Ik bestel twee aparte diensten, wat is daar vreemd aan?

Moeilijk, moeilijk. Want weet u wel dat u én een ISDN-telefoonlijn heeft én een telefoon via de glasvezel? Is het niet veel makkelijker als u één telefoonlijn neemt?
Voor de zoveelste keer legde ik uit dat ik die ISDN niet voor een telefoon nodig had, maar voor bepaalde apparatuur vanwege mijn werk. Dit is een lijn die ik verplicht moet hebben en waarvan ik de kosten kan declareren. Door de apparatuur kán ik er niet eens mee bellen.

Maar los van dat verhaal dat toch niemand snapt: wat is er nou zo moeilijk aan een ISDN-lijntje doortrekken tot de woonkamer en de glasvezelverbinding doortrekken? Twee totaal aparte producten die niks met elkaar te maken hebben maar die ik toch wil hebben? Wat doet het verhaal er toe waaróm? Ik wil die twee aparte producten, het kan gewoon doorgetrokken worden tot waar ik het wil hebben, ik kan dat niet zelf doen, ik snap dat er twee monteurs voor nodig zijn, ik betaal jullie ervoor, wát is nou helemaal jullie probleem?

Uiteindelijk begon ik mijn geduld flink te verliezen. Ik zei (voor de zoveelste keer) uit dat ik én ISDN én glasvezel-3-in-1 nodig had, dat er alleen voor beide een kabeltje doorgetrokken moest worden en dat ik die monteurs wilde, en dat het KPN geen ene mallemoer aanging wat ik er mee deed, al wilde ik tien verschillende abonnementen afsluiten, punt, uit.

En ja hoor, ze zouden de monteurs sturen. Ook nog eens op hetzelfde moment, wauw! Maar op het moment zelf verscheen alleen de glasvezelmonteur. Nee, hij kon niet ook de ISDN-kabel doortrekken, dat was zijn werk niet.

Ik heb gevloekt als een bootwerker, want niet werken betekende ook geen inkomen, en het werk waarvoor ik de ISDN nodig had was wel mijn belangrijkste bron van inkomen. Door de verhuizing schoot werken er al meer bij in dan me lief was, en door het gekeutel van KPN werd dit alleen maar erger. De medewerker van de klantenservice die ik die middag aan de telefoon kreeg bied ik met terugwerkende kracht mijn excuses aan, het kind kon er ook niks aan doen, maar het was vrijdagmiddag, en er zouden op zijn minst weer enkele dagen overheen gaan voor er weer een monteur gestuurd kon worden. Ik was witheet!

De monteur die een weekje later kwam (van een bedrijf dat door KPN wordt ingehuurd) vertelde dat dit verhaal niet uniek was. Ik dacht dat ik de enige in heel Nederland was die de ISDN voor iets anders gebruikte dan telefoneren, maar hij zei me dat dit een veel voorkomend probleem was. ISDN schijnt ook gebruikt te worden voor alarmsystemen of zoiets en dat is ook altijd een doffe ellende om te regelen als je gaat verhuizen.
Het draadje was binnen 5 minuten getrokken en de ISDN werkte weer. Een poging om mijn telefoonkosten en gederfde inkomsten terug te halen bij KPN mislukte helaas.

Een jaar later kreeg ik een aanbieding van een concurrent voor een veel goedkopere ADSL-aansluiting. Ik ben meteen geswitcht. Dat verliep zo soepel dat het bijna eng was! Wel liep mijn aan de KPN-3-in-1 verbonden Spotify-abonnement nog een dik jaar door, ondanks mijn vragen bij KPN of dat wel klopte.

Ik had beter moeten weten, want toen ik ergens eind 20e eeuw die ISDN voor het eerst aanvroeg ging het ook al mis. Ik kreeg een telefoonnummer toegewezen (was nodig voor die apparatuur) maar die bleek nog geblokkeerd te zijn door KPN omdat die voorheen aan een wanbetaler was verbonden. KPN hield mij vervolgens voor die wanbetaler en pas toen mijn opdrachtgever (een bekende naam, dat hielp blijkbaar) zich ermee ging bemoeien was het geregeld en kon ik aan het werk.

Enkele jaren later was ik opeens mijn planet-internetabonnement (via adsl) kwijt. Zomaar van de ene op de andere dag. Planet was destijds ook KPN. Foutje, bedankt, verkeerd knopje ingedrukt waardoor het abonnement be-eindigd werd, daar kwam het ongeveer op neer. Blijkbaar was het makkelijker uit te zetten dan weer aan te zetten want ik ben een volle maand bezig geweest om de boel weer aan de gang te krijgen. Tot mijn verbijstering werd het nieuwe abonnementsgeld wel weer afgeschreven van de rekening en bleek het onmogelijk om een abonnement bij de concurrent te krijgen (ik weet niet precies meer waarom, had ook met planet te maken). De telefoonkosten en gederfde inkomsten kreeg ik nu wel vergoed, gelukkig.

Ik heb geloof ik bijna alle KPN-klantenservicemedewerkers gesproken door de jaren heen. Ze deden hun best, maar wisten ook niet goed hoe ze met geblokkeerde ISDN-nummers, verdwenen Planet-abonnementen en de aanvraag van zowel ISDN als glasvezel-3-in-1 aanmoesten. En dan werd ik weer doorverbonden, waarna de verbinding per ongeluk (tenminste, dat hoop ik) werd verbroken. Kon ik weer opnieuw beginnen, opnieuw mijn verhaal vertellen (want er was wel een dossier maar die zat vol fouten) en doorverbonden worden, waarna...

KPN komt er bij mij echt niet meer in. Een vergissing is menselijk, maar zij grossieren er in. Oh ja: mijn huidige adsl-internet is net zo snel als de dure glasvezel van KPN...!

Overigens was de allerlaatste KPN-medewerkster die ik sprak een geweldig leuk mens. Daar heb ik een uur mee aan de lijn gehangen (gelukkig een 0800-nummer). Het ging om het opzeggen van mijn ISDN, toen ik na 15 jaar te maken kreeg met massale bezuinigingen bij mijn opdrachtgever. Het bleek dat zij in dezelfde branche werkte en ook net wegbezuinigd was; om toch brood op de plank te houden was ze bij klantenservice gaan werken. We bleken dus soort-van-collega's te zijn en hebben ontzettend gezellig zitten kletsen over ons werk en wat we allemaal mee hadden gemaakt! En zo kon ik toch nog met een glimlach afscheid nemen van dit afschuwelijke bedrijf (ik bedoel KPN, niet mijn oude opdrachtgever want daar heb ik alleen maar heel fijne herinneringen aan).

Goede ervaringen heb ik met de klantservice van Telfort (konden me niet altijd helpen maar was stukken laagdrempeliger en zagen me voor vol aan; over een hardnekkige storing kreeg ik regelmatig een update), mijn bank (Rabobank), bol.com (heb een paar akkefietjes gehad, ook een keer door mijn eigen stomme schuld, die snel, soepel en netjes werden afgehandeld) en coolblue. Want goede ervaringen mogen ook wel genoemd worden!

tiny

tiny

19-09-2015 om 11:21

boos

Bij ziggo was ik op een gegeven moment zo boos na dagen van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, dat ik de persoon die ik aan de lijn kreeg (had al weer 6 x gebeld die dag, was alweer gereset en iemand zei dat we helemaal geen telefonie hadden besteld (hoe kan ik dan met 1200 bellen de klantenservice aan de lijn krijgen, ja dat kan ook niet, zei die mevrouw, wat doe ik nu dan? ja, dat weet ik ook niet, hoor)) maar zei, dat ik heel erg boos was maar niet op haar, dus dat ze het zich niet moest aantrekken als ik geirriteerd was. Dat nam ze heel sportief op, trouwens. Zij kon me als eerste vertellen dat het iets administratiefs was, dat als je met nummerbehoud overstapte je eerst wel kon bellen maar niet gebeld kon worden. Ik zei nog waarom niemand dat dan wist? Dat omzeilde ze heel behendig. En dat ze me nog door zou verbinden naar iemand van de technische dienst om nog even alle technische details door te nemen, zodat alles nu echt in orde was. En zo geschiedde.
En ja, die trainingsdoeleinden en gesprek opnemen, hopelijk hebben ze mijn commentaren opgenomen bij dat bandje: training? doen ze daar hier aan, dan? Of dat is hard nodig.
En tegenwoordig zeg ik ook maar vaak: we zijn hier toch niet om elkaar maar bezig te houden?

nu even anoniem

nu even anoniem

19-09-2015 om 11:24

nota bene (nog even die ISDN/klantenservice)

Toen ik hardgillend wegliep bij KPN zat ik nog wel een tijdje vast aan hun ISDN. Mijn 3-in-1 ging naar Telfort. Telfort zou de overgang van KPN naar hen regelen. Met lood in de schoenen legde ik uit dat ik hun 3-in-1 wilde, maar ook die ISDN moest houden omdat KPN daar nou eenmaal een monopoly op had. Ik zag de bui al helemaal hangen: onbegrip, per ongeluk afsluiten van de ISDN, ellenlange telefoongesprekken...

Maar Telfort heeft het allemaal keurig afgehandeld, maakte ook een extra notitie over de ISDN dat iedereen daar met de fikken af moest blijven en het verliep zo ongelooflijk gladjes allemaal dat ik mezelf moest knijpen of ik niet droomde Sterker nog: ze vonden het helemaal niet gek dat ik mijn ISDN voor iets anders gebruikte. Net als die kabeltrekker die KPN had ingehuurd wisten zij wél dat dat vaak voorkwam!

(nee, ik heb geen aandelen in Telfort )

nu even anoniem

nu even anoniem

19-09-2015 om 11:26

Tiny

- En tegenwoordig zeg ik ook maar vaak: we zijn hier toch niet om elkaar maar bezig te houden?

Tiny, ik denk maar zo: we helpen mensen aan werk

tiny

tiny

19-09-2015 om 11:31

dat klop

"Tiny, ik denk maar zo: we helpen mensen aan werk "
Dat denk ik tegenwoordig ook maar, ik ben van de werkverschaffing. We doen wat aan het werkloosheidscijfer.
Ik heb ook nog hele verhalen over de belastingdienst en zonnepanelen. Dat is ook een hele leuke.

ook even anoniem

ook even anoniem

20-09-2015 om 13:46

T Mobile

In de tijd van Youp van 't Hek met de klantenservice van T Mobile, had ik ook problemen met T Mobile, dank je wel Youp want toen was 't binnen drie minuten opgelost!

Gooi 't maar eens op Twitter, Facebook of zo, de hedendaagse schandpaal noem ik het ook wel eens, meestal wil dat wel helpen. Het is erg dat we het zo moeten doen, maar blijkbaar kan het niet anders.

Zo'n 'klantenservice' bestaat vaak uit jongens/meisjes, mannen/vrouwen die er te weinig verstand van hebben, lees: goedkope krachten. Ze weten niks, mogen niks en doen niks. Lezen de antwoorden van het scherm en dat was het dan.

Wat mij altijd opvalt in zo'n keuzemenu is dat je nooit lang hoeft te wachten als je wat wilt kopen, maar eeuwen in de wacht staat bij de klantenservice.

Ook zo'n leuke: ik heb geen telefoon, moet dus bellen met mijn mobiel en krijg te horen als ik opmerkingen maak over de kosten: maar mevrouw, u kunt gratis met ons bellen hoor! Ja, als de telefoon werkt wel, maar dat is het probleem juist! Of: u kunt het ook regelen via onze website, ja schat, maar het internet doet het niet. Ik word er moe van.

kent

kent

20-09-2015 om 15:12

hoe is het met de koffer afgelopen Stenna?

oh mén, wat een drama's lees ik hier. Dan is het mijne deze week maar een akkefietje bij:

apparaat bij mediamarkt gekocht waarbij een code zit om online te kunnen gamen, kostte toch 50 euro. Komen thuis, code doet het niet dus ik bel naar mediamarkt. Klantenservice meisje weet van niks maar doet er verder ook geen moeite voor. Ik weet het niet is het anwoord. Ga het dan even aan iemand anders vragen zeg ik. Meisje komt terug, niemand weet het. Huh?

Dan word ik toch pissig. Kom op; we kopen toch een apparaat van bijna 409 euro, dan verwacht ik ook dat je weet wat je verkoopt. Uiteindelijk zijn we terug gemoeten, nadat we zelf Sony hebben gebeld. Is wel goed gekomen maar dan denk ik wel, daar zit dus de goedkopere prijs in

+ Brunette +

+ Brunette +

20-09-2015 om 19:29

Jeetje, dan valt het hier in Spanje nog mee

Mijn woonland heeft het imago van ongeorganiseerd en chaotisch maar helpdesks zijn hier niet erger dan in Nederland. Het is hier in zoverre beter geregeld dat de meeste telefoonnummers van klantenservices e.d. sinds een paar jaar gratis zijn.

Stenna

Stenna

20-09-2015 om 20:41

koffer terug na 3 dagen

Na drie dagen rondbellen en ergenis(waarom moet IK er eigenlijk achter aanbellen als ZIJ mijn koffer kwijt zijn?!)werd mijn koffer eindelijk bezorgd. Zomaar opeens, zonder melding of bericht vooraf (wat normaal wel zo schijnt te zijn). Het was bij de klantenservice inmiddels wel ge-escaleerd naar een wat begripvoller opperhoofd.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2015 om 23:49

Tiny

Ik heb dat werk ook gedaan voor Ziggo (niet bij Ziggo) en het is inderdaad waar dat je eerder kunt bellen dan gebeld te worden. Ik kan het niet fantastisch uitleggen denk ik, maar het komt erop neer dat jij wel toegang hebt tot het net, maar dat jouw nummer eerst overgeheveld moet worden om weer vrij te komen voor inkomende gesprekken. Dat is geen smoesje dus, het is echt techniek.

Het is mijn 'vak' klantenservicemedewerker en ik zou héél graag weer een baan vinden in die sector, geloof dat maar.

Youp van 't Hek


https://www.youtube.com/watch?v=RVzfOsHdtXk
Kwam toevallig, echt waar, langs. Keek toevallig weer eens naar Kyteman bij Pauw en Witteman, zat Youp in de stream want ook bij Pauw en Witteman

T-mobile

Rijbewijs

Rijbewijs

21-09-2015 om 09:56

Vlak gemeenteambtenaren ook niet uit

Tig jaar geleden sta ik aan de balie van het gemeentehuis om mijn rijbewijs te verlengen. Zegt de ambtenaar: "O ik zie dat u rijbewijs een beperkte geldigheid heeft dan moet u een eigen verjlaring kopen." Nee dat hoef ik niet, ik ben gekeurd en mag gewoon mijn rijbewijs verlengen.
De regels zijn veranderd denk ik suggereert de ambtenaar een eigen verklaring is verplicht. Nee dat hoef ik niet, 18 jaar gelden ben ik gekeurd en sindsdien heb ik altijd gewoon iedere 5 jaar mijn rijbewijs verlengd!
Er komt een collega ambtenaar zich bemoeien met het geheel, een wat oudere dame die ik al vaker heb getroffen en zij legt mij uit dat die eigen verklaring tegenwoordig echt nodig is. Ik laat mij overhalen tot het kopen van die eigen verklaring. Het ding wordt opgestuurd en na weken ontvang ik een oproep voor een keuring in een ziekenhuis hier ver vandaan.Inmiddels is mijn rijbewijs verlopen dus ik bel CBR, RDW en wie er nog meer gaan over rijbewijzen.
Het CBR weet mij te melden dat ik op de stapel nieuwe rijbewijsaanvragen voor patiënten met ziekte X terecht ben gekomen, excuses, excuses.
Ik moet de RDW bellen om deze administratieve blunder recht te laten zetten. De RDW kan dit alleen als de gemeente er om vraagt, dan maken ze het via een open internetverbinding in orde. Gaat u nu even naar het gemeentehuis en vraag of ze het speciale nummer bellen dan kunt u binnen een half uur uw nieuwe rijbewijs aanvragen.
Ik aar de balie van het gemeentehuis en womder boven wonder ben ik als eerstvolgende aan de beurt. Ik vraagwde betreffende ambtenaar om dat speciale nummer tw bellen en te vragen om correctie van mijn gegevens. Het blijkt een hardnekkige weigerambtenaar, ze belt niet met het excuus dat ze niet zomaar voor iedereen die daar om vraagt de RDW gaan bellen.
Ik ga naar huis en bel weer de RDW, moet toch de gemeente overtuigen dat zij dw RDW bellen. Inmiddels is het loket gesloten dus kan pas de volgende dag verder. De volgemde dag meld ik mij bijtijds en doe hetzelfde verzoek maar dan op iets minder vriendelijke toon, nog twee weigeringen maar als ik echt ga staan schreeuwen in de hal gaat Miep over stag.

Binnen een paar minuten wordt mijn rijbewijs aangevraagd.

De volgende dag ga ik nogmaals naar jet gemeentehuis om de gemeente aansprakelijk te stellen voor de onnodig gemaakte kosten. Een eigen verklaring van ruim 15 euro en wel 80 euro telefoonkosten. Uit "coulance" krijg ik die eigen verklaring vergoed maar die belkosten komen voor eigen rekening. Dat ik 3 maande onnodig zonder rijbewijs heb gezeten laten we maar buiten beschouwing.

Vorige week realiseerde ik mij dat ik nog steeds geen oproep had gehad om mijn rijbewijs te verlengen. Kijk ik op het pasje heeft die Miep een fout gemaakt in mij voordeel, mijn rijewijs is voortaan 10 jaar geldig! Duurt nu nog 4 jaar volrdat ik opnieuw mag proberen te verlengen.

tiny

tiny

21-09-2015 om 11:05

kaaskopje

Dit moet je allemaal vooral niet persoonlijk opvatten maar dat 5 dagen niet gebeld kunnen worden bij nummerbehoud is dan wel top secret bij ziggo. Want we zijn van vrijdagavond tot en met maandag bezig geweest om daar achter te komen. In de tussentijd zijn we 3 x gereset, is ons nummer afgesloten en weer opnieuw aangesloten, hebben we 24 uur geen internet en telefoon gehad, zijn we van een afstand geactiveerd, heb ik tig medewerkers aan de lijn gehad, kosten gemaakt om te bellen. Ik heb op de maandag eerst 4 medewerkers aan de lijn gehad en pas de 5e kon me vertellen dat dit iets administratiefs was.
En het volgende is niet ironisch bedoeld maar welgemeend: ik hoop dat je snel weer wat vindt. Goede medewerkers zijn schaars.

Jamie

Jamie

21-09-2015 om 11:21

rijbewijs

Een rijbewijs is toch standaard 10 jaar geldig? Of is dat bij jou anders?

Noet

Noet

21-09-2015 om 11:46

kaaskopje

en het is ook niet waar dat er dagen tussen zitten. Er zitten hooguit enkele uren tussen. Ik ben ook overgestapt met nummerbehoud van KPN naar Ziggo, en de monteur die alles kwam installeren heeft ziggo gebeld dat hij klaar was met zijn werk en dat alles om kon en minder dan een half uur later kon ik gewoon met mijn eigen oude KPN nr bellen en gebeld worden.

Service verlenen en problemen oplossen is een vak, dat wordt wel eens vergeten. Belangrijkste in dat vak is zelf na denken, buiten de gebaande paden. En dat wordt dan vaak weer belemmerd door allerlei protocollen en targets die gehaald moeten worden. Je hebt er wel de juiste mensen voor nodig en in het selectiebeleid wordt daar te weinig rekening meegehouden want het moet vooral snel en goedkoop.

Rijbewijs

Rijbewijs

21-09-2015 om 12:59

5 jaar ivm ziekte

Om te mogen rijden ben ik in het verleden gekeurd en als mijn ziektesituatie wijzigt moet ik opnieuw gekeurd worden. Ik kreeg een rijbewijs voor steeds 5 jaar en kon dat steeds zo verlengen tenzij mijn ziekte, die ik nu met medicatie goed onderdruk, toch voor klachten zorgt dan moet ik opnieuw gekeurd.
Heb nu dus door foutje ambtenaar een rijbewijs voor 10 jaar. Zien over 4 jaar wel wat er gaat gebeuren.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-09-2015 om 16:53

Tiny

Er gaan dingen verkeerd. Ik ben de laatste om dat te ontkennen. Wat het topsecret betreft: dat is niet alleen bij Ziggo.

Ik vat het niet persoonlijk op, maar ik merk wel eens dat er onvrede is door kennisgebrek. Een klantenservice kan bijdragen om dat stukje kennisgebrek te verkleinen. Niet iedereen staat daarbij stil, dat is duidelijk.

Snap het wel Kaaskopje

Daarom doe ik ook mijn best om mijn irritatie te verbergen. Dat iets moeilijk gaat is geen reden om personeel uit te kafferen. En dat leer ik mijn kinderen ook. Je gaat gewoon rustig door tot het wel gelukt is en maakt de grap daarover op een forum of een verjaardag. Het komt omdat we alles superspecialiseren en in taakjes opdelen om het door massaproductie en massainzet goedkoper te maken. Helaas betekent het ook nogal eens dat het voor de klant dan juist een stuk duurder en ongemakkelijker wordt want je hebt voortdurend aansluitproblemen. En niemand beheert nog jou probleem behalve jijzelf.
Vanmiddag, toch op de poli voor wat anders maar weer even naar de poli kaakchirurgie vanwege het doorlopende projectje nieuw kunstgebit met. Maar de balieassistente is niet ervaren genoeg en vraagt mij of het haast heeft.
Loopt al vanaf begin dit jaar dus er kan nog wel een dagje bij.
Haar meer ervaren collega is er morgen weer.
Morgen maar weer bellen dan. Rustig doorgaan tot het wel gelukt is.

tiny

tiny

21-09-2015 om 17:01

Kaaskopje

IK begrijp je laatste post niet. Kennisgebrek van wie? Van de medewerkers van de klantenservice? Dat hebben wij overduidelijk niet alleen bij ziggo maar ook bij anderen meegemaakt. Of kennisgebrek van klanten hoe het werkt op een klantenservice? Daar heb ik niet zoveel behoefte aan. Ik wil dat ik fatsoenlijk geholpen wordt en niet dat pas medewerker 12 kan vertellen wat er aan de hand is.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-09-2015 om 17:38

Ah

Kennisgebrek van de klant, die simpel verholpen kan worden door de klantenservice. Het is vast geen onwil, maar omdat het voor de klantenservice gesneden koek is, zal een medewerker er mogelijk niet altijd bij stilstaan dat dat niet zo is voor een klant.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-09-2015 om 17:40

Rustig blijven AnneJ

Werkt het beste, maar ik kan me best voorstellen dat dat niet altijd lukt. Ik weet zelf inmiddels dat reageren via bijvoorbeeld Facebook nog wel eens versnellend wil werken.

tiny

tiny

21-09-2015 om 17:44

hmm

"Het is vast geen onwil, maar omdat het voor de klantenservice gesneden koek is, zal een medewerker er mogelijk niet altijd bij stilstaan dat dat niet zo is voor een klant."
Ok, wil jij nou zeggen dat de medewerker denkt, die klant belt met belproblemen, die weet toch wel dat je 5 dagen niet gebeld kan worden, als je overstapt met nummerbehoud? Ik moet dus de diepte in en ik ga hem afsluiten en opnieuw aansluiten, 3 keer resetten, zeggen dat ie helemaal geen telefoonaansluiting heeft etc? Bedoel je zoiets?
Ik denk eerder aan kennisgebrek bij veel medewerkers die allemaal lieve dingen doen en lieve dingen zeggen (u kunt gratis bellen met 1200, terwijl je uberhaupt niet kan bellen) en het allemaal heel erg goed bedoelen maar dat hun baas wel wat meer tijd mag steken in hun opleiding, zodat zij niet zo hoeven te blunderen. Dat neem ik die medewerkers ook niet kwalijk, dat zeg ik ook altijd maar hun baas wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.