Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kitten


Noah (licht OT)

N.a.v. de discussie over wel of niet twee katten: ik heb me altijd afgevraagd hoe Noah dat deed, op die ark van hem. Het is een godswonder dat die katten elkaar (en de rest van de inventaris) niet uitgemoord hebben.

Neuh, katten en sociaal zijn naar elkaar dat combineert in mijn ervaring niet zo. Je kunt natuurlijk geluk hebben, maar als je dieren wil die "gezellig" met elkaar spelen dan kun je beter cavia's nemen of honden of zo.

mirreke

mirreke

29-05-2017 om 20:22

Mijn ervaring

Is dat een enigskat betere maatjes wordt met de mensen in zijn huis, terwijl een stel kittens meestal uitstekende maatjes wordt met elkaar.

Wij hebben vier katten momenteel: twee uit één nest, bij ons thuis geboren, een boerderijkat en een halfraskat, als kitten via Marktplaats.

Eigenlijk gaat het prima, ze verdragen elkaar goed. Soms hebben de twee uit hetzelfde nest wat ruzie, maar dat is meer omdat de jongen het meisje dan niet met rust laat (wel allebei geholpen, maar toch, die hormonen).

Toen ik studeerde heb ik jarenlang 1 kat gehad. Zij was echt mijn maatje. Toen ik ging werken heb ik er omdat ik zo lang weg was elke dag, 2 jonkies bij genomen, en dat heeft ze me niet in dank afgenomen. Toch denk ik dat ze daardoor in ieder geval niet wegkwijnde in haar eentje.

Katten zijn heel flexibel, daarom kun je ook zo goed uitzoeken wat bij jou of jullie als gezin past.

Wij hebben vier kinderen, en er zijn zat dagen bij dat iedereen een kat op schoot heeft, (of twee bij hetzelfde kind, komt ook voor natuurlijk).

Als je bv. twee kinderen hebt, zou je kunnen overwegen om twee katjes te nemen...
Heerlijk, katten!

Kaaskopje

Kaaskopje

31-05-2017 om 01:31

N@nny

Ik weet wel dat de zwarte weduwe binnen no time alleenstaande moeder geweest zal zijn op de ark van Noah en er in een later stadium incest gepleegd moet zijn met weer een moord tot gevolg, maar ja, dat past dan ook wel weer bij het verhaal van Adam en Eva, want waar kwamen de vrouwen van Kaïn en Abel vandaan als zij de eersten waren? En wat te denken van twee konijntjes, muisjes, ratjes, e.d.? Ik weet niet hoelang ze op die boot gezeten hebben in totaal, maar zet die beestjes bij elkaar en binnen een maand heb je een plaag.

mirreke

mirreke

31-05-2017 om 10:03

Komkom

Op de ark van Noach heerste païs en vree... De leeuw sliep naast het lam en zo. Ook katten konden dat wel even uithouden.

De buurvrouw

De buurvrouw

31-05-2017 om 10:46

Ik weet een nestje in omgeving Gouda

Ze zijn nu twee weken oud, rood en rood/wit.
Geen asiel, maar gewoon bij mensen thuis. Voor mij een vertrouwd adres.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.