Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-03-2009 om 17:17
Bah bah, mijn buren heben 5 katten, en kiezen onze tuin het liefst als kattenbak. De buren wegpesten lukt niet) daarom zoeken we DE tip tegen katten in de tuin.
koffieprut is niet afdoende, we hebben wel eens van die dure rommel gekocht, maar na 1 regenbui helpt dat ook niet meer ( en de tuin is nogal groot, dus dure grap).
Schrikdraad wordt ook lastig, want vaaf de schuur springen ze daar gewoon overheen.
Wie heeft de gouden tip?
30-03-2009 om 18:27
Schrikdraad op schuur
Hallo
Gewoon schrikdraad langs de rand van de schuur!
succes
30-03-2009 om 21:45
Folie?
Bij toeval ontdekt dat mijn eigen kat een bloedhekel aan aluminiumfolie heeft. Misschien dat ergens neerleggen of aan een lijntje hangen? 't Gaat vooral om 't geluid dat de folie maakt.
Manus
30-03-2009 om 22:41
De gouden tip
Dit is een serieuze reactie
De oplossing is: tijgerpoep. Te verkrijgen bij de dierentuin. Wel even bellen vooraf, denk ik zo.
Wat tijgerpoep ergens in een hoek of onder de struiken en de katten blijven weg.
Damajo
31-03-2009 om 09:48
Moeilijk
Al die tips kloppen wel. Maar niet alle hoeven te helpen. Je hele tuin versieren met alufolie is geen gezicht, tijgerpoep is ook poep, dus dan ga je van poep naar poep.
Je kunt de hele dag met een plantensproeier gaan klaarzitten, maar dat is niet te doen.
Je hebt apparaatjes die irritant piepen, katten kunnen daar niet tegen. Kans is dat je het zelf ook hoort (ik hoor het wel) en dat is inderdaad GEEN fijn geluid.
Je zou een hele stoere kater kunnen aanschaffen of een hond, liefts zo'n klein fel keffertje (mijn katten hebben echt een hekel aan de buurhond, dus dat helpt).
En als je buren hun kattenbakken gewoon schoon op orde houden, kunnen zij er ook niet veel meer aan doen, of ze zouden de katten binnen moeten houden en daar worden die beestjes ook niet echt gelukkig van.
Ik zelf heb drie poezen en twee daarvan hebben nog bij mij op een flat gewoond, die geven niet zoveel overlast. De derde is een beetje een lellebel en die maakt de buurt wel eens onveilig. De buren aan beide zijden hebben een hond en verder hoor ik geen klachten. Wel probeert ze wel eens te poepen of te plassen in eigen tuin en dan ga ik wel een beetje uit mijn dak. Ze heeft *&^%$#@ toch een mooie schone kattenbak!
Wat ik erg irritant vind is die kater uit de buurt die alles ondersproeit. Laat je beest toch helpen, dan doen ze dat veel minder denk ik dan
Succes!