Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

milly

milly

28-10-2015 om 13:15

Is Amsterdam nog wel leuk om te winkelen?


Thursday Next

Thursday Next

29-10-2015 om 13:39

Jamie

Jamie

29-10-2015 om 16:43

Hortensia

'Ga maar eens op Schiphol bij de aankomst staan van een lowbudgetvlucht uit de UK...'

Ook leuk is de boot van Newcastle naar IJmuiden met gratis busvervoer tot in het hartje van Amsterdam. Mijn zoon van toen 12 keek zijn ogen uit!

Jamie

Jamie

29-10-2015 om 16:45

Provincialen volgens van Dale

Betekenis ' provincialen '

Je hebt gezocht op het woord: provincialen.

1pro·vin·ci·aal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1van, betreffende een provincie: Provinciale Staten het rechtstreeks gekozen provinciale parlement; (in België) Provinciale Raad, provincieraad2met eigenschappen van het platteland zoals stedelingen dat zien: achterlijk, bekrompen, saai enz.

2pro·vin·ci·aal (de; m,v; meervoud: provincialen) 1iem. die 1provinciaal (2) is - See more at: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=provincialen&lang=nn#.VjI-3WvMK18

millie - ot

ik 'moet' zondag naar Amsterdam met mijn twee dochters, en we hebben dan ook even tijd om te winkelen. Welke winkels zijn dat, die niet in andere steden zijn en wat leuk is om met mijn 2 tienerdochters naar toe te gaan?

Lindengracht

http://www.jordaanmarkten.nl/lindenmarkt.html
Leuk winkelen op de (gedempte) Lindengracht. Er is markt en er zijn leuke kleine winkeltjes en terrasjes.
Kan even zo snel niet vinden maar het is het handigste als je vanaf de achterkant eropkomt en niet vanuit de binnenstad.

http://www.de9straatjes.amsterdam/nl/home
Ook leuk, maar een stuk duurder, maar wel divers, ook biologisch. En dichter bij de binnenstad.

Ali

Ali

29-10-2015 om 18:07

Gruffalo

Haarlemmerstraat en -dijk is leuk!

Thomas

Thomas

29-10-2015 om 18:39

Haarlemmerstraat

En als je in de Haarlemmerstraat (of -dijk) loopt, ga dan even naar Prinseneiland en Bickerseiland. De mooiste buurten de mijn stad!!!!!!!!!!

milly

milly

29-10-2015 om 20:13

gruffalo

Die winkels zijn urban outfitters (niet goedkoop), topshop (ook niet heel goedkoop) en forever 21 (zeg h en m prijzen) maar die zit nu ook in Rotterdam, kleiner. En Weekday maar die zit ook in Rotterdam, alleen een stuk kleiner. Verder gaan ze naar Monki, die zit alleen in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Ook gaan ze naar de Mac (makeup) winkel, daar worden ze beter geholpen dan bij Mac in de Douglas of Bijenkorf, zeggen ze. Dan zijn er nog 2 winkels op de Heilige weg (geloof ik, richting Leidsestraat) waarvan ik de naam niet weet maar daar heb je natuurlijk niet zo veel aan. Zelf vind ik het leuk om in de Bijenkorf te kijken.

milly

milly

29-10-2015 om 20:14

9 straatjes

Daar waren we ook geweest, een paar tweedehands winkels maar dat was het niet. Ook nog eens loeidruk.

milly

milly

29-10-2015 om 20:14

9 straatjes

Daar waren we ook geweest, een paar tweedehands winkels maar dat was het niet. Ook nog eens loeidruk.

9 straatjes

Het is natuurlijk maar wat je leuk vind. Wij gingen voor de poppendokter en voor de bakker Paul Annee met het beste rozijnenbrood.

bieb63

bieb63

30-10-2015 om 09:51

Den Haag

Ik vind Den Haag wel een redelijk alternatief voor Amsterdam. I.i.g. een stuk minder druk, zat (bijzondere) winkels, zat musea e.d.

super

dank jullie voor de tips!

Blije Amsterdammer hier

Wat een gemopper allemaal zeg Ik ben zelf een best blije ras Amsterdammer die werkelijk geen last heeft van de toeristen en rolkoffers. Sterker, als ik een toerist onhandig met een plattegrond zie staan help ik ze altijd even op weg. En dan verhuur ik ook nog mn huis via airbnb. Keurige gasten, al zeg ik het zelf (en mn buren trouwens ook). Natuurlijk is het druk, vooral in het centrum maar daar moet je uberhaubt niet echt zijn. Enkel ketens die je in vrijwel iedere stad ziet. En musea zijn druk maar als je vooraf reserveert sta je niet in de rij. Overal ter wereld sta je overigens in de rij voor toonaangevende musea.

Het probleem is volgens mij dat iedereen op het zelfde moment wil, naar dezelfde plekken. Maar als je van maandag tm woensdag naar Amsterdam komt is er vrij weinig aan de hand. Alle ruimte op de Haarlemmerdijk/straat, in de 9 straatjes en de maandagochtendmarkt. De Dappermarkt is leuk maar ook de Kinkerstraat en de ten Katemarkt, lunchen bij de Hallen bijvoorbeeld. Bij het Tropenmuseum sta je overigens nooit in de rij en is echt ontzettend mooi. De Elandsgracht wordt ook steeds leuker trouwens.

Kortom, verbreed je blik, ga niet op de standaard dagen en schrik niet van die grof gebekte Amsterdammers. Het is heus waar dat ze een klein hartje hebben

Katniss

Katniss

01-11-2015 om 18:55

Prima te doen

Wij gaan af en toe naar Amsterdam en vinden het prima te doen. Je moet je er alleen wel op instellen dat het loeidruk is Als ik met dochter een dagje Amsterdam doe bestellen we kaartjes voor de musea online, zodat we niet in de rij hoeven te staan. Lunchen doen we bij de Bijenkorf, om 11.30 of om 14.00 uur.
Gisteravond ben ik met mijn vriend naar het Van Goghmuseum geweest. Toen was ik wel een beetje verbaasd over de drukte, zo 's avonds laat. Vooral in de tram, die is dus gewoon nog volgeladen om 22.00 uur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.