Huis, Tuin en Keuken
Karin K.
15-05-2009 om 09:12
Interieur probleem met trap
Wij hebben in de woonkamer de trapkast weggehaald om meer ruimte te creeeren in de woonkamer. We hebben de trap nu geschilder met monaco wit van Flexa net als de rest van de woonkamer. Dat is wel mooi geworden alleen het feit blijft dat je tegen een gat aan blijft kijken.
Aan beide kanten van de trap staat een bank waardoor de hoek leeg is. Het is ook erg lastig om hier iets onder te zetten door de verschillende hoogtes. Wie heeft een oplossing hiervoor?????
Holiday
15-05-2009 om 09:23
Mijn ideetjes
- Speelgoedhoekje
- Tafeltje met verschillende plantjes erop
- Zootje kussens door elkaar
- Twee grote woonkussens strak op elkaar met daarop een dienblad met dikke kaarsen of kleine vaasjes
- de hondenmand
- de poezenmand
Ik zou gaan voor de twee woonkussens. Vooropgesteld dat je geen kruipende kleintjes meer hebt of een woeste hond in huis.
*Rymcke*
15-05-2009 om 10:33
Computer hoek
Vaker gezien op die klus programma's. Misschien een idee. En dan op de hoogte verschillen van de tredes evt. plankjes waar je iets kwijt kunt van materiaal of kleine snuisterijtjes.
Gr. Rymcke
reina
15-05-2009 om 14:32
Ik zou denk een boekenkastje (laten) maken die schuin omhoog loopt ( de trap volgt ahw). Speelgoedhoekje is ook eenleuke optie.
evy
16-05-2009 om 08:15
Vrienden van ons hebben 1 traptrede helemaal door laten lopen waardoor dat nu een bureaublad is.
Ik vind het erg mooi staan.
groet Evy
Karin K.
16-05-2009 om 18:07
Dank
voor alle tips. We gaan inderdaad eens proberen of we er een boekenkast onder kunnen maken.
Het speelgoed van de kinderen hadden we er al maar die konden er dan weer moeilijk bij en stooten steeds hun hoofdjes omdat ze er helemaal onder kropen om iets te pakken.
Holiday
16-05-2009 om 20:05
Stof
Dat begrijp ik ook niet zo goed, je geeft duidelijk aan dat je meer ruimte wilde. Een boekenkast maakt het gelijk weer vol. En de boeken dan net zo goed in de afgesloten trapkast kunnen staan. Hou er rekening mee dat het onder een open trap enorm snel stoffig wordt.
Holiday
Bastet
16-05-2009 om 20:17
Heel veel stof
Wij hebben juist de ruimte onder de trap en de traptreden dichtgetimmerd,omdat het een vrij lastige hoek is om in te richten,die ook heel,heel snel stoffig wordt!
Bastet
Mamba
16-05-2009 om 20:38
Wat je ook kan doen
Je kan ook de onderkant (achterkant) dicht laten stuccen. Niet met de treden mee, maar met de vorm van de trap en dan glad van achter. Vooral met een trap met een lichte draai is dit heel mooi! Je hebt dan gelijk geen last meer van viezigheid wat van de treden in de woonkamer valt. Dan zou ik daarna gebruik maken van een van de eerdere gegeven tips: stapeltje luxe kussens, dienblad en kaars. Of 1 mooie grote pot. Of grote kandelaars. Maar verder niets, zeker niet volplempen met kastjes, speelgoed, bureau's, deurtjes oid.
Mamba
Karin K.
17-05-2009 om 08:05
Ter verduidelijking
Het is niet alleen de trapkast die is weggebroken. Die was nl. alleen toegankelijk vanuit een halletje die weer vanuit de keuken bereikbaar was.
Het hele wegbreken want niet alleen de trapkast is meegegaan heeft ons ongeveer 3 m2 opgeleverd waardoor er veel meer ruimte is gecreerd.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Overigens zijn de traptrede gewoon dicht gebleven en alle plinten zijn dichtgemaakt waardoor er niet veel last van stof is.
Holiday
17-05-2009 om 09:51
Ruim houden
Ja ik zie het nu redelijk voor me, 3m2 is best veel. Dan zou ik gaan voor een kleine sortering boeken plus die twee mooie woonkussens met het dienblad en de kaars (die kan ik maar niet loslaten!).
In ieder geval, RUIM houden die hoek, niet volbouwen.
MaximeM
17-05-2009 om 10:01
Idee van mamba is leuk
Hoi,
Ik denk zelf dat het erg mooi zal staan als je de onderzijde van de trap laat stucken, zodat je dus geen treden meer ziet maar een mooie glooiende vorm. Je zou dan onder in de hoek zo'n lamp kunnen zetten die meerdere kleurtjes kan schijnen en dan eventueel een plant daar neerzetten, of de kussens met dienblad.
Ik zou het een beetje ruimelijk houden, dat lijkt me erg mooi staan.
Maxime