Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

LaMama

LaMama

08-04-2009 om 11:35

In ochtendspits naar hilversum: files?

Hoi allemaal,
Morgen mogen we voor de opnames van Praatjesmakers naar Hilversum. Superleuk! Maar we moeten er om half tien zijn en mogen dus niet te laat komen. Heeft iemand ervaring met de file-tijd die we moeten rekenen tussen Rotterdam en Hilversum in de ochtendspits?
Groetjes!
LaMama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

08-04-2009 om 11:40

Heu

De trein??

Is het op het mediapark? Dan moet je ook nog door Hilversum zelf heen, en dat is in de spits 'een uitdaging'.

MaximeM

MaximeM

08-04-2009 om 12:14

Rondweg half uur in hilversum zelf

Hoi,

Reken voor de rondweg Hilversum maar vast een half uur. Zo lang doe je er ongeveer over om van de snelweg af op het mediapark aan te komen. Tenzij er ineens een stille ochtend is, maar meestal is het wel druk (je moet ook nog spoorbomen over, en die zijn vaak dicht)
Je kan ook besluiten om via Hilversum-Noord naar binnen te rijden, is misschien minder druk dan via Hilversum-zuid (ik keek even hoe de routeplanner je stuurt vanaf Rotterdam, maar dan moet je dus een afslag verder nemen, dan kom je via Laren Hilversum binnen)

Maxime

Ik zou

met de trein gaan!
Veel handiger en rustiger voor jezelf en vor je kind(eren) een uitje!
succes en veel plezier!
gr Nora

Tinus_p

Tinus_p

08-04-2009 om 13:07

Maxime

Maxime:
'Je kan ook besluiten om via Hilversum-Noord naar binnen te rijden, is misschien minder druk dan via Hilversum-zuid (ik keek even hoe de routeplanner je stuurt vanaf Rotterdam, maar dan moet je dus een afslag verder nemen, dan kom je via Laren Hilversum binnen)"
Zowel op knp Eemnes als de weg Laren-Hilversum staan vaak files.

toja

toja

08-04-2009 om 13:44

Inderdaad

als je er bij Laren afgaat (hilversum noord) sta je vaak vanaf daar vast tot aan het mediapark. Alles uit de richting amsterdam gaat vaak daar eraf. Als ik mijn man naar het mediapark breng sta ik ook om 9.00 nog in de file om daar te komen. Mijn man gaat daarom meestal op de fiets; maar ja dat is wel erg ver
Succes

LaMama

LaMama

08-04-2009 om 15:31

Akn gebouw

Wat een reacties, fijn! We moeten niet op het Mediapark zijn, maar in het AKN gebouw (aan de 's Gravelandseweg). We zijn er al 2 keer eerder geweest voor de selectierondes, maar nu moeten we er zo vroeg zijn. De andere keren deden we er zonder files ongeveer 5 kwartier over...
LaMama

LaMama

LaMama

08-04-2009 om 15:36

De trein

Ik had al gekeken naar de trein, maar het is een heel gedoe voor ons om bij het station te komen (qua tijd) en dan moeten we daar ook nog eens 20 minuten lopen. Als je mijn dochter kent, weet je dat dat geen serieuze optie is
LaMama

Manus

Manus

08-04-2009 om 19:14

Ga voor de trein!

Als je langs het Mediapark naar de 's Gravelandseweg zou rijden, moet je de weg in Hilversum wel kennen. De 's Gravelandseweg ligt namelijk voor een deel open en de weg tussen Mediapark en de kruising richting de 's Gravelandseweg is van de week dicht gegaan i.v.m. werkzaamheden. Als je de trein neemt, stap je op 'Centraal' uit (na Sportpark). Je loopt het station aan de voorzijde rechts uit. Loop de Stationsstraat door, gaat over in het Melkpad. Bovenaan kun je rechtsaf de 's Gravelandseweg op. Nog even doorstappen en je bent bij het AKN-gebouw. Plusminus 20 minuten. Andere optie is een taxi nemen.....

LaMama

LaMama

08-04-2009 om 19:31

Ja maar...sputtersputtersputter

Jullie hebben ongetwijfeld helemaal gelijk dat de trein slimmer en zekerder is dan de auto, MAAR we hebben ook overgrootmoeder in de auto en zij kan slecht lopen. Als we met het openbaar vervoer willen gaan, moeten we minimaal 2x overstappen (en dan ga ik er vanuit dat we vanaf Hilversum een taxi nemen). Het is gewoon geen optie voor ons. Ik ga graag met de trein, maar ben helaas niet alleen.
Dus: wie weet hoeveel vertraging we ongeveer op gaan lopen? Vanaf Rotterdam naar de 's Gravelandsweg in Hilversum. Normaal kost het ons 5 kwartier, nu zouden we ervan uitgaan dat we ongeveer 3 kwartier tot een uur vertraging gaan hebben. Is dat realistisch?
LaMama

toja

toja

08-04-2009 om 19:50

Maar toch

wordt het wel heel lastig nu het kruispunt s'gravelandseweg dicht is. Een uur extra zou ik zeker wel rekenen. Volgens man is het namelijk een drama op dit moment in hilversum. Het is even goed kijken hoe je nu bij het akn-gebouw moet komen. Hopelijk haal je het optijd morgen en veel plezier natuurlijk.

LaMama

LaMama

08-04-2009 om 19:55

Tomtom

De vorige keren waren er ook al werkzaamheden op de 's Gravelandseweg en de Tomtom heeft ons toen geholpen, ik hoop dat hij dat nu weer zal doen...duimduimduim
LaMama

LaMama

LaMama

09-04-2009 om 21:37

Het is gelukt!

Jahoe, het is gelukt! We zijn om 7 uur(!) vertrokken en hadden bakken met files bij Rotterdam, Bodegraven, Woerden enzo. Ik begon hem bij Utrecht te knijpen, maar daar was geen file en ook bij Hilversum konden we zo doorrijden. We waren er uiteindelijk om 8.50 uur, dus wel erg vroeg, maar dat ben ik nu eenmaal liever dan te laat.
Dochter hoefde pas om 10 uur naar binnen, dus achteraf had ik me er helemaal niet druk om hoeven maken, maar ja, da's achteraf. En achteraf is het mooi wonen
Praatjesmakers zelf was trouwens heel erg leuk. Voor het eerst bij een opname van een televisie programma geweest, maar de hele sfeer was top. Dochter vond het ook leuk en spannend, dus deze dag kan niet meer kapot!
Bedankt voor alle tips!!
LaMama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.