Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hulp uit duitsland gezocht: wie weet waar ik dit dekbed kan kopen?

Ik herinner me van vakanties van vroeger in Duitsland van die hele dikke, niet doorgestikte donzen dekbedden, eigenlijk een soort megagroot kussen waar je onder lag.
Ik heb zo'n ding ooit gekregen, met dons erin, maar helaas een kindermaat. Die slaapt heerlijk, al liggen mijn voeten bloot, maar is eigenlijk bedoeld voor Dirkszusje.

Ik zoek nu al een poosje naar zo'n dikke donzen zak voor mezelf. Op het internet zie ik alleen maar doorgestikte dekens (steppdecken) en DIE zoek ik niet. Ik wil zo'n grote fluffy dikke zak met dons.

Waar zou ik die in vredesnaam kunnen vinden? Googelen op daunen deckbett of eider deckbett of daunen decke levert alleen maar doorgestikte dekens op...of worden ze gewoon niet meer gemaakt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suzanne

Suzanne

31-07-2009 om 20:19

Ballonbett?

Hallo Dirksmama,
Ja super waren die dekbedden, heb er ook heerlijke herinneringen aan. Ben ook even aan het googlen geweest en kom 'Ballonbett' tegen, als je bij afbeeldingen kijkt, vind ik dát er wel erg op lijken, is dat wat je bedoelt?
groeten Suzanne

dirksmama

dirksmama

31-07-2009 om 23:21 Topicstarter

Jaaaaaa

Ik heb 'm gisteren op E-bay gevonden (zoekterm daunen bett), en ze worden verkocht als Oberbett of Ballonbett. Hij is al onderweg!

Oooh, dus dat is de naam

Ben ook al jaren op zoek naar zo'n heerlijk fluffy dekbed. Heb ze leren kennen in Oostenrijk op wintersport. Je kon gewoon in de vrieskou in je nakie op het balkon gaan zitten 's avonds en ik zweer dat ik het dan lekker warm had. Maar ik wist niet hoe zo'n dekbed heet. Dirksmama, welke heb jij nu bestelt? Er staan nl. zoveel 'modellen' op dat ik niet meer weet wat nu het beste is. Gewoon de duurste? Het gaat er mij om dat het zo'n heerlijk luchtig geval is zonder naden of vakken of hoe je dat ook noemt.
Alvast bedankt.

dirksmama

dirksmama

01-08-2009 om 11:07 Topicstarter

Dons

Ik heb er eentje gevonden die 100% dons beloofd. Gelukkig een goedkope site gevonden, nou maar hopen dat het is wat er beloofd wordt, want echt goedkoop zijn ze niet

dirksmama

dirksmama

04-08-2009 om 22:53 Topicstarter

Jaaaaaaaaaaaaa

Nu al binnen!

Dirksmama

Hoi dirksmama. Leuk dat je het zo snel binnen hebt, jammer dat het niet vriest (maar niet heus natuurlijk). Nogmaals de vraag op welke website jij je dekbed(den) besteld hebt en vooral welk dekbed. Ik weet nl. niet zo goed welke percentages dons en veren ik het best kan nemen? Jij hebt geloof ik 100 % dons?

groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.