Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bugs

bugs

30-01-2013 om 11:25

Hond plast steeds op bank

Mijn hond is nu ruim 3 jaar, zindelijk en gezond. En toch ben ik erachter gekomen, dat hij ('s nachts of als ik er niet ben) op mijn stoffen bank plast.
Ik maak het steeds schoon met oa schoonmaakazijn of een lauw sopje, maar ik merk dat de pislucht er niet meer uitgaat. Zit volgens mij helemaal in de kussens die ik er niet vanaf kan halen.
Iemand tips om deze lucht eruit te halen en tips om mijn hond niet meer op de bank te laten plassen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

30-01-2013 om 12:06

Febreze

De geur krijg je uit de bank door Febreze te gebruiken.
Om te zorgen dat hij niet meer op de bank plast, moet je zorgen dat de hond niet op de bank kan. Wij plaatsen een metalen rekje op de bank als we weg gaan, zodat de honden niet in de verleiding komen op verboden terrein te gaan liggen.

Biotex

Geen ervaring met hondenplas, maar wel met allerlei andere 'biologische' stinkspullen. Biotex zou een en ander afbreken, waardoor de luchtjes verdwijnen.
Succes!

Zilverfolie

Op onze bank ligt standaard zilverfolie sinds de kat het een keer nodig vond om te wateren Ze kiezen graag dezelfde plek uit.

Daarnaast kun je je bank goed schoonmaken met een product van Ecodor, kijk maar eens op hun site. Geen chemische middelen en het helpt bij ons fantastisch. Goed betaalbaar ook.

bugs

bugs

31-01-2013 om 11:03

Zilverfolie

Bedankt voor de tips; ik dacht dat Frebreze niet meer bestond maar ga even kijken. Ik zal ook naar ecodor kijken want de lucht is niet te harden

Vraagje over zilverfolie: leg je dat neer zodat ze er niet op durven te lopen of om de urine op te vangen?

Yura

Yura

31-01-2013 om 12:51

Pannendeksels

Koop op een rommelmarkt een paar van die ouderwetse blikken pannendeksels, die heel veel herrie maken. Als die 1 keer op de grond gevallen zijn als je hond op de bank springt, doet hij het nooit meer.

Oorzaak uitzoeken

En tot die tijd de hond niet meer in de kamer als je er niet bent?
Ik had vroeger een plassende kat op de bank, bleek iets aan zijn blaas te hebben. En idd ook een tijdje met folie in de weer geweest.

Simpel

Bank weg of hond weg. Ik zou voor de laatste optie gaan want ik ben geen hondenfan!
Flauw...wie weet hebben anderen betere tips.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Re: folie

Niet om de urine op te vangen, maar als afschikeffect voorals ze erop springt.

Werkt prima voor mijn kat. Mijn ervaring is wanneer ze eenmaal op 1 plek hebben geplast dat ze dan die plek als favo plek uitkiezen om het nog een keer te doen.

Maar misschien is een bezoekje aan de dierenarts ook de moeite waard? Een plassende hond in huis is toch een heel ander verhaal dan een kat.

Idd schrikeffect

het moet m zo laten schrikken dat ie t dus niet meer doet! Dus wiebelende dingen op de bank, die eraf vallen als hij erop springt of zo. Ik zet er wel eens krukjes op,op zn kop dan.

Ella2007

Ella2007

02-02-2013 om 22:31

In de bench

Koop een bench en doe je hond daarin als je weg gaat. Wel opbouwen. Als je dat niet wil: kranten op de bank, vinden honden vaak ook niet fijn. Of je salontafel omgekeerd op de bank zetten.
Het klinkt als verlatingsangst en daar zou je ook wat mee moeten doen. Gedragstherapeut, hondenschool.

Kranten

vind onze hond juist wel fijn.
Gaat juist heel graag op een krant liggen. Bij ons overigens gaat de hond letterlijk overal op liggen, zelfs op krakende dingen.
Maar ik zou effe langs gaan bij de DA, probeer evt. een plasje op te vangen of als de hond het in huis heeft gedaan met pipetje op te zuigen. En dan erbij zeggen, vervuild monster. Hadden wij ook.
Hier doet onze dame het uit ouderdom. Soort dementie. Denkt dat ze buiten is.
Gr Rymcke

bugs

bugs

06-02-2013 om 11:56

Zilverfolie

Ik heb nu een paar dagen zilverfolie neergelegd op de plekken waar ze geplast heeft, en daar gaat ze dus niet meer op liggen. Nu zag ik vanmorgen dat ze dan maar naast de bank plast. Aangezien ze normaal nooit iets binnen doet, ga ik inderdaad maar even naar de dierenarts.
Overigens heb ik stad en land afgelopen voor febreze, maar dat is nergens meer te verkrijgen. Ik heb nu ongeveer hetzelfde van Robijn.
Bedankt voor de tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.