Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe maak je dijonaise na?

Zowel op mijn werk als ook thuis zijn we redelijk verslingerd aan 'Dijonnaise' van Maille. Zoals de naam al doet vermoeden iets dat wat een beetje lijkt op mayonaise (maar minder dik), en er zit ook mosterd in, maar als je gewoon mosterd door mayo roert krijg je niet hetzelfde effect.

Nou is dat spul een tikje aan de prijs, en omdat het lekker is en minder scherp dan mosterd is zo'n potje vrij snel leeg, dus ik vroeg me af: heeft iemand inmiddels al uitgevlooid hoe een acceptabele vervanging te maken? Ik kan natuurlijk zelf wel gaan experimenteren, maar wie weet heeft een van mijn mede-forummers het wiel al eens uitgevonden.
Mijn dank zou groot zijn.

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Amarins

Amarins

16-03-2009 om 22:05

Welke mayonaisse

Gebruik je nederlandse mayo of franse voor je experimenten? Nederlandse mayonaise is wat zoeter dan franse, dat zou al een verschil kunnen geven. Tip: bij de Jumbo hebben ze mayonaise de Dijon van Amora (hoe frans kan het zijn), is ook heerlijk en veel minder prijzig dan de Dijonaise van Maille (die ik iets te cremig vind).

Temet

Temet

17-03-2009 om 18:50 Topicstarter

Amarins

Helaas, Amsterdam is ongeveer van alle gemakken voorzien, maar heeft geen Jumbo. Althans niet voor zover mij bekend.

Maar het heet dus mayonaise de Dijon. Misschien dat Googlen iets oplevert.

Ik heb nog niet echt heel erg geëxperimenteerd moet ik zeggen, ik dacht eerst hier een visje uit te gooien.

Groeten,

Temet

Amarins

Amarins

17-03-2009 om 21:54

Ah ook?

Even gegoogled en zelfs op het viva-forum is wat te vinden over mayonaise de Dijon . Volgens de dames daar is de mosterdmayo ook bij AH te vinden (ik kom alleen bij ons kleine buurt AH-tje, en die heeft 'm niet). Op naar een grote AH dan! En weet je wat trouwens ook heerlijk is: citroenmayonaise (ruim inslaan in Frankrijk).

Janna3

Janna3

18-03-2009 om 15:37

Amora ook bij ah

Maar alleen in kleine potjes en dus ook best prijzig! Wij slaan naast een aantal dozen wijn ook jaarlijks een doos maxitubes dijonaise in als we op vakantie zijn...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.