Huis, Tuin en Keuken
Jaana
30-07-2024 om 13:30
Hoe krijg ik wokgroente gaar?
ik probeer gesneden groente te wokken in wokpan op hoog vuur ( nr 5, electrisch kookstel). Het duurt lang voor het gaar is, ongeveer een half uur. Ik moet er ook soms olie of boter erbij doen. Wat doe ik fout?
wil40
30-07-2024 om 13:59
Wokken met alleen olie is bakken op hoog vuur. Wil je de groentes echt gaar hebben zal er wat vocht bij moeten, dan ben je de groentes aan het koken. Of eerst 10 minuten koken in kookpan, afgieten en uitlekken en daarna wokken in wat olie.
Ik kook op gas maar dat moet toch geen verschil maken denk ik? Wokken op elektra is misschien in een andere vorm wokpan, met platte bodem en niet rond zoals ik heb. Ik heb een wokbrander die rondom verhit en niet alleen de bodem.
MMcGonagall
30-07-2024 om 14:17
Scheutje water erbij en deksel erop. dan heb je geen gewokte groente maar daarvan is het juist de bedoeling dat het beetgaar is.
Haaknaald
30-07-2024 om 14:48
Van wokken is het juist de bedoeling dat het niet helemaal snotgaar is. Zo'n gesneden zak wokgroenten hoeft bij mij echt geen half uur te garen. Dan is de prei wel wat slap en worteltjes heb je nog beetgaar.
Temet
30-07-2024 om 16:05
Ik ben gestopt met zakken wokgroente. Er zitten allemaal dingen door elkaar die niet tegelijkertijd gaar zijn. Tegen de tijd dat de prei eetbaar is, is de taugé snot.
En zoals meer mensen zeggen: gewokte groente horen niet helemaal gaar.
Ik zou stoppen met de zakken en gewoon losse groente kopen. Dan kan je de hardere groente dunner snijden, en je kan verschillende dingen na elkaar in de pan doen.
Jonagold
30-07-2024 om 16:25
Wij doen het ook zoals Temet zegt. Zelf de groenten snijden en dan beginnen met de hardste groente. Maar, soms heb je daar de tijd niet voor. In dat geval is het vooral zaak om de wok zo heet mogelijk te maken. Dat is op een elektrische kookplaat bijna niet te doen. Wij koken ook elektrisch, maar als ik wil wokken mis ik mijn gaskookplaat heel erg...
Wat je nog zou kunnen doen, doe ik ook wel eens, is de taugé uit zo'n zak halen en die op het laatst toevoegen.
Bolmieke
30-07-2024 om 16:40
Ik ben niet goed in koken maar groente wokken lukt wel, ik koop van die zakken gesneden groente en gooi het allemaal tegelijk op hoog vuur (elektra hoogste stand) met een beetje olie en blijven roeren en dan is het bij mij altijd tussen de 5 en 7 minuten klaar.
Theekopje
30-07-2024 om 16:50
ik doener een klein beetje water bij en alvast wat wokssaus. Van mij hoeft t allemaal niet keihard. Ben geen konijn😂
MamaE
30-07-2024 om 21:59
Het enige wat hier niet zo lekker samen gaat met andere groenten zijn wortels en broccoli. Dat kook ik meestal eerst om daarna mee te wokken. Anders is het te hard voor dochter.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.