Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leony

Leony

27-09-2011 om 22:11

Help, belstatus t-mobile loopt op zonder activiteit op toestel

Wij monitoren het beltegoed van dochters telefoon. Zo kwamen wij er gisteren achter dat haar belstatus (= de te verwachten kosten) flink was opgelopen.
Wij hebben haar uit de les laten halen om zo de oorzaak te achterhalen en eventueel direct in te grijpen.
De feiten. We hebben een abonnement incl. internet (dus geen extra kosten voor internet). Sinds zaterdagmiddag is er 25 euro belkosten bijgekomen.
Er zijn 7 sms-jes verstuurd. Er zijn geen gesprekken gevoerd. Er is internet-activiteit geweest. De log laat zien dat er geen vreemde SMS-jes binnenkomen. Er is dus geen sprake van betaalde SMS-diensten. Er is ook geen sprake geweest van mobiele betalingen.
We hebben bij de instellingen van de telefoon de internet-toegangspunten onbruikbaar gemaakt (lettertje in de URL veranderd), maar de belkosten lopen gewoon door.
T-mobile hebben we gebeld, maar willen niet uitzoeken wat er aan de hand is. We moeten wachten op de factuur (15 oktober!!) want daarop is dan te zien wat er is gebeurd. Uiteraard is er geen garantie dat wij gecompenseerd worden voor de extra kosten. Dit is voor ons niet acceptabel, maar we kunnen geen kant op.
Vandaag heb ik de Consumentenbond gebeld, maar ook zij kunnen niet snel genoeg acteren. Er is een regeling met T-mobile dat leden met klachten binnen 2 weken een reactie van T-mobile krijgen. Dat is dus in dit geval te lang.
Wie heeft er een idee wat er aan de hand kan zijn? Waarom lopen de belkosten op bij een toestel wat niet in gebruik is door ons?
Ik hoop op tips!
Leony


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Leony

Leony

27-09-2011 om 23:14

Ja, uit de les laten halen ja

Haar bellen kon natuurlijk niet - in de klas staat de mobiel uit.
Maar omdat ik de kosten zag oplopen en erger wilde voorkomen, vond ik dat een legitieme reden om haar uit de klas te laten halen. Vond school trouwens heel begrijpelijk.
Leony

Leony

Leony

27-09-2011 om 23:42

In de klas

heeft ze hem op een stil profiel staan. Niet helemaal uit.
Leony

Paar vragen en suggesties

Hoe snel lopen de kosten? Over een periode van meerdere dagen of in de loop van een paar uur?
Je zegt dat ze een internetabo heeft: is dit onbeperkt of zit er een limiet op? In het laatste geval kunnen de kosten als de limiet overschreden is snel oplopen, ook in NL. Zet internet dus volledig uit. (URLs onbruikbaar maken is niet genoeg. Dan laad hij de pagina niet, maar maakt wel internetcontact).
Als je het niet vertrouwd zou ik de telefoon helemaal uitzetten. Geef je dochter desnoods tijdelijk een andere (goedkope prepaid) SIMkaart, als je wilt dat ze bereikbaar is.
Kan TMobile niet zeggen waar de kosten voor zijn? Ik kan dat bij mijn abo (andere provider weliswaar) realtime op het internet zien. Zorg dat je een bewijs (mail oid) hebt van het contact met Tmobile, zodat je indien nodig kunt aantonen wanneer je mogelijk misbruik hebt gemeld. Bel eventueel terug en vraag om tweedelijns ondersteuning (degene die je als eerste aan de lijn krijgt heeft vaak maar beperkte kennis en informatie).
En last but not least: weet je zeker dat je dochter het niet (stiekum) zelf heeft veroorzaakt en bv logs in de telefoon heeft gewist?

Simpele oplossing

Gewoon de simkaart eruit halen en weg leggen. En voor die telefoon haal je (tijdelijk) een pre-paid kaartje.Als je telefoon nog niet simlockvrij is, haal je er 1 van t-mobile.
Is er geen winkel van t-mobile bij je in de buurt? Die kunnen wél voor 15 oktober via de computer naar het verbruik kijken, tenminste dat is mijn ervaring, maar dat is al zeker een jaartje of 3 geleden.
Misschien krijg je dan wel een pre-paid simkaart voor dat tijdelijk gebruik gratis (kregen wij wel).
Ons hebben ze toen in de winkel erg goed geholpen, maar misschien is dat wel winkelafhankelijk, daar heb ik geen idee van, ik heb alleen ervaring met deze ene.
En mocht dat naar de winkel gaan niet kunnen (geen in de buurt) dan koop je er zelf 1 en leg je de simkaart weg en wacht je rustig tot 15 oktober.
Ik begrijp de paniek (uit de les halen etc.) ook niet goed. Zo'n spectaculair verbruik is het toch ook niet? Misschien is ie per ongeluk aan gebleven een nachtje ofzo? Of heeft ze dingen gewist? Of heeft ze 'm uitgeleend aan iemand die naar verwegiestan heeft gebeld stiekum?
groeten albana

Leony

Leony

28-09-2011 om 10:35

@emel

Dank voor je reactie.
Het is een abonnement met onbeperkt internet. Dat kan het dus niet zijn.
Inmiddels heeft ze een oude mobiel met prepaid mee om bereikbaar te zijn.
T-mobile helpdesk zegt dat ze geen inzage hebben in het verbruik. De zogenaamde "belstatus" op de site is indicatief en geeft geen specificatie van de kosten. Ze kunnen ons niet verder helpen.
Inmiddels heb ik - nota bene - gezien dat het forum van T-mobile VOL staat met klachten van mensen die onverklaarbare belkosten hebben en door T-mobile niet adequaat geholpen worden. Er waren zelfs mensen die net een abonnement hadden afgesloten waarvan de belstatus aangaf dat alles al bijna op was. Ik ben ook een bericht tegengekomen van iemand die zijn toestel+SIM bij de politie in bewaring heeft gegeven om te kunnen bewijzen dat de kosten op onverklaarbare wijze oplopen (!).
Ik vrees dus dat dit nog wel eens een akelige story kan worden.
Leony

Leony

Leony

28-09-2011 om 10:43

@albana

Jouw oplossing voor de bereikbaarheid passen we inmiddels toe met een ander toestel en een prepaid kaartje van een andere provider.
Dat ik haar uit de les heb laten halen is omdat wij 3 jaar geleden een paar honderd euro lichter geworden zijn door een betaalde SMS-dienst. Zoon had op internet een spelletje gedaan en ergens op JA geklikt. Wist hij veel. Toen de rekening kwam schrokken we ons een ongeluk. Dit grapje was nog voordat er SMS-blokkeer-sites waren. Maar je kunt natuurlijk nooit weten welke omwegen criminelen verzinnen. Vandaar dus dat ik haar direct heb willen spreken.
Ik geloof niet dat ze gelogen heeft over het wissen van haar log. Alle SMS-jes aan haar vriendje stonden er nog in. Bovendien: ik zie geen sms-berichten van of aan een onbekende verschijnen.
Iig dank voor je reactie!
Leony

Maar heb je dat simkaartje er nu uit?

Maar heb je dat simkaartje nu uit dat onverklaarbaar-kostenmakende-telefoontoestel gehaald??
Want dát moet je wél doen. Dat is de enige manier om zeker te weten dat ie geen contact meer kan maken, dus niet meer kan oplopen qua kosten.
Waar je ook mee op moet passen is dat op het moment dat je het kaartje erin doet, er niet in eens een enorm bedrag happerdepap in 1 minuut opkomt...dat is dan het achterstallige bedrag van die tijd dat het kaartje er niet in zat.
Vergelijk het me die sms-diensten. Die gaan ook opeens 'aan' met tientallen tegelijk zodra het kaartje erin zit...dat kost dan dus zo een enorm bedrag (het totale tegoed) in een paar minuten.
Wij hebben ook (w.s. ook rond die tijd) dat akkefietje gehad met betaalde sms-diensten. W.s. door een grapjas uitgehaald die dochters nummer on-line invulde (ja écht waar dat kon toen nog, dus élk willekeurig nummer). Want niet alleen dochter was de sigaar maar ook een stuk of wat klasgenoten. Dader nooit gevonden.
Nu hadden wij het geluk dat dochter een pre-paid kaart had, dus de kosten zijn nooit zo enorm opgelopen. Wel bleek al gauw dat zodra dochter opwaardeerde, haar tegoed in 5 minuten verdweem...die sms-jes dus (de achterstallige) die overigens bij dochter 'onzichtbaar' waren omdat ze voornamelijk bestonden uit plaatjes/melodietjes enzo en die kon dochters telefoon niet eens ontvangen! Maar de andere ouders (de klasgenoten dus) hadden soms in 1 maand 75 euro op hun factuur staan. Er was ook 1 klasgenoot waarvan de ouders het niet 'geloofden'volgens hun hadden die anderen dat gewoon zelf aangezet en ja hún dochter was zo dom niet. Die hadden een 3 maandelijkse factuur en kregen ook bedragen die de 100-en euro's bedroegen.
Ik geloof dan ook niet dat dat korte tijdje dat jouw dochter in de les zat een enorm verschil had gemaakt...Haar telefoon stond uit...Je had haar kunnen opwachten in de pauze. Maar dat maakt niet zoveel uit, ik begrijp je paniek wel. Maar zó enorm snel gaat het nu ook weer niet, dat kost wel 'tijd' zeker meer dan een paar uur.
Grote meevaller in dit alles is dat dochter nu nóg steeds enorme afkeer heeft van abbonementen en dit beslist niet wil. Ze heeft dan ook nog steeds pre-paid ) Wel een handige vodafoon bloxx. Voor 10 euro ombeperkt internet +een aantal sms-jes per dag gratis. Omdat ze internet heeft kan ze ook pingen en online sms-en (b.v. naar ons) bellen doet ze zelden. Jaha dan sms't ze ons van : 'bel me' en doen wij dat. Gratis dus voor haar, hahaha.
Ons hebben ze toen in de t-mobile winkel echt goed geholpen. We kregen een nieuwe simkaart (gratis) en de oude werd doormidden geknipt. Nummer kon helaas pindakaas niet behouden worden. En de betaalde sms-jes die binnen kwamen toen ze het daar wilden uitproberen waren voor hún kosten.
Niet lang daarna is dat online invullen van sms-diensten verboden. Dus wij waren w.s. niet de enigen die er 'last' van hadden. Ik zou als ik jouw was proberen dat oude nummer inclusief het abbonement enz. over te laten zetten naar een nieuw nummer. Oude simkaart weg en dat nieuwe simkaartje mét dat nieuwe nummer+het abbonement in het toestel. Meestal zitten 'illigale dingen'gekoppeld aan het telefoonnummer. Niet aan het toestel zelf dus.
Dus eruit met die simkaart!

Schiet me nog iets te binnen...wat voor telefoon heeft ze? Op mijn telefoon (adroïd sony ericson) is nog aan ander 'log' dan de normale. Dus niet de geschiedenis van de smsberichten of telefoontjes enzo. Maar een apart log dat ik ooit tegenkwam toen ik zat te zoeken bij instellingen. In dát log staan álle momenten dat je toestel 'verbinding' maakte. T/m zelfs het aanmelden bij de volgende mobiele telefonie-antenne aan toe. Dát ie dus overigens óók doet als je niet belt of wat dan ook.
Elke seconde dat er verbinding wordt gemaakt dus, ongeacht wat en ongeacht betaald of niet. Staat daarin. Nou heeft dat log wel een beperking...van zoveel mb (kan je overigens ook instellen) dus op een gegeven moment is ie vol en gaan de ouden eruit. Dát log kán je niet wissen. Dat is gewoon niet mogelijk. Die optie is er niet.

Als ik even niet snap hoe er b.v. zoveel minuten verbeld kan zijn, zoek ik altijd even dat log op. En daar kan ik het traceren dan. Inclusief tijd en lengte duur.

Het staat wel een beetje in ingewikkelde taal, maar als je logisch nadenkt kom je met dat log een heel eind.

Probeer dat eens te zoeken in je dochters telefoon?

groeten albana

Leony

Leony

28-09-2011 om 13:11

Hoi albana

Dank je wel voor je uitgebreide reactie.
We hebben meerdere logs in haar telefoon gevonden. SMS-jes, gesprekshistorie, dataverkeer (laden van webpagina's). Inderdaad is er ook een log waar de oproeppunten in staan. We zien daar een paar keer "Mobiele Start site". Of dat betekent dat er verbinding is gemaakt met een ander netwerk dan van T-mobile weet ik niet. (we zijn niet in het buitenland geweest oid).
SIM-kaart is overigens uit de telefoon gehaald. Nog geen belkosten erbij gekomen.
Ik denk dat ik een T-mobile winkel in de buurt ga zoeken. Ik durf die SIM-kaart er niet eens meer in te stoppen!
Leony

ilsepilse

ilsepilse

28-09-2011 om 18:13

Tmobile grrr

man en zoonlief hadden dezelfde telefoon, htc wildfire, man met meer belminuten en geen internet voor 15 eu en zoon minder belminuten en onbeperkt internet voor 15 eu /maand.
Alles ging goed tot ik vaders rekening on line zag van 60 euro??? ik vroeg hem of hij op internet was geweest,neen dus, en er was ook ingebeld (?) op de meest onlogisch momenten, telefoon lag beneden en meneer lag naast me in bed?,
Bij zoonlief werd iedere week 4 euro afgeschreven, gebeld naar tmobile en daar bleek dat hij idd op internet ook een of ander ja had ingedrukt zodat hij een stom abonnement van sms of ik weet niet wat binnenkreeg, schade 21 euro, dat heb ik via rechtsbijstand teruggekregen.
Voor die andere telefoon van mijn man : 60 euro was het eigen schuld dikke bult je moet de roaming uitzetten anders gaat de telefoon automatisch internet verbinding zoeken, ik zei dat mijn man digibeet was en geen idee had dat er roaming opzat ook de tienerzoons niet, ik vind dat ze het toch mogen vermelding in grote letters als je een abonnement afsluit!!
misschien moeten we alle klachten even bundelen en er een zaak van maken want zo blijven ze doorgaan !!

Gehad met prepaid

Had begin dit jaar mijn Nederlandse prepaid-kaart in mijn Indonesische Blackberry gedaan. Binnen een middag was er 30 euro beltegoed verdwenen. Klantenservice van Vodaphone heeft toen mijn prepaidkaart geblokkeerd voor internet. Kan kaartje nu overal indoen, gewoon bellen en geen gedoe met internet of zo.

In Indonesie betaal ik trouwens prepaid 50.000 roepia (3,5 euro) per 30 dagen onbeperkt internet. Daar maak ik me dus niet zo druk, maar mobiel internet in Nederland is mij veel en veel te duur.

Volgens mij ga je dat niet winnen

Die telefoon an sich is jouw verantwoordelijkheid, de instellingen erin ook....Dat jouw man digibeet is kan t-mobile niet weten. En ik denk doorgaans dat áls je een telefoon aanschaft met een bepaald aantal internetminuten etc. dat ze er van uit gaan dat je er ook mee om kan gaan of dat je anders de gebruiksaanwijzing zeer goed doorloopt of anders zélf initatief neemt om informatie in te winnen.(Lijkt mij logisch).
Het is net zoiets als je koopt voor het eerst een computer en hangt 'm aan de telefoonlijn (je weet wel belminuten, zoals je dat eerder had) en je probeerd wat links en rechts en bent daarna verbaasd dat er zoveel op je telefoonrekening staat. Dat kan je moeilijk de telefoonaanbieder kwalijk nemen. In principe is die niet verantwoordelijk om te 'waarschuwen' dat internetten geld kán kosten.
Het toestel an sich is dus jouw verantwoordelijkheid.
De instellingen erin ook
Krijg/koop ik een telefoon dan neem ik niet eens internet erbij (in het abbonement), thuis heb ik wifi, op het werk ook en tegenwoordig op héél veel plekken. Kost niks om daarop mee te liften. Dus het allereerste dat ik doe als ik een nieuw toestel heb is meteen zorgen dat ik via de provider geen internet meer kan gebruiken. Gewoon door de gebruiksaanwijzing minitieus door te lopen.
groeten albana

Pluk53

Pluk53

29-09-2011 om 09:06

Roaming

van roaming is alleen sprake als je gebruik maakt van een buitenlandse provider, dus niet in Nederland (soms gebeurt het als je vlak bij de grens zit); http://www.gsmplek.com/woordenboek

Leony

Leony

29-09-2011 om 12:43

Het abonnement is met onbeperkt internet en 190 eenheden (dwz 190 belminuten óf 190 sms-jes of een combinatie daarvan).
Wij zijn op zaterdag 24-9 in het oosten van het land geweest, in de buurt van de grens met Duitsland. Ik zag op 24-9 een aantal malen "Mobiele StartSite" in de log. Dat is waarom jij denkt aan Roaming vermoed ik?
Ik heb nogmaals de log uitgespit. Op 6 september kom ik ook de kreet "mobiele StartSite" tegen. 0 Kb verzonden en 0 Kb ontvangen. Van die periode is er al wel een factuur. Daarop heb ik niets aan kosten kunnen terugvinden. Het lijkt erop dat dat "Mobiele StartSite" dus geen kosten met zich meebrengt.
Zijn er nog andere tekenen waaraan ik kan herkennen of er sprake is van roaming? En als je weer uit de buurt van de grens bent, houdt dat roaming dan op? Wij waren zondag en maandag namelijk absoluut niet in de buurt van de grens en toen ontstonden dus die extra belkosten.
Leony

ilsepilse

ilsepilse

29-09-2011 om 13:02

Geen abonnement met internet!

Krijg/koop ik een telefoon dan neem ik niet eens internet erbij (in het abbonement), thuis heb ik wifi, op het werk ook en tegenwoordig op héél veel plekken. Kost niks om daarop mee te liften

albana, manlief had dus geen abonnement met internet maar wel een telefoon waar roaming opzit, en DAN bedoel is het wel verstandig als Tmobile er dan bij zegt kijk even je instellingen na om hoge kosten te voorkomen ipv iedereen er te laten inlopen, hij heeft trouwens nooit internet gebruikt op zijn mobiel , puur kosten van die roaming, ik heb ook een telefoon waar je op internet kan maar het zit niet in mijn abo, maar het is geen adroid of hoe heet dat toestel en dan slaat de raoming niet automatisch aan !!
Ik ben er via rechtsbijstand idd achtergekomen dat we hier niks tegen kunnen doen maar wel irritant dat er zoveel mensen zijn die dezelfde klachten hebben (zie forum tmobile)...

ilsepilse

ilsepilse

29-09-2011 om 13:10

Roaming ook in nl

van roaming is alleen sprake als je gebruik maakt van een buitenlandse provider, dus niet in Nederland

pluk , dit klopt niet, roaming kan ook in nl, we wonen in de flevopolders en roaming id woonkamer zeg maar, dat beaamde t-mobile ook !

Klaartje

Klaartje

29-09-2011 om 13:28

Roaming kan ook in nederland

Ik woon aan de grens met België en heb een toestel met wifi en internet. Abonnement van KPN. Ik heb roaming altijd uitstaan (samsung wave) dus kan alleen internet ontvangen via wifi of via de KPN provider. Mocht ik in het buitenland zijn of in Nederland waar ik geen KPN kan ontvangen en ik zou internet aanzetten, krijg ik altijd de vraag of ik roaming aan wil zetten.
Bij mijn toestel kun je dus makkelijk zorgen dat je geen extra kosten heb.
Heb je een provider die niet overal even goed te ontvangen is en je wilt toch op internet, kan het goed zijn dat je roaming per ongeluk aanzet. Meestal zie je dat ook aan je toestel. Bij mij verschijnt er bovenin dan een hoofdletter R

Puck

Puck

29-09-2011 om 14:31

Klaartje

Dat jij aan de grens last kunt hebben van roaming dat is duidelijk, maar Ilsepilse woont super centraal in Nederland.
Ik dacht ook dat roaming alleen in het buitenland was. Ilse, wat bedoel jij dan met roaming? Hebben we het hier soms over verschillende begrippen?

Niet overgeschakeld naar andere provider?

Ik wóon aan de grens. En ik heb het automatisch zoeken naar een 'andere provider' uitstaan. Dat is dat intellingetje dat ervoor zorgt dat je zodra je b.v. Duitsland inrijd 'overschakeld' jouw naar een Duiste provider. En dan krijg je (meestal) zo'n sms-je van 'welkom in Duitsland, de gesprekskosten zijn....en voor 1 sms-je betaald u...'. Die heb ik bewust uit staan, want het kan ook best zijn dat áls ik in de auto rijd (in Nederland dus) en het mobiele netwerk is niet 'dekkend' oftewel de verbinding is slecht, dat de telefoon dan dus óók inlogt bij een Duitse provider. En bovendien weet ik ong. wélke provider de minste kosten rekent in Duitsland voor mijn bellen. Ik ben dan dus ook niet bereikbaar....Tot ikzelf (handmatig) een Duitse provider invoer (die ik dan uitkies uit een rijtje dat ik de telefoon laat zoeken).
Je kosten worden wél gewoon op de factuur van je eigen provider gezet (in jouw geval dus t-mobile). Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand een buitenlandse provider had (door het automatische zoeken) en 'm dan zelf uitzette (kwestie van klok en klepel) waardoor die niet vanzelf weer terugsprong. De Duitse providers hebben best nog een heel eind bereik...Die iemand heeft dagenlang dus gebeld in Nederland via die Duitse provider, wat natuurlijk véél meer is qua belkosten dan de nederlandse. Omdat ik het handmatig omzet als ik het nodig heb, verzuim ik eenmaal thuis ook wel eens om 'm meteen weer terug te zetten op Ned. provider. Wordt ik dan gebeld (dus alweer thuis) en ik neem op, dan heb ik hogere kosten dan normaal. Maar meestal denk ik er (gelukkig) net op tijd aan en druk het gesprek dan weg en zet 'm om en bel dan terug met :" Sorry maar..."
Nog iets....kan je niet inloggen op de t-mobile site op je eigen account? Daar kan je al wél al je belminuten/kosten etc. nakijken (online) voor de maand verstreken in.
Zie hier : http://www.t-mobile.nl/my-t-mobile
Als je dochter nog geen account heeft,zou ik er meteen 1 maken, zodat je inzicht hebt in wat er gebeurd is.
groeten albana

Leony

Leony

29-09-2011 om 15:44

Lol albana

Dat de belkosten op onverklaarbare wijze opliepen dat ontdekten wij dus via de belstatus op het t-mobile account.
Helaas staat er bij de belstatus dat het overzicht INDICATIEF is. Pas als je de factuur krijgt weet je wat het echt is - volgens de gegevens van t-mobile dan.
Verder geeft de belstatus geen enkel inzicht in de SOORT overige kosten.
De belstatus laat dus zien dat je een "lek" hebt, maar geeft geen informatie WAAR. Bellen van de helpdesk heeft geen zin, want die kunnen dat ook niet. Echt een waardeloze service.
Leony

Tirza G.

Tirza G.

29-09-2011 om 22:44

Nououou

Of dat nou echt zo heel waardeloos is weet ik niet. Ik geloof niet dat ik blij zou worden van een klantenservice die in ieders' belgedrag kan kijken. Dat zou van mij wel een niveautje hoger geregeld mogen worden.

Tirza

Klaartje

Klaartje

30-09-2011 om 08:11

Puck

Roaming is inderdaad gebruik maken van internet in het buitenland. Maar als je bijv. een abo bij zeg T Mobile hebt en je hebt slecht bereik en je telefoon slaat over op KPN of zo, dan heb je internet via KPN en dan betaal je daar natuurlijk voor. Zal wel minder zijn als roaming in het buitenland, maar je betaald wel.

Oooo tuurlijk

Natuurlijk, was even niet bij de 'les' dacht even in een vlaag dat je dat van haar 'statusbelminten' had van haar eigen telefoon, maar dat kan natuurlijk helemaal niet als je haar uit de les laat halen!
Maar ik wil je gewoon graag een verklaring aan de hand doen. Er móet gewoon een logische verklaring zijn, een verkeerde instelling ofzo.
Maar ja, ik heb zelf nu ook geen idee meer.
Automatisch updaten. Staat dat uit?
Dat is het enige dat ik nog kan bedenken.
groeten albana

Leony

Leony

30-09-2011 om 11:01

@albana / @tirza

@Albana: Als ik het lek boven water heb, dan laat ik het weten.
@Tirza: bij t-mobile kom je niet verder dan de call center agent. Het is echt onmogelijk om een hoger management niveau te pakken te krijgen. Behalve als je Youp van het Hek heet of zo. Ik heb liever dat call center medewerkers in de belstatus kunnen kijken dan dat ik helemaal niets weet.
Leony

Tirza G.

Tirza G.

30-09-2011 om 11:26

Leony

Ik heet geen Youp vt Hek en mij lukt het ook. Althans, 2 jaar geleden toen dochter problemen had. Vandaar dat ik vind dat het voorzichtig geregeld moet worden/zijn; ik kon alles regelen uit naam van mijn dochter. Dat is toch eigenlijk raar (ze was toen al 18).

Tirza

Klaartje

Klaartje

01-10-2011 om 08:48

Leony

Als ze het niet kunnen/willen oplossen of niemand van management in willen schakelen, zeggen dat je NU de consumentenbond in ga zetten. Misschien dat ze dan meewerken.

Leony

Leony

01-10-2011 om 11:31

@klaartje

Ik heb de Consumentenbond begin deze week gebeld. De slechte service van T-mobile is bekend (wie dit leest: doe er je voordeel mee en ga dus nooit met T-mobile in zee).
Wegens het grote aantal klachten heeft de Consumentenbond bij T-mobile een afspraak afgedwongen. T-mobile neemt binnen 2 weken contact op met elk lid dat bij de bond een klacht over T-mobile meldt. Ik heb mij dus laten aanmelden voor deze groepsactie.
Aangezien het om een periode van 2 weken gaat, zal dat wel zo ongeveer samenvallen met de factuur. Ik heb er op dit moment dus niet veel aan.
Leony

Leony

Leony

04-10-2011 om 10:47

De update

Mijn telefoontje aan de Consumentenbond leidde ertoe dat ik op de bellijst van T-mobile ben gezet. Binnen 2 weken zouden ze contact opnemen.
Vanmorgen belden ze ons. Na 1 week, dus dat is netjes.
Volgens T-mobile heeft mijn dochter een abonnement afgesloten op T-zone, een van hun betaalde SMS-diensten. Het tijdstip werd ook nog genoemd. T-zone is een dienst waarbij je muziek sport, games, etc. op je mobiel kunt krijgen. Je betaalt een inbeltarief, of een tarief per 10 kB gedownload.
Nou hebben wij de logs van die telefoon vorige week al helemaal binnenste buiten gekeerd (en later nog eens na de post van Albana) en direct onderzocht op betaalde SMS-diensten en zo. Wij weten HEEL zeker dat er geen abo op T-zone is afgesloten. Op het door T-mobile genoemde tijdstip is wel een SMS naar vriendje verstuurd, maar niet naar een betaaldienst.
De juffrouw van T-mobile had beperkte informatie. Ze kon alleen uitgaand verkeer zien en geen inkomend. Wederom werd ons gezegd dat wij de factuur moeten afwachten.
Wordt vervolgd ........ (ook door mij)
Leony

Forumbeheerder Ouders Online

Forumbeheerder Ouders Online

04-10-2011 om 22:32

Verwijdering berichten

Beste Forumbezoekers,

het is niet toegestaan om over andere Forumbezoekers te discussiëren. De betreffende berichten zijn verwijderd en ik wil jullie vragen om bij het onderwerp te blijven.
Met vriendelijke groet,
Heidi Steven
Forumbeheerder Ouders Online
[email protected]

Na wat gegoogel

Begrijp ik dat t-zones geen sms is maar mms, zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Multimedia_Messaging_Service#Mms_in_Nederland.
En wat ik begrijp gaat het er niet om, om een sms te sturen om je 'aan' te melden, maar om een instelling in je eigen mobiel.
Ik begrijp van forums dat veel mensen opeens door een andere instelling in hun telefoon opeens niet meer gratis internetten maar via dat t-zones dat dus kosten meebrengt. Of dat mensen denken te brouwsen op een wifi instelling en dus toch op die t-zones dat doen. Bij t-mobile zelf vondt ik de instelling die nodig zijn voor dat t-zones. Zie hier:
http://www.t-mobile.nl/my_t-mobile/htdocs/page/ps1.61.1_overigetoestellen.aspx
Je moet dus niet haar url's veranderen maar iets in deze instellingen en dit nummer dus terugvinden op haar factuur.
Het uitzetten hiervan schijnt ook een hele klus te zijn...Volgens vele vragen of het forum van t-mobile. Je moet het schijnbaar uitzetten met iets dat zij je opsturen. Dus op jouw telefoon.
Wat ik ervan begrijp maakt die verbinding doorlopend om de 5 minuten even verbinding als er een gpsr-mast in de buurt is. Logisch dat die rekening dan zo oploopt...
Nog even over het enthousaisme van de consumentenbond, is er dan él een andere provider waar ze dit soort zaken wel goed geregeld hebben en waar de consumentenbond wél enthousiast over is?
Want wij hebben er nog geen 1 kunnen vinden. Daarom hebben hier de kinderen nog steeds pre-paid.
Mocht iemand er 1 vinden waar geen klachten over zijn houd ik me aanbevolen.
groeten albana

sinas

sinas

05-10-2011 om 10:43

Hier hebben we ben abo

en naar tevredenheid. Is ook per maand opzegbaar. En niet zo duur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.