Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

17-08-2016 om 21:47

gesneden groenten bewaren. Hoe lang?

Hoe lang kan ik gesneden groenten als komkommer, radijsjes, paprika en ijsbergsla bewaren? Kan ik ze 24 uur voor gebruik snijden, en bewaren in de koelkast?

Evelien

Evelien

17-08-2016 om 23:10

Ja hoor

Ik zou het zelf wel allemaal apart doen en heel goed afsluiten. En r zeker nog geen dressing bij doen.

Misschien wordt de sla toch ietsjes bruin aan de randjes, maar is zeker nog te eten. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vers de groente is als je het gaat snijden.

Kan je het niet met een klein deel vooraf testen en kijken of het na 24 uur nog naar je zin is?

Tango

Tango

17-08-2016 om 23:14

Ijsbergsla

Ik vind ijsbergsla altijd erg snel bruin worden als het gesneden is. Is nog best te eten maar ziet er niet lekker uit. Komkommer droogt volgens mij uit als je het zo lang van tevoren snijdt. Paprika en radijsjes zou ik wel aandurven.

bieb63

bieb63

17-08-2016 om 23:49

Niet ideaal, maar

(Vitamine verlies e.d.) in principe kan dat. Gebruik wel je neus en ogen.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-08-2016 om 00:41

Eigen gebruik of gasten

Als het voor gasten is, zou ik het niet zolang van te voren snijden. Voor eigen gebruik kun je misschien wel een beetje verlept riskeren. Heb je overdag niet even tijd om het een en ander te snijden. Een paar uur blijft het wel redelijk netjes. Zolang je het maar heel goed afdekt met folie.

Lente

Lente

18-08-2016 om 17:47

Kan deels

Ijsbergsla zou ik niet doen. Als je geen tijd hebt om later zelf te snijden, zou ik een zak veldsla kopen. Dan kun je makkelijk toevoegen zonder werk.
Komkommer en radijs zou ik juist wel in de dressing bewaren. Die blijven wel knapperig en het vocht zorgt dat ze lekker blijven.
Paprika wel snijden maar geen dressing bij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.