Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Imke

Imke

28-01-2018 om 19:17

Gellak en gelnagels

Ik heb sinds een tijdje gellak op mijn nagels. Laat ik door een goede zaak aanbrengen. Laats had ik een gescheurde nagel (nogal dichtbij de nagelriem) en heeft ze op die ene nagel gel gedaan zodat het een gelnagel werd.

Maar nu mijn vragen aan jullie:

De eerste paar keren bleef de gellak redelijk goed op mijn nagels tot ik na ca 3 weken weer terug kwam. Soms wel een klein beetje lak van een paar nagels af aan het uiteinde.

De laatste paar keren heb ik dat er al veel sneller wat van de gellak van mijn nagel afgaat. Teveel om mijn nagel bij te vijlen om het witte deel (de nagel zonder lak) weg te vijlen. Gelukkig heb ik dezelfde kleur nagellak (gewone) dus ik kan het wel bijlakken (is het niet meer wit), maar het is niet echt mooi (randje tussen gellak en gewone nagellak).

Nu is ook nog mijn gelnagel (die ene) eraf gevallen!
Ook snel bijgelakt, dus valt niet meer op, maar toch...

Wat is jullie ervaring met gellak en met gelnagels?
Herkenbaar?

Tips om dit soort gedoe te voorkómen?

Nb Mijn nagels zijn niet heel lang, maar heb lang gebeten en was dus gewend aan hele korte nagels. Ik doe niet heel ruw met mijn handen/vingers/nagels, maar zit ook niet alleen maar mooi te wezen met mijn mooie nagels.

Roda

Roda

28-01-2018 om 20:05

Werkte bij mij totaal niet

Afgelopen jaar heb ik voor het eerst gellak laten aanbrengen. Hartstikke mooi, 30 euro en na een paar uur was de eerste schilfer er af. En dat terwijl ik precies die avond een groot feest had.
Na 2 dagen waren er nog veel meer schilfers af en ben ik teruggegaan. Volgens hen lag het aan de ph-waarde van mijn nagels. Ze hebben het heel zorgvuldig nog een keer gedaan maar opnieuw had ik binnen no-time schilfers eraf.

Met heel veel moeite heb ik zelf de gellak van mijn nagels gekregen,ik had geen zin om weer terug te gaan en 10 euro te betalen om de gellak te laten verwijderen.

Ik vond het een te dure hobby worden op deze manier, dus voor mij geen gellak meer.

Tips heb ik dus helaas niet voor je

Styl

Styl

28-01-2018 om 22:21

Verschil

Ik gebruik shellac, een powerpolish die vaak gellak wordt genoemd, maar er zit nul gel- ingrediënt in.
Wel wordt deze uitgehard onder een lamp. Zit qua materiaal tussen gel en nagellak in.
Blijft in principe 2 weken zitten, soms langer.
Het is een soak off, bij trekken gaat het fout, dus altijd verwijderen met bv aceton (geen remover)

Sommige nagels zijn ongeschikt: vettige nagels bv. Je kunt dan 2 keer ontvetten maar ook dat helpt soms niet. Ook sommige beroepen helpen niet, krabbelen, veel in water zitten, ruwer met je handen omgaan, stoten, enz.
Te dik aanbrengen, geen goede prep/ manicure ( sommige kleuren gaan er iets sneller af dan andere is mijn ervaring,), te oude lampen, overcure, niet goed sealen, er zijn zoveel mogelijkheden die invloed hebben dat het lastig achterhalen is wat de oorzaak is.

Denk dat gel af acryl misschien beter blijft zitten als je zoveel pech hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.