Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

02-12-2011 om 19:28

Fietsvervoer probleem!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

01-01-2012 om 10:40

Tweewieler

Mijn dochter van bijna 7 (en 23 kilo) gaat bij haar vader ook nog wel eens in de bakfiets. Ook wel eens samen met haar neefje van ca. 15 kg.

bakfietster

bakfietster

02-01-2012 om 01:15

Tweewieler inderdaad beter dan driewieler

Hoi Rafelkap,

Zoals ik al eerder schreef, is van de "gewone" bakfietsen (dus niet speciale rolstoelbakfietsen), de tweewieler veel beter dan de driewieler: fietst lichter, stuurt beter en kiept niet om (driewielers kunnen omkiepen).

Een oplossing met een autostoel klinkt heel goed! Beter dan lastig kind op het standaardbankje. Wat fijn dat de fietsenmaker je daarbij wil helpen en meedenkt.

Tweewielerbakfiets fietst bijna zoals een gewone fiets. Ik ben eerst wel alleen gaan "oefenen" totdat ik me zeker genoeg voelde om kind te vervoeren. Na verloop van tijd heb ik steeds handiger en sterker geworden. Het fietst echt geweldig!

Wel raad ik aan om er een te nemen met 8 versnellingen. 3 zou ik veel te weinig vinden, ik vind het zalig om heel veel te schakelen en altijd de optimale stand te hebben. De set met 7 versnellingen is kwalitatief minder goed.

En neem er een van bakfiets.nl, niet van de Fietsfabriek!

Mocht je in de buurt van Amsterdam wonen, Workcycles is een goede winkel die opgepimpte bakfiets.nl bakfietsen verkoopt. www.workcycles.nl Je zou daar ook een bakfiets kunnen huren om uit te proberen, maar veel andere verhuurbedrijven verhuren ook tweewielerbakfietsen van bakfiets.nl

Succes!

Rafelkap

Rafelkap

02-01-2012 om 13:41

Hij komt er

Hij komt, ik weet alleen nog niet wanneer. We hopen de oude fiets gauw te verkopen, maar we hebben echt gauw vervoer nodig dus daar wachten we niet op, komt wel goed. Ik zie er enorm naar uit!
Idd een van bakfiets.nl en een hele prettige fietsenmaker, waar ik vorige week heel toevallig binnenstapte (was eigenlijk onderweg naar een andere)

jeltje

jeltje

02-01-2012 om 21:30

Mosterd na de maaltijd...

Hier ook zo blij met de 2-wieler! Ik ben erg onhandig, en fiets in het drukke Amsterdam, maar met de 3 wieler had ik enorm veel moeite en hier fietste ik zo op weg!
Belangrijk voordeel: het lijkt anders, maar hij is niet breder dan een gewone fiets..Het stuur is het breedste punt, bak is niet breder dan stuur.
Het is een belangrijke reden dat we geen auto meer hebben, we doen werkelijk alles op dat ding! Met koffers voor drie weken vakantie naar het station, 3-4 kinderen vervoeren (4,6 en 10-jarige), en als klap op de vuurpijl hebben we er vorige week een 50-jarige vriendin in naar het station gebracht. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, en erg zwaar, maar het kan dus wel!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.