Huis, Tuin en Keuken

Emine
06-10-2015 om 00:51
Extreem goedkoop koken
Ik heb nogal een smalle beurs en deze maand nog een beetje smaller. Dus ben al een aantal dagen extreem goedkoop aan het koken. Ik dacht ik deel mijn menu, voor wie ook een smalle beurs heeft en zet de prijs erbij (alles omgerekend naar hoeveel je werkelijk van iets gebruikt). Wie nog ideeen heeft, ik hou me aanbevolen.
Wat er tot nu toe op het menu stond:
-in paddestoelenbouillon gekookte rijst met gewokte spitskool (samen met twee uien en knoflook en een scheut peper), appelmoes, ananas en een spiegelei, kosten voor vier personen: 2 euro 90
-het eten van de vorige dag bleek royaal, dus nogmaals van gegeten, alleen nu met een zakje sate, in plaats van ei, kosten voor vier personen: 2 euro 10
-een club sandwich (geroosterde boterham, plakje kipfilet, ei, sla, komkommer, mayonaise, haf plakje kaas, gebakken bacon, geroosterde boterham) en een klein portie frites, kosten voor vier personen: 4 euro
-gebakken aardappelen met deel van de krop sla van de vorige dag, gekookt ei en snitzel met een 35procent-sticker, prijs voor vier personen: 3 euro 20
-stamppot van sla (het laatste beetje) en aardappel, gegarneerd met ei en de overgebleven bacon van eergisteren. Prijs voor vier personen: 2,45
Komende dagen eten we nog eens gado gado met ei en verder zien we het wel.

skik
14-10-2015 om 18:24
Tomatensoep van passata
Tomatensoep van passata wordt lekker stevig en vullend als je er rode linzen doorheen doet. Je kan de soep fijnmalen of de linzen heel laten. Een pakje van 350 gram kost bij AH 99 cent, aan een half pakje heb je wel genoeg voor één pan voor vier personen.
skik

Knutselkei
15-10-2015 om 20:01
Weer geld
Gelukkig is het donderdag, nu kun je weer wat boodschappen doen. Je hebt t zo goed gered! Ik ben trots op je!!

Kinne
16-10-2015 om 21:32
Ot Fransien
Moest van kind aan je melden dat de pompoemrisotto heerlijk was en je hartelijk bedanken voor het recept. Hij heeft 3! keer opgeschept. Wij vonden hem ook lekker trouwens.

inkie1979
19-10-2015 om 18:12
Temet
Dank je wel voor het recept van jou linzensoep!
Ik had het al eens eerder geprobeerd linzensoep te maken maar ieder keer viel hij tegen.
Deze keer heb ik met smaak zitten eten! En er zit nog een flinke lading in de vriezer (hopen dat dat kan en dan nog steeds lekker is)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.