Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-06-2009 om 22:04
Hoe lang laten jullie het water van het zwembadje staan?
Moet ik dat iedere keer opnieuw vullen? Nee toch, ik heb het nu netjes afgedekt met een zeil, zodat er geen troep inkomt.
Maar ik wilde hem van het weekend ook gebruiken?
Of wordt dat enorm vies en kan mijn zoontje er ziek van worden?
25-06-2009 om 22:21
Chloor en ph
meten en evt. chloor regelen ? Of heb je een relatief klein badje ? Met zonnebrand het water in beter eigenlijk van niet, maakt water gauw troebel.
Ziek worden niet zo direct maar onbehandeld water een weekje overhouden is toch erg lastig, onweer is ook finest.
Of dan toch verversen of behandelen chloor en ph controle.
Zijn handige stripjes en watersets overal tt te krijgen. Helaas best kostbaar. Denk bijna dat water verversen goedkoper is.
Heb die ervaring. Ben zwemjuf en jaren groot (3,90) bad in de tuin gehad. 2 weken kei veel lol en daarna ellende om het water op peil te houden terwijl het veel te koud was voor te zwemmen.
Gr. Rymcke
27-06-2009 om 13:33
Na 1 of 2 dagen
Eigenlijk liet ik 's avonds al direct het water weglopen uit het zwembadje, in de tuin tussen de bloemen (ook gelijk weer water gehad). Als je het af kan dekken, zou ik het toch dan na dag 2 verversen. Ligt ook een beetje aan de leeftijd van je kinderen. Zijn ze nog heel klein, dan willen ze misschien nog wel eens een plasje per ongeluk doen ondertussen in het badje...?
Clarisse