Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


JansjeRommy

JansjeRommy

18-12-2012 om 22:39

Poppenhuisdraadje..

Zelf was ik als kind helemaal gek van spelen met mijn poppenhuis. Hij staat nog bij mn ouders, supersimpel ding, maar in mijn fantasie was het een tophuis. Voor mijn dochter heb ik op MP ooit een mooi blankhouten exemplaar gekocht, veel groter natuurlijk, en samen met man en dochter helemaal opgeleukt. Ook zij heeft er heel veel mee gespeeld. Maar die verantwoorde huizen met alles bijpassend op schaal en veel blankhout dat heb ik nooit iets gevonden eerlijk gezegd. Veel te saai.
Laatst zagen we wel zo'n jaren zeventig geval bij het vuil staan en mijn ogen glommen, maar na de blik van Jansjeman heb ik m braaf laten staan...anders stonden er nu twee poppenhuizen op zolder.

Afijn, dat is weer een heel poppenhuisverhaal , maar aan kastjeswerk is er niets gebeurd helaas.

neteret mut

neteret mut

19-12-2012 om 00:44

Ik ook

Ik heb ook veel gespeeld met mijn poppenhuis vroeger. Heb ook lang nog wel spulletjes gekocht die in een poppenhuis passen ( bakvormpje bv)en heb nog steeds de wens om eens een poppenhuis in te richten in een stijl van lang geleden ( moet ik eerste een huis hebben om in te richten en dan bepalen hoe en wat, och erover fantaseren is misschien al genoeg)
Idee: kan ik als hobby opvoeren, poppenhuis inrichten ( heb er al wel een paar boeken over en heb mijn oude spulletjes altijd bewaard, het poppenhuis van toen heeft mijn kinderen niet overleefd )

Valkyre

Valkyre

19-12-2012 om 08:54

Gisteren

Een flinke slag gemaakt in het opruimen (geen kasten, gewoon zooi die overallllll in huis lag), met dank aan mijn geweldige OO-hulp! De IKEA-dozen staan er nog, maar hulp is onderweg: Spruitje wil mij per sé helpen met "klussen" vanmiddag, haha. Ben benieuwd of daar wat van terecht komt... Nou ja, schoonvader komt ook helpen vanaf morgen. Moet nog even een kluslijst maken voor de mannen. Veel dingen kan ik wel zelf hoor, zo geemancipeerd ben ik wel, maar ik ben intussen zo topzwaar dat ik me niet meer op een keukentrapje durf te hijsen... En met electra houd ik me nu ook maar even niet bezig.

Maar goed, er zit weer progressie in! Als de kasten voor Spruitje in elkaar zitten, kunnen we beginnen met speelgoed uitzoeken...

Valkyre

Annie

Annie

20-12-2012 om 09:49

Kerstpakket

Hier geen poppenhuiservaring, ik heb wel veel speeluren zitten in mijn jaren 70 barbiecamper met compleet uitzet èn tuinset erbij. Telt die ook? Helaas heeft mijn broertje de camper in een creatieve bui ontmanteld en heeft van dat ding een of ander race-iets gemaakt. Ik was ontroostbaar.
Goed, deze week kwam mijn man met zijn kerstpakket thuis. Meestal is dat een of ander onding met veel ondingen erbij in hetzelfde thema en een fles wijn, dus wat regelrecht wordt doorgegeven naar mensen die het onding met bijpassende ondingen wel erg praktisch of mooi vinden. Wij krijgen dus altijd een prima pakket, want het neemt weinig ruimte in en we maken er andere mensen heel blij mee. Maar niet dit jaar, want nu was het een enorme doos vol erg mooie en vooral bruikbare dingen in een geweldig thema, ik was er op slag verliefd op. Nu staan mijn keukenkastjes weer zo propvol als ze stonden toen ik begon met opruimen en mijn kast in de kamer, waar veel ruimte in was gecreëerd, daar kan nu ook niets meer bij. In januari kan ik dus weer opnieuw beginnen met sorteren en herinrichten. En ik dacht nog wel dat ik er klaar mee was.

Kerstpakket

een flinke tegoedbon bol.com neemt lekker weinig ruimte in

Ben ook van plan om het in te zetten als ik een kado voor een ander wil kopen

Hier...

geen kastje per dag, maar ik probeer iedere dag iets weg te doen wat al een tijd in ons huishouden aanwezig is en eigenlijk wel weg kan.

Verder bewaak ik de drempel als een bullterrier. Wat er aan spullen/papieren over de drempel komt wordt erg kritisch bekeken de overgrote meerderheid verlaat het pand weer snel.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat we megaveel speelgoed hebben hier. Heb al een paar keer 'nuttige' kado's gegeven waar ze gelukkig blij mee waren (keepershandschoenen bv) Vrees wel dat ze later zeggen 'wij kregen alleen maar nuttige kado's vroeger' Maar ze hebben dan ook nauwelijks speelgoedwenseen.

duizeldeur

duizeldeur

21-12-2012 om 04:56

0 kastjes

Op het moment - middenin de verhuizing! Spullen ergens in een vrachtwagen, in het nieuwe huis ook al het eea.. En een kilometer of 1000 tussen ons en de nieuwe voordeur. Wij in hotelletje en dan lig je dus wakker

Snel genoeg weer heel wat kastjes te ordenen! En minder ruimte dus dat wordt een uitdaging!

Fijne kerst allemaal alvast!

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

21-12-2012 om 10:23

Duizeldeur!

Sterkte met verhuizen! Ik weet hoe het voelt, ben net over... .

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

duizeldeur

duizeldeur

21-12-2012 om 13:58

Thx hasse

Over 3 min de eindinspectie, en die is hier superstreng, ben er zenuwachtig van! Maar verder is alles in orde voor vertrek

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

21-12-2012 om 20:17

Duizeldeur

En hoe ging het? Bij mij ging de meneer met een zaklamp in de wc staan turen :S. Maar gelukkig alles goedgekeurd.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

JansjeRommy

JansjeRommy

21-12-2012 om 22:24

Duizeldeur

Sterkte met de verhuizing! Klinkt spannend.
Hier is de vakantie ingetreden, ik ben klaar om weer wat kastjes te lijf te gaan. Onze kerstpakketten bestaan uit eet- en drinkbare zaken,, dat komt mooi uit.

Valkyre

Valkyre

23-12-2012 om 00:18

Drukdrukdruk

Mijn schoonfamilie dan, ikzelf probeer zoveel mogelijk uit te rusten. Valkyreman is samen met zijn vader een collectie IKEAkasten in elkaar aan het, ehm, vloeken, en schoonmoeder heeft prachtige wiegbekleding genaaid - zo zoet! En ook nog een soort plunjezak om aan de box te hangen straks, voor het babyspeelgoed. (Het is een box zonder lade eronder, dus dit leek me wel handig. Ook minder bukken dan zo'n lade...).

Morgen ben ik aan de beurt: de inhoud van de ene kast in de nieuwe stellingkasten, kast in de babykamer uitsoppen en vullen met keurig gestreken lakentjes en bergen slaapzakjes in oplopende maten, etcetera. Het echte nestelen kan beginnen, heerlijk! En al vind ik het fijn dat alles met zoveel hulp nu eindelijk opschiet, ik kan niet wachten tot de familie weer weg is. Kan ik in alle rust broeden.

Valkyre

duizeldeur

duizeldeur

24-12-2012 om 20:41

Hasse en jansje

Dank dames!
Ohhhh we zitten nu al in ons verse huis, de kinderen kijken rond en zelfs de kat is al redelijk gewend! Nog maar een doos of 15 te gaan.. En dan natuurlijk nog een hele poos alle KASTJES herschikken enz.

De eindinspectie ging heel goed, vooral ondat de nieuwe bewoner nog erger zeurde dan de verhuurder, waardoor hij tegen mij heel aardig werd

Nog even besfen dat we ECHT maar 1 huis hebben en 1 inboedel nu. Zalig!

Fijne kerst iedereen!

JansjeRommy

JansjeRommy

24-12-2012 om 23:59

Kastjes met de kerst

Ja hoor, ik heb weer wat kastjes gedaan.Ten eerste mijn kleding en schoenenkast geordend. Gelijk enkele colberts op de hand gewassen en een jas weggebracht waar een nieuwe rits in moest. Daarna de hal onder handen genomen, waar helaas de kat zich bleek te hebben msidragen, dus ook maar het gordijn gewassen. En toen de servieskast opnieuw ingericht omdat we van het kerstgeld nieuwe borden hadden gekocht. Dus....de kop is eraf. En tussendoor boodschappen...koken.....eten......

Annie

Annie

26-12-2012 om 12:22

Ik mag weer

Vanavond gaat de kerstboom de deur uit ivm aankomende verjaardagen hier in huis. Ik heb een mooie practische opbergbox voor de kerstspulletjes op de kop getikt en de uitdaging is om alles in 1 box gepropt te krijgen. Manlief is ook in een ruimerige bui: na het gourmetten vanavond mag ein-de-lijk dat afgrijselijke gourmetstel uit de prehistorie weg de container in. Dat betekent dat ik het onding niet schoon hoef te maken èn weer extra ruimte in de kast.
Nog een fijne tweede kerstdag vandaag! En natuurlijk succes met broeden en met inrichten voor de betreffende dames.

Valkyre

Valkyre

26-12-2012 om 19:26

Nestje maken

Na vijf dagen mijn schoonouders over de vloer hebben we gisteren even niks gedaan. Maarrrr vandaag heb ik de laatste drie IKEA-kastjes in elkaar gezet, comfortabel aan tafel zittend op mijn extra dikke kussen. Valkyreman heeft een heel setje "borenpluggenschroeven" klusjes afgewerkt - nog steeds niet af, maar het begint ergens op te lijken.

Alleen hebben we twee dagen het speelgoed genegeerd (en Spruitje heeft natuurlijk ook nog meer speelgoed gekregen van opa en oma), dus dat moet nog opgeruimd. Punt is: ik kan echt, echt niet meer bukken. Dus morgenochtend maar even samen met de kleine man proberen te doen. Ik heb al gedreigd dat alles wat nog op de grond ligt in de stofzuiger verdwijnt, haha! Gemeen he.

Valkyre

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-12-2012 om 20:39

Vakantie!

Ik heb een weekje vrij en mijn grote zolder"kast" gaat eraan. Heb ik me voorgenomen.

Geen idee hoeveel plankjes en kastjes dat zijn, maar ik heb me dus voorgenomen om orde te gaan scheppen in die chaos.

JansjeRommy

JansjeRommy

28-12-2012 om 14:08

En nog vakantie..

he Ginny,
Dat klinkt niet als een klein klusje. Ben je al begonnen?
En Valkyre, speelgoed nog weggekregen? Lastig dat je niet meer kunt bukken zeg. Heb je geen buurjongen of meisje of zo die je kunt omkopen? Klusje voor een euro of zo? Hoe lang moet je nog?

Hier vandaag de luxe van een hulp die stofzuigt en dweilt, terwijl dochter en ik alle tijdschriften in het hele huis hebben uitgezocht. Verder alle speelgoed in haar kamer maar weer eens gesorteerd. En al haar kleding, zodat hulp weer een grote tas meekrijgt voor haar dochter ( wil ze graag hoor, ik dring niks op).
Ik moet mijn eigen kast ook nog door, want ik heb gisteren kleding gekocht in de Bijenkorf sale en dan moet er weer wat ouds uit....
Eigenlijk blijf ik me verbazen hoeveel spullen we toch hebben. Ik keek gisteren naar ' een huis vol' over die grote gezinnen en die hebben minder spullen dan wij met zn drietjes volgens mij.

Valkyre

Valkyre

28-12-2012 om 20:18

Speelgoed

Is goedgekomen. Spruitje heeft goed geholpen!

Vandaag zijn de matrasjes voor wieg en ledikant gekomen - te klein!! Grrrr... Had ze speciaal op maat laten maken omdat zowel wieg als ledikant iets groter zijn dan de standaardmaten. Moet ik daar maandag weer achteraan, pfft. Spruitje is vanochtend ziek thuisgekomen van een logeerpartijtje. Hij zou eigenlijk vanmiddag pas thuiskomen, zodat ik nog kon dutten en lakentjes strijken enzo, maar dat ging dus even niet door. Dus nu lig ik uitgeteld in bed... Balen. Nou ja, morgen weer een dag. Gelukkig at hij alweer brood en crackers bij het avondeten.

Valkyre

Limi

Limi

29-12-2012 om 12:32

Ook speelgoed

Playmobil gesorteerd!

En kwam natuurlijk weer een onderdeel tegen van iets wat ik van de week via MP heb verkocht. Ik kan hem nog mailen of hij dat ook nog wil komen halen....

evy

evy

30-12-2012 om 19:48

Zolder

Ik heb er 3 dagen over gedaan (niet de hele dag hoor) maar onze zolder is weer picobello. Ongeveer 6 grote vuilniszakken weggegooid. De volkskrant bijlage gaat helemaal over bewaren en weggooien
Heerlijk.
Hou vol dit draadje.
Succes,
Evy

Tink

Tink

31-12-2012 om 17:08

Oei, het z-woord

... is gevallen. Die zolder, dat is hier ook een heet hangijzer. Moet nooooodig leeg, want de dakkapel staat op punt van instorten (nouja, nog niet helemaal hoor, maar er moet een keer wat gebeuren), we willen dan gelijk de boel isoleren (nog steeds niet gebeurd, 's zomers smoor je er weg en 's winters vernikkel je) + mooi afwerken, en we dromen ook nog van zonnecollectoren op het dak. Dat laatste plan is onlangs zelfs weer ietsje concreter geworden.

Maar ja, maar ja. Zolder is ook het computerhok, je wilt werkelijk absoluut niet weten wat zich daar allemaal bevindt. Plus natuurlijk de nodige ehhhh troep, tja dat krijg je met een gezin he. 'Leg maar even op zolder'. Kuch.

In 2013 zal het toch echt een keer moeten gebeuren. AAAAARGH.

Valkyre

Valkyre

31-12-2012 om 18:13

Ja, die zolder

Hier ook! Het staat ook nog helemaal vol met dozen met kleertjes (beetje onhandig, bijna zes jaar tussen twee kinderen...). Dus als de baby straks flink groeit, gaan de babykleertjes als eerste de deur uit. Ik heb al twee doorgeefklanten in mijn omgeving (eentje met een tweeling!), dus dat komt mooi uit. Wat heeft zo'n baby veel spullen nodig zeg!

Verder veel speelgoed, puzzels etc (te kinderlijk voor onze kleuter, te moeilijk voor een baby), dozen met schildermateriaal, mappen uit mijn werkkamer, etc. En het gereedschap ligt overal en nergens, daar moet ook nog eens een oplossing voor komen. Pffft, ik word al moe als ik er aan denk!

Nou ja, eerst maar eens de baby uitbroeden. Daarvoor is nu bijna, bijijijnnna alles klaar, poeh. En dan zien we wel weer verder.
Valkyre

JansjeRommy

JansjeRommy

01-01-2013 om 21:01

Zolder

..dat zit wel goed hier. Enkele jaren geleden heel veel werk aan gehad, helemaal leeggehaald en verbouwd. Nu bewaak ik die met hand en tand, want ik weet hoe erg het kan worden. het lijkt zo handig zo'n zolder, maar het is een plaag. We hebben wel een rommelhok waar nu het gereedschap en zo staat, dat scheelt wel.
Hier wel weer opgeschoten, parketvloer in de was en de inbouwkasten uitgestofzuigd. Ik ben wel redelijk door mijn kerstvakantietakenlijst heen geloof ik. Een goed begin van 2013. Zelfs een fotoalbum gemaakt in het kader van de digitale opruiming! En nu proberen netjes te blijven als werk, werk en school weer beginnen.

Annie

Annie

03-01-2013 om 07:33

Nieuw jaar nieuwe kansen

Iedereen een fijn 2013 gewenst.
Wij slapen op zolder, dat is een perfecte oplossing voor je rommel, want mijn zolder is meestal volledig opgeruimd.
Gisteren ben ik lekker aan het rommelen geweest, de leuke hebbedingetjes uit het kerstpakket heb ik keurig ingepast in mijn keukenkastjes en er is weer wat oude rommel weggegaan (in kader van nieuw erin/ oud eruit). Ik heb mijn kledingkast opnieuw aangepakt, want ik had mijn systeem volledig naar de maan geholpen. Nu zit er weer systeem in, dus ik ben binnen twee minuten klaar met kleding pakken 's morgens, wel zo makkelijk.
Het volgende project is alle foto's inplakken en van de digitale foto's albums maken voor de kinderen. Daar ben ik nog wel een paar maanden mee bezig, want ik loop zo'n beetje 8 jaar achter...

De zolder!

Ik zat achter de computer dit draadje te lezen toen mijn man achter me kwam staan. Gelijk zei ik tegen hem: zullen we de zolder eens gaan opruimen? Dat vond mijn man en mijn zoon een goed idee.
De zolderkast is nu veel leger, maar de kamers staan nu vol met troep dat weg moet.
Morgen gaan we de vuilnismannen bij maken met een supervolle vuilniscontainer, en de kringloop met een veel oude spullen waar we het nut niet meer van inzien.
Maar de volgende keren oud papier moeten we ook niet vergeten: ik kwam een grote doos oude schoolboeken van mezelf tegen, toch bijna 30 jaar oud...!
En oude collegediktaten waar ik inmiddels geen touw meer aan kan vastknopen (was ik ooit zo knap dat ik dat begreep?!).
Maar mijn man wil nog steeds niet zijn oude platenspeler en platenverzameling wegdoen!
Mijn zoon heeft ook het nodige speelgoed uitgezocht, geïnspireerd door Toy Story 3, waar de hoofdpersoon ook zijn oude speelgoed uit moest zoeken...

JansjeRommy

JansjeRommy

03-01-2013 om 23:15

Goed bezig & foto's

Goed bezig, dames. Moedermop, mijn man heeft een groot deel van zijn platencollectie verkocht bij de zolderopruiming maar daar nog wel wat moeite mee volgens mij. Ook al heeft hij alles op cd....
Collegedictaten heb ik bijna allemaal weggedaan ook. het ruimt toch lekker op? af en toe scan ik ook wel dingen (maar geen collegedictaten).
Omdat nu alles hier wel weer behoorlijk op orde is ga ik ook weer verder met het fotoproject. Ik heb eerst mappen gemaakt op mijn computer en toen een lijst van albums die ik wil maken met een prioritering. dat werk ik langzaamaan af en dan wacht ik tot een goede aanbieding van de Hema. Liefst zou ik per jaar ook een jaarboekje doen, maar dat lukt nog niet. De kunst is selectief zijn heb ik wel gemerkt, en dat is het goede nieuws: dat lukt beter na jaaaaaren
Nadeel is dat we vaak met vrienden op vakantie gaan en dan is een gezamenlijk album het leukste, maar dat loopt helemaal traag.
Als de albums klaar zijn ga ik verder met scannen van oude negatieven, dus de eerstkomende jaren kan ik weer vooruit.
Ik hoop dat dit draadje nog lang meegaat!

jessica 5

jessica 5

03-01-2013 om 23:28

Annie

Een paar jaar geleden ook met de zolderopruiming een grote doos met foto's aan de kinderen gegeven. Ik heb ze toen allemaal een leeg fotoalbum gegeven waar ze zelf hun eigen foto's die ze zelf graag wilden hebben laten inplakken. Vonden ze helemaal geweldig. De rest heb ik gewoon weggedaan. Ook die digitale foto's kun je gewoon met een kind bekijken en apart op een c.d zetten welke er bewaard moet blijven. Ook erg handig als ze het huis uit gaan hebben ze de foto's al uitgezocht die voor hen belangrijk zijn. Scheelt je maaaaaanden werk.
Ik weet niet of jou kinderen al oud genoeg zijn om dit zelfstandig te kunnen gaan doen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-01-2013 om 09:25

De z-afdeling

De vakantie is voorbij, en het zal jullie niet verbazen: De zolder is niet af....

Maar ik heb een aardige slag geslagen. Mijn administratie is weer zo goed als op orde. Ik heb bergen papier weggegooid, wat dozen uitgezocht en de ruimte achter de schotten op nieuwe ingedeeld. Nu de kerstspullen nog naar boven en dan kan de vlieringzolder ook opnieuw ingeruimd worden.

Oudste zei gisteren al: wat is het hier ruim!!!! Ik denk overigens dat ik nog wel een vakantie kan opofferen aan dit project.

Bellefleur

Bellefleur

07-01-2013 om 10:24

Geen laatje,

maar wel heel veel opgeruimd. Het bureau op zolder is weer te gebruiken. Ik heb veel administratie doorgewerkt, declaraties gedaan. Het voelt heel erg opgeruimd. Maar ja, het was geen laatje!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.